bladawiec Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Cześć, mam problem od nowości z hamulcami BR-MT200. Problem polega na słabej sile hamowania. Hamulce mam od ponad roku od nowości. Okładziny mają żywiczne. Tarcze takie: ZTTO G3CS 160mm- tył i 180mm przód. Od instalacji bardzo słabo hamują. Ma dla porównania w innych rowerach SLX i Alfine. Po kilka zabiegach magicznych, takich jak: wypalanie okładzin i przetarcie papierem ściernym, odtłuszczenie tarcz i również przetarcie papierem ściernym siła hamowania trochę się poprawiła ale dalej są słabe. Ostatnio dla pewności je odpowietrzyłem (choć wg mnie nie były raczej zapowietrzone.) zgodnie ze sztuką. Dalej słabo. Nie bardzo wiem co można dalej zrobić nim skończy się moja cierpliwość. Nie chcę na ślepo wymieniać okładzin tarcz itp, dlatego chciałem się kogoś na forum poradzić, być może miał podobny problem. Pierwsza myśl, jaka mi przychodzi to może założyć oryginalne tarcze Shimano, dedykowane do klocków żywicznych? Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to poproszę o rady pozdrawiam link do tarcz jaki są teraz zamontowane: https://allegro.pl/oferta/tarcza-hamulcowa-ztto-g3cs-160mm-91g-6x-sruby-10507391076?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=Cj0KCQjwuuKXBhCRARIsAC-gM0iXaXWMGEBqnB_tnDSFczKPj9vw0flf9Xcg9IoZvfOrjd12ozqo1NoaAksfEALw_wcB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Wypalałeś żywiczne okładziny ???? Raczej marny pomysł . Nowe Shimanowskie kosztują ok 30 zł i od ich wymiany proponował bym zacząć . Inna sprawa , że nie wiadomo czego się spodziewasz . To podstawowe hamulce i mistrzostwem świata nie są . Siłę hamowania porównałbym do dobrych V-ek . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeStorm Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Ja również mam takie hamulce. Tyle że przód i tył 160 a tarcze to noname jakieś chińskie. Na tym zestawie tył stawał dęba nawet przy wysokiej prędkości a przód tylko spowalniał. Wymienione przód na tarcze Shimano rt-86, po wymianie dowiedziałem się że nie do końca są zgone. Na tej tarczy jest dużo lepiej już od początku, dorzuciłem klocki ceramiczne i obecnie jeszcze się dociera to wszystko ale na drugi raz bym wziął metaliczne spiekane. Obecnie przód przy mocnym dociśnięciu nawet lekko koło podniesie ale od razu też się koło nie blokuje. Tak się jeszcze zastanawiam czy samego zacisku nie wymienić na coś porządnego. Tylko czy to będzie pasować do wężyka od mt200? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Jak ma być lepiej, to chyba trzeba pomyśleć o zmianie tarcz (założone są pewnie tylko pod okładziny żywiczne) i klocków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 15 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 3 godziny temu, WaGiant napisał: Wypalałeś żywiczne okładziny ???? Raczej marny pomysł . Nowe Shimanowskie kosztują ok 30 zł i od ich wymiany proponował bym zacząć . Inna sprawa , że nie wiadomo czego się spodziewasz . To podstawowe hamulce i mistrzostwem świata nie są . Siłę hamowania porównałbym do dobrych V-ek . Wypalanie może faktycznie kiepski pomysł. Ale po tym zabiegu nie zrobiło się gorzej. Co do siły hamowania, to hamują dużo gorzej niż dobre v-ki. zastanawiam się nad wyminą klocków ale wrzuciłbym półmetaliczne. Bo te są żywiczne oryginalnie i od początku, czyli od nowości słabo hamują. Pomyślałem jeszcze aby na próbę założyć inne tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Żeby uściślić - ją mam oryginalny zestaw z tarczami ,, only reisen " i klockami bs01 ( choć ostatnio shimamo zmieniło nazwę ) . Na siłę hamowania czyli skuteczność nie narzekam. Mnie chodzi raczej o to że klamki wymagają dość dużej siły żeby mocno hamować . Czyli podobnie jak Vki . Czyli wyhamowanie nie jest problemem , natomiast długie zjazdy bywają męczące dla dłoni . . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 (edytowane) Nowe okładziny B05S to koszt 18zł/komplet na jedno koło. Do tego zmień tarcze. Z budżetowych np. baradine db-01 (odpowiednio 160 i 180). Przed montażem tarcz odtłuść je za pomocą czystych spirytualiów względnie benzyny ekstrakcyjnej. Użytkowałem chwilę taki zestaw i siła hamowania była przyzwoita (średnią siłą wywieraną na klamkę można było zablokować przednie koło 29x2,2 cross king RS na niskim ciśnieniu i w miarę przyczepnym gruncie). No i to nie są hamulce do MTB tym bardziej użytkowanego w terenie górzystym gdzie są jakieś zjazdy. To hamulce do bułkowozu. Najniższa grupa MTB to deore. Edytowane 15 Sierpnia 2022 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Porównujesz "hamulce " do hamulców, mt200 vs slx to nierówna walka w której najniższy model siemano jest skazany na przegraną. Już sama dźwignia na trzy palce nie dość że mało ergonomiczna to do tego stalowa i sprężynuje. Tłoki slx mają większą średnicę. To tyle lub aż tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 16 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 (edytowane) tobo: "Porównujesz "hamulce " do hamulców, mt200 vs slx to nierówna walka w której najniższy model siemano jest skazany na przegraną. Już sama dźwignia na trzy palce nie dość że mało ergonomiczna to do tego stalowa i sprężynuje. Tłoki slx mają większą średnicę. To tyle lub aż tyle. " Do innych porównać nie mogę napisałem, że mam alfiny z grupy trekingowej i te hamują bardzo dobrze. Natomiast te mt200 to słabizna i dobrze wyregulowane i przeciętne V brejki hamują dużo lepiej. Dlatego poruszyłem wątek. Zdaję sobie sprawę, że te mt200 to nie xt czy slx, ale to jak hamują trudno być z tego zadowolonym. rowerem nie jeżdżę po górach bo ich tu gdzie mieszkam najzwyczajniej nie ma. Jest płasko. To nie są moje pierwsze hamulce, z jakimi mam do czynienia i wiem czego można wymagać od ham. tarcz. Rozumiem, że ciężko wytłumaczyć słowami jak słabo działają hamulce, które powinny mocