kubik666 Napisano 18 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2022 Cześć! Miałem napęd NX Eagle 1x12, z przodu 32T, z tyłu 11-50. Zmieniłem sobie blat na korbie na 36T, pozostawiając póki co stary łańcuch (nie przedłużałem go, zakładając że na razie po prostu nie będę korzystał z największej zębatki z tyłu). Ale okazało się że tylna przerzutka, po zmianie blatu, przestała prawidłowo zmieniać przełożenia. Szybka regulacja nieco pomogła, ale nadal nie jest idealnie, a na dokładkę w ogóle nie da się zrzucić na najmniejszą zębatkę. Spoko, będę miał chwilę to sobie to bardziej podreguluję, ale chciałbym zrozumieć dlaczego tak się stało? Nie jest to kwestia niedopasowania zużytego łańcucha do nowego blatu, bo cały napęd jest w zasadzie nowy. Więc skąd mogły się wziąć te problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2022 Zapewne zauważyłeś, że długość łańcucha ma wpływ na odległość kółka prowadzącego od koronek kasety. 2 brakujące ogniwa po zmianie blatu korby będzie ciężko nadrobić regulacją śruby na przwrzutce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2022 Musisz wydłużyć łańcuch i skorzystać z narzędzia do regulacji przerzutek Sram Eagle. Bez tego praca zawsze będzie odbiegała od oczekiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubik666 Napisano 19 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2022 Dzięki! A jak to się liczy, że wiadomo że trzeba o dwa ogniwa wydłużyć? Po prostu bierze się połowę "rozmiaru" blatu, czyli jak powiększyłem blat o 4 zęby, to muszę 2 dołożyć na łańcuchu? Niby logiczne, bo łańcuch opasa około połowy zębatki.. Czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2022 Metodę doboru łańcucha do napędu Sram masz szczegółowo opisaną w manualu na stronie producenta. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że wcześniej łańcuch miał prawidłową długość to dokładasz tyle by wrócić do stanu sprzed zmiany zębatki, czyli dwa ogniwa - inaczej cztery sworznie, czyli niwelujesz wszystko to o ile zwiekszyłeś blat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2022 O ile łańcuch nie jest za krótki, nie koniecznie musi go wydłużać, ale trzeba kąt opasania zmienić. Sram podaje jak regulować przerzutki, dodaje nawet specjalny wzdryngnik od giweresu służący do tego zadania ale ja go zawsze wrzucam do kosza. Po naszym składaczu który do niego ustawia zazwyczaj musze poprawiać. jedyne co faktycznie działa to znak na wózkach shimanio i tego faktycznie należy sie trzymać +/- niewielkie wahnięcia. Należy tez zwracać uwagę na oryginalne zębatki srama na korbie, niekoniecznie chcą współpracować z innymi łańcuchami. Czasami są problemy z shimano i kmc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubik666 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Zmieniłem łańcuch na dłuższy (120 ogniw zamiast 116 jak było w oryginale) i wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.