Skocz do zawartości

Fox float sc 29 100mm fit 4 samoistna zmiana skoku po serwisie


charciarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. W okresie 2018 zakupiłem meridkę xt z foxem step cast fit 4 niby nowość wtedy ze skokiem 100 mm fabrycznie. Ogólnie super amor. 

W 2019 oddałem na posmarowanie goleni i lag, aby zobaczyć w jakim są stanie, uszczelki itp. bo sam sie bałem to rozbierać. Teraz postanowiłem zrobić pełny serwis już samemu i dolnych goleni i wymiany oleju w tłumiku. Już się mniej bałem, mając wszystkie narzędzia i środki. Trochę się zdziwiłem, gdy przed rozbiórką zmierzyłem skok i pokazało mi miarką 110 mm a nie 100 fabrycznie. Choć nie zlecałem tej usługi zwiększania skoku. Ale się jeździło tyle czasu bez problemu.

O dziwo po długich bojach i nerwach z moim amorkiem, wyciągnięciu tłumika, rozkręceniu w 1 tylko miejscu, by wylać stary olej, złożeniu, dolaniu 3 ml oleju do komory powietrznej i wyczyszczeniu, założeniu goleni dolnych i zamontowaniu w ramie okazuje się, że skoku jest teraz 11.5 cm. Jak to jest możliwe? Byłem zawsze przekonany, że taka ingerencja to jakaś grubsza sprawa a tu zonk. Jak wrócić do 100 mm jak dawniej? Miał ktoś kiedyś podobnie po serwisie?

IMG_20220819_221621.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko zrobiłeś jak instrukcja mówi to się nie przejmuj za bardzo. W moim stepcast fit4 factory lagi wystają na 112mm od uszczelek gdy amor jest nieobciążony. Ciśnienie mam około 80psi. Skok jest na pewno ok 100mm, bo te około 10mm to jest na zapas, aby uszczelki nie uderzyły w górną koronę przy dobiciu- to normalne.

Pouginaj go trochę i zobacz, czy wróci do tych prawidłowych 110mm. Może ciśnienie z komory pozytywnej nie przeszło jeszcze do negatywnej i jak amor rozruszasz to się unormuje.

Jeśli nie to masz zapchany port wyrównywania ciśnień między komorami lub komora negatywna jest utopiona w oleju lub coś źle złoźyłeś.

Poniżej link do animacji pokazującej jak to działa:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kowal1986Ok, dzięki za odpowiedź, coś mi to rozjaśniło w głowie. Komory powietrznej nie dotykałem pełno tam smaru na dole możesz nieć rację, że zapchane coś może być, ale nie chciałbym już znowu go rozbierać jak siedzi w rowerze. Ale drugie pytanie jeśli byś wiedział, czy jak do tłumika zalało mi się powiedzmy gdzieś 35, 33 ml oleju zamiast przepisowch 40 to czym to będzie skutkować w jeździe i czy z tym żyć, czy jednak rozebrać i dolać, żeby było jak fabryka przykazała bo grozi to czymś na przykład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...