seebaa Napisano 18 Sierpnia 2022 Napisano 18 Sierpnia 2022 witam otóż moja piasta shimano xt m8110 32t 142mm brzmi jak kosiarka jak przestane pedałować aż wstyd jeździć, pooglądałem trochę filmów na yt, z zawodu jestem mechanikiem samochodowym wiec myślę dobra ile to zle pewnie złożona, "plastikowy wianek" mam sprzęt wszystko zrobię ty jak na filmikach z yt, jedne złożenie, nic nie poprawiło, następny dzień drugi raz się mecze nic nie dało,. trzeci raz już tak każdy szczegół patrzyłem nadal nic, piasta przy szybkich nawet obrotach brzmi jak ścigacz rozpędzony do 200 km/h, myślę dobra, kupuje nową taka samą piastę, kupiłem za 400zł i dałem ją do przeszprychowania (100zł) w oficialnym krossie,i co? nic nie wyszło , ciągle to samo rower brzmi jak traktor, patrzyłem tez piaste xtr taką sama 32t 142mm, jej koszt 1200zł , doradźcie mi co zrobić żeby nie słyszeć tej kosiarki bo wszyscy się patrzą jak bym jechał jakimś gównem za 80zł, wkurza mnie ze rowery za 1200zł sa cichsze niż mój a ja za swoj dałem 9 tys, Poradźcie mi co mam zrobić błagam bo już mnie tak nerwy szarpią przez tą piastę. na jednym z filmików na youtube typ mi odpisał mianowicie tak "Shimano przed wypuszczeniem do handlu zmieniło zasadę działania tej piasty. Teraz sprężyna WYPYCHA sprzęgła na siebie i jest ciągłe ocieranie (= hałas). W prototypie reklamowanym na YouTube sprężyna ODCIĄGAŁA sprzęgła od siebie (= była cisza). Ponieważ Shimano usunęło nazwę "Scylence" z korpusu piasty to nie można oczekiwać że będzie cisza bo sprzęgła zębate cały czas ocierają się o siebie. Z modelem piasty Deore XT ponoć był fabryczny problem z koszyczkiem plastikowym (ulegał szybkiemu zniszczeniu). Koszyczek ma za zadanie tłumić hałas. Teraz Shimano zaleca smarowanie plastikowego koszyczka (początkowy był składany na sucho)." Wiec proszę poradźcie mi cos co mam robi żeby to brzmiało w miarę przyzwoitości, nie jak ścigacz na full obrotach
Dokumosa Napisano 18 Sierpnia 2022 Napisano 18 Sierpnia 2022 Użyć smaru, również na powierzchnie zębate sprzęgieł. No i faktycznie scylence to był mega niewypał ostatnich 10 lat. Niestety cudów nie oczekuj. Możesz kupić piastę niższej grupy jeśli się lubicie z shimano.
seebaa Napisano 18 Sierpnia 2022 Autor Napisano 18 Sierpnia 2022 a wyższej jak kupie xtr? tez będzie miał to samo? to może w ogóle piasty innej firmy kupić? chce żeby była cisza
KSikorski Napisano 18 Sierpnia 2022 Napisano 18 Sierpnia 2022 Posiłkowałem się tym filmikiem przy okazji serwisu, piasta jest cichutka.
seebaa Napisano 19 Sierpnia 2022 Autor Napisano 19 Sierpnia 2022 Oglądałem to milion razy składałem stara piastę tak samo bez żadnego mikrobrudu nawet. A nowa para jest nowa wyciągniętą z pudełka i wsadzone szprychy nowe. Oddałem koło i nie ma przejechanego nawet 1 metra rower. Co mam rozkręcać nową piastę jak stara też nie działała mimo dobrego wyczyszczenia i złożenia?
uzurpator Napisano 19 Sierpnia 2022 Napisano 19 Sierpnia 2022 14 godzin temu, seebaa napisał: Wiec proszę poradźcie mi cos co mam robi żeby to brzmiało w miarę przyzwoitości, nie jak ścigacz na full obrotach Nowe piasty shimano to mutacja drivera DT, ktory potrafi wyć. Jak chcesz ciszy, to piasty Onyx są _bezszelestne_.
seebaa Napisano 19 Sierpnia 2022 Autor Napisano 19 Sierpnia 2022 Onyxa ? Jak ją dopasować? Z Shimano?
uzurpator Napisano 19 Sierpnia 2022 Napisano 19 Sierpnia 2022 https://onyxrp.com/ I sobie klikasz w opcje.
seebaa Napisano 19 Sierpnia 2022 Autor Napisano 19 Sierpnia 2022 Znalazłem chyba dobry zamiennik z kosiarki piasty Shimano https://www.centrumrowerowe.pl/piasta-tylna-shimano-deore-xt-fh-m8110-pd20220/ na tą piastę co poleciłeś https://onyxrp.com/store/mtb-hubs/onyx-vesper-mtb-cl-ms-142-12-thru-bolt-rear-hub/ Ona będzie bezszelestna? Ten onyxrp? I czy dobrze wybrałem rozmiar ilość szprych itp i kolejne pytanie tak jak się kupuje piastę onyxrp to jest opcja za 100 dolarów więcej w ogóle ona daje? Jestem ciemny
uzurpator Napisano 19 Sierpnia 2022 Napisano 19 Sierpnia 2022 Piasty onyxa posiadają sprzęgło pazurkowe ( tłumaczenie wprost, technicznego terminu nie znalazłem po polsku ), które jest całkowicie bezszelestne podczas kręcenia rozprzęgniętego, oraz posiada minimalny kąt zaprzęglenia. Ale dla cięższych rowerzystów może dawać wrażenie "zapinania gumy", tzn nie zaprzęgla się tak sztywno jak sprzęgło zapadkowe. Ten upgrade to zmiana łożysk na ceramiczne. Można olać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.