Skocz do zawartości

[Sztywny widelec] do crossa na kołach 28 cali i hamulcach v-brake.


luklas1997

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, chciałem się was poradzić, jaki sztywny widelec wybrać do świeżo zakupionego roweru crossowego. Jestem tu nowy na forum i mam nadzieję, że nie łamię zasad, nie widziałem identycznego postu. Kupiłem rower Lazaro Integral V3 rozmiar 19 cali (oni mają zawyżoną rozmiarówkę, normalnie powinienem brać 21 cali). Osprzęt ma całkiem znośny, ale chciałbym wymienić ten ciężki niepotrzebny amortyzator sprężynowy SR Suntour NVX SF-15 na dobry sztywny widelec. Polecicie coś? Ponoć ktoś mi doradził, że dobra karbonowa kierownica lepiej wytłumi drgania a nie jest taka droga. Jak na razie, znalazłem bardzo niewiele opcji i każdy ma inną długość rury. Głównie widziałem coś od Accenta i Force. Rower ma hamulce v-brake, świadomie taki wybrałem, bo chciałem mieć tańszy i prostszy w eksploatacji rower na okres jesienno-zimowy. :) Mam również rower Unibike Zethos na tarczówkach, ale ostatnio koszty pełnego serwisu trochę mnie zirytowały i kupiłem coś tańszego na w miarę przyzwoitym osprzęcie. Korbę wymieniłem tylko na Alivio T4060 o takim samym stopniowaniu, co fabryczna, chciałem mieć zewnętrzne łożyska Hollowtech 2. Czy ten widelec nie zmieni znacznie geometrii roweru? https://forcebike.pl/produkt/kod-14618-force-treking-28-widelec-1-1-8-ahead-alu/

Chyba pasuje on, bo mam właśnie rurę ahead 1 i 1/8 cala. Tylko zastanawia mnie długość 260 mm. Nie wiem, czy jest to sama długość rury sterowej czy co. Od producenta Lazaro dostałem informacje, że długość rury sterowej obecnie zastosowanej to 160mm. Czy to znaczy, że trzeba będzie przycinać rurę do 160 mm? Czy w dobrym serwisie mi to ogarną?

Czy trzeba będzie od nowa montować gwiazdkę sterów? Czy taki komplet wystarczy? https://forcebike.pl/produkt/kod-15495-force-korek-sterow-1-1-8-czarny/

Jestem trochę nieobyty w temacie sterów, widelców i kierownicy, nigdy przy tym nie grzebałem i nie wiem, czy sam to ogarnę. Ale chciałbym wiedzieć, jaki widelec w ogóle będzie w miarę kompatybilny. Zależy mi również, aby widelec miał możliwość zamontowania PEŁNYCH błotników z przodu, bo zamierzam jeździć cały rok, a pogoda jest różna. Czy ten z Force to umożliwi? Widzę, że montaż jest, ale niektórzy narzekają, że jest mało miejsca na błotnik między widelcem a kołem.

 

LAZARO INTEGRAL V3 MĘSKI 2022 (1)

Napisano

A to czytałeś...?

https://www.forumrowerowe.org/topic/257690-odchudzanie-rockrider-340/?do=findComment&comment=2364171

1 godzinę temu, luklas1997 napisał:

Czy to znaczy, że trzeba będzie przycinać rurę do 160 mm? Czy w dobrym serwisie mi to ogarną?

Powinni w każdym. Tylko z tym przycinaniem na gotowo to bym poczekał aż nie zrobisz kilkuset km. Póki co dałbym podkładki.

1 godzinę temu, luklas1997 napisał:

Czy trzeba będzie od nowa montować gwiazdkę sterów? Czy taki komplet wystarczy? https://forcebike.pl/produkt/kod-15495-force-korek-sterow-1-1-8-czarny/

Jestem trochę nieobyty w temacie sterów, widelców i kierownicy, nigdy przy tym nie grzebałem i nie wiem, czy sam to ogarnę.

A gdzie jest gwiazdka, że zadajesz takie pytanie? 🤔

 

Napisano

Geometria się zmieni - po założeniu tego widelca Force do Kandsa (bliźniak Lazaro) rower stał się bardziej zwrotny. Mi jeździ się ok, ale to indywidualna sprawa.

Przyciąć sterówkę do odpowiedniej długości - przymierzysz widelec, będziesz wiedział ile. Ogarnąć można każdą piłką do metalu.

Podlinkowany korek z gwiazdką jest ok, chociaż wystarczyłaby sama gwiazdka.

Przy widelcu Force, v-brakach i oponie Schwalbe Smart Sam 1,75 jest problem z błotnikiem. Przymierzałem:

  •  Zefal No mud - powinien pasować, ale jest toporny, brzydki i brak szybkiego montażu/demontażu;
  • Topeak Defender M1 - nie wchodzi (mocowanie w koronie widelca ma ok 16 mm, więc jest za wysokie)
  • Simpla Ubiquit 50 SDL - opona ledwie się mieści na szerokość, błotnik ma prostokątny przekrój, przez co między widelcem a błotnikiem jest prześwit.

