Skocz do zawartości

[koła mtb] Upgrade kół Merida big.nine.300 lite


DiMoonn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wspominałem na forum o hałasującym tylnym kole mojej meridy. Podczas konserwacji nie wykryto żadnych zniszczeń. Wystarczyło czyszczenie/smarowanie. Ale nabrałem nieco wiedzy o kołach.

Mam teraz takie: Obręcz MERIDA COMP CC 20 IWR, materiał: aluminium; szerokość wewnętrzna 20mm. Piasta przód Shimano MT400-B, Piasta tył Shimano MT400-B, kaseta Shimano Deore M4100.

No i zastanawiam się nad zamianą ma wyższy model kół. Szerszych, ok 25 mm szerokość wewnętrzna. Mam ofertę na DT Swiss, 1900 zł:

Spoiler

DT SWISS XM421 Straightpull

Komplet kół zbudowany na obręczach DT SWISS XM421 o szerokości wewnętrznej 25mm oraz zewnętrznej 30mm, świetnie uszczelnionych piastach DT SWISS oraz wytrzymałych szprychach Sapim. DT SWISS XM421 to świetny wybór dla zwolenników wymagającego MTB i Enduro.
Obręcze są przystosowane do systemu bezdętkowego. Charakterystyczną cechą tych kół jest duża wytrzymałość przy stosunkowo niskiej wadze. Limit wagowy użytkownika wraz z ekwipunkiem to 120kg.

DT 350 Straightpull Centerlock
Ratchet DT SIWSS 18T

Bębenek Shimano 9.10/11 MTB

Pytania brzmi tak:

czy nie jest to dla mnie zbyt wysoka i droga poprzeczka? Biorąc pod uwagę że nie jestem sportowcem, wyczynowcem. Ale jak na moją kondycję oraz poziom mam trudne warunki (62 lata, jazda po Kampinoskim parku, gdzie są spore wydmy, piasek, korzenie, ok 2000 km za sezon).

czy nie ma marki tańszej ale podobnej jakości? Albo DT Swiss ale tańszej opcji?

Dziękuję za podpowiedzi.

Napisano

Inwestycja w lżejsze koła i opony to w sumie najlepszy sposób na upgrade roweru...jeśli tego potrzebujemy. W każdym rowerze jest to zmiana odczuwalna. Lżejsze i sztywniejsze koła, lżejsze opony to odczuwalna różnica na podjazdach, rozpędzaniu roweru oraz na płaskich przelotach. Zarówno w mtb, gravelu jak i w szosie odchudzenie roweru na kołach o ok.500gram to bardzo odczuwalna zmiana. Czy Ty tego potrzebujesz to tego nie wiemy, czy to odczujesz...oczywiście. Koła generalnie podrożały, ale zamiast kół systemowych zobacz ofertę kół składanych przez szobakbike, daveo, lemonbike. Myślę, że między 1200-1700zł znajdziesz bardzo dobrą opcję dla siebie.

Napisano

Ok, widzę. Stare 350tki z ratchetem 18T. IMHO oferta tyłka nie urywa. Czy jest sens zmiamy? Na cieniowanych szprychach 2.0-1.8 zestaw taki waży 1780g bez taśmy/opaski. Ile ważą Twoje obecne? Różnica 400-500g jest odczuwalna. Jeśli to miałoby być 200g to nie warto takiej kasy dawać. Czy w obecnych kołach czegoś konkretnie brakuje? Chcesz zakładać opony 2.4"? Sztywność zbyt mała?

Odnośnie kół na komponentach DT to można budżetowo: m462 na piastach dt370 (z 5-6 stówek taniej powinny wyjść). Będą.ważyć ~100g więcej na komplecie. No i sprzęgło w tym przypadku to klasyczne zapadki. Różnica w codzinnym użytkowaniu przy jeździe rekreacyjnej IMHO żadna.

Napisano

A co jest nowszego niż 350?18T? Nie ważyłem swoich kół, więc nie znam ich wagi. Jak na razie chcę mieć nieco szersze obręcze, 25 vs 20 (albo i 19), oraz piasty szczelne i na łożyskach maszynowych. Do wagi nie przywiązuje wielkiego znaczenia, może mylnie.

Napisano

Nowe 350tki mają ratchet 36T i nieco odświeżony design wIzualny. Co do szczelnoąci piast DT to nie jest pełna. Woda zawsze znajdzie soboe drogę. Dobrze raz na sezon zakrzeć pod bębenek oraz spijrzeć czy na osi przedniego koła nie pojawił się rdzawy nalot z łożysk.

Jak chcesz rozpoznać co ew. powinno cię zainteresować to dookreśł sobie jeszcze jakieś ze 2 warunki np. zastosowania+nośność, masa, cena a z tym wszystkim uderz do @dawid

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

No cóż, doczekałem się kół DT Swiss, dziś pierwsze kółko zrobione po piaskach Puszczy Kampinoskiej i trochę po asfalcie. Różnica odczuwalna in plus. Cena wysoka, pół roweru prawie. Cieszę się że udało :) Nie zanosi się na to że będzie taniej. Złotówka coraz słabsza… :(

 

20220923_165537.jpg

20220923_165548.jpg

20220923_165607.jpg

20220923_165614.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...