Skocz do zawartości

[rama] Kompatybilność ramy vs osprzęt


kubik666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Modernizuję sobie rower i jak zwykle przy tego typu pracach punktem wyjścia oraz ogranicznikiem jest rama, jaką posiadamy. Chciałbym się upewnić, czy wziąłem pod uwagę wszystkie czynniki, które wpływają na to, co do danej ramy będę mógł zamontować. Oto moja lista:

  1. Średnica rury podsiodłowej
  2. Główka ramy (tapered / zwykła)
  3. Sposób montażu suportu
  4. Sposób montażu hamulców tarczowych
  5. Sposób montażu przerzutki przedniej i tylnej
  6. Sztywna oś / szybkozamykacz
  7. Otwory montażowe - możliwość montażu błotników, bagażnika, koszyków itp.
  8. Prowadzenie linek (wewn / zewn)

Czy coś pominąłem? Czy są inne (istotne dla kompatybilności) parametry ramy?

Dodatkowe pytanie: jak rozumiem istnieje możliwość montażu widelca tapered do ramy 1 1/8? Jakie są minusy takie rozwiązania?

Napisano

Ja bym pkt 8 się nie przejmował.

Jeżeli chodzi o montaż widelca Tapered do ramy 1 i 1/8, to potrzebujesz odpowiednie stery. Tyle że i tak wtedy nie masz gwarancji, że to zadziała. Bywały przypadki że rura nie mieściła się w główce. 

Jeżeli chodzi o zalety takiego rozwiązania, to brak. Z minusów, to będziesz miał podniesioną główkę ramy, o wysokość wystającej miski sterów.

  • Mod Team
Napisano

@ChuChu  Ty byś się nie przejmował, ale są tacy, którzy by się przejmowali, i to bardzo - z dwóch powodów : 1. jedni wymieniają często linki, robią przekładki typu zmiana kierownicy z prostej na baranka, albo odwrotnie, a wtedy przeciąganie wewnątrz ramy może być upierdliwe...  2. drudzy to esteci, a że sami nie grzebią, to mają gdzieś, czy ktoś będzie się z tym męczył - teoretycznie serwis działa sprawniej od przeciętnego Kowalskiego, ale i tak może się trochę pobawić, tyle że mu za to płacą ;)

PS  może jest jeszcze 3 grupa pod tytułem "świry i maniacy", której nie będzie przeszkadzało nic, bo lubią grzebać dla samego grzebania, a wtedy to nawet lepiej, kiedy jest trudniej :teehee:

Napisano

Pytanie jest pod kątem kompatybilności. Pkt 8 nie ma nic z tym wspólnego. Kwestia estetyki i prostoty serwisu.

Napisano

Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę czy rama jest w standardzie boost (ew. jakimś DH 156mm) co implikuje odpowiednią piastę i korbę oraz wprowadza pewne ograniczenia co do przedniej przerzutki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.