Skończyło się na przycięciu najtańszego błotnika i założeniu go na metalowy wspornik mocujący wyłącznie od strony ramy. Lata, jest brzydko, ale przynajmniej po taniości :)

 

 

Napisano

Przeczytałem odpowiedzi, dziękuję wam serdecznie za szybką reakcję i sorki za późną odpowiedź, ale miałem trochę kłopotów prywatnych ostatnio. :(

Okej, czyli sama gwiazdka wystarczy, bo mam już wszystkie podkładki i śruby domyślnie. Tylko chyba muszę też kupić osobno bieżnię sterów i nabić, prawda? Gwiazdki domyślnie od razu nie ma z widelcem, ktoś mi to uświadomił, dlatego potrzebują ją kupić i żeby mi ją w serwisie wbili. To samo chyba z bieżnią.

Co do opon, to się nie martwię, bo ja daję maksymalnie 40C, a obecnie nawet celuję w coś 36-38.  Więc 1,6 to maks. Tylko obecnie zauważyłem, że mi nic pełnego z przodu nie wejdzie, bo ten durny model amora nie ma śrub montażowych pod pełne błotniki. :( Czyli jeśli dobrze rozumiem, to przycinać dopiero wtedy, kiedy ustalę, jak wysoką pozycję bym chciał. Jeśli rower będzie za bardzo pochylony, to trzeba dodać podkładki. Gdzie kupić takie pasujące? Muszą być z Kalloy Uno, czy byle jakie? Doradzicie coś w tej kwestii?

O co chodzi z tym SAGiem i czemu trzeba odejmować te 3 cm?

Axle to Crown jest podawane w widelcach? Bo nie widziałem przy Force. Zastanawiałem się może między czymś z RST lub Force. Gdzieś ktoś pisał, że wstawił sztywny widelec na 29 cali i geometria została, to prawda? Ale praktycznie widzę takie jedynie pod tarcze i to jest problematyczne.

 

Napisano

Ma podane... Długość goleni: 435 mm (stery – oś piasty)

30 minut temu, luklas1997 napisał:

O co chodzi z tym SAGiem i czemu trzeba odejmować te 3 cm?

Bo musisz wziąć pod uwagę ugięcie amortyzatora. Możesz również siąść na rower w pozycji jak do jazdy, a druga osoba może wtedy dokładnie zmierzyć ten wymiar. Wtedy będziesz miał rzeczywisty wymiar.

32 minuty temu, luklas1997 napisał:

Czyli jeśli dobrze rozumiem, to przycinać dopiero wtedy, kiedy ustalę, jak wysoką pozycję bym chciał.

Ja bym tak zrobił. Chyba, że jesteś pewny, że wszystko wyjdzie Ci tak samo.

33 minuty temu, luklas1997 napisał:

Muszą być z Kalloy Uno, czy byle jakie?

Byle jakie.

34 minuty temu, luklas1997 napisał:

Tylko chyba muszę też kupić osobno bieżnię sterów i nabić, prawda?

Nie mam pojęcia czy można tak mieszać. Ja bym wymienił kompletne stery.

Jesteś pewny, że sztywne nie mają mocowań pod błotniki? Dziwne mi się to wydaje, ale skoro tak 🙂.

Napisano
Godzinę temu, luklas1997 napisał:

Okej, czyli sama gwiazdka wystarczy, bo mam już wszystkie podkładki i śruby domyślnie. Tylko chyba muszę też kupić osobno bieżnię sterów i nabić, prawda? Gwiazdki domyślnie od razu nie ma z widelcem, ktoś mi to uświadomił, dlatego potrzebują ją kupić i żeby mi ją w serwisie wbili. To samo chyba z bieżnią.

Co do opon, to się nie martwię, bo ja daję maksymalnie 40C, a obecnie nawet celuję w coś 36-38.  Więc 1,6 to maks. Tylko obecnie zauważyłem, że mi nic pełnego z przodu nie wejdzie, bo ten durny model amora nie ma śrub montażowych pod pełne błotniki.

Gwizdkę kupujesz i nabijasz nową ale po przycięciu sterówki na odpowiadającą Tobie długość. Bieżnię sterów możesz zdjąć z uginacza i nabić na nowy widelec.

Co do błotników - widelec Force z oponą cx comp 38C i błotniki SKS Routing 46 nie ma żadnego problemu.

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Hej, wielkie dzięki za porady. A jaką gwiazdkę polecacie? Może być Force? Ogólnie chciałbym wiedzieć, jakie stery i gwiazdkę kupić? Chcę mieć zaplanowane, co dokładnie kupić, żeby nic więcej nie trzeba było szukać.

SKS Routing bardzo mi się podobają.

Chyba nie przeszkadza mi, że odrobinę się obniży pozycja na rowerze, postaram się dobrać dodatkowe podkładki, jeśli będzie taka konieczność.

Dobrze myślę, że to o takie podkładki chodzi? https://allegro.pl/oferta/podkladka-dystansowa-sterow-accent-alu-10mm-black-8070818464

https://allegro.pl/oferta/podkladka-dystansowa-force-1-1-8-ahead-al-12323264948

W dniu 22.08.2022 o 23:39, wlod123 napisał:

Geometria się zmieni - po założeniu tego widelca Force do Kandsa (bliźniak Lazaro) rower stał się bardziej zwrotny.

A co to znaczy, że jest bardziej zwrotny? Trudniej się nim kieruje, czy inaczej wchodzi w zakręty? Mnie by chyba strasznie nie przeszkadzało, że rower się odrobinę obniży.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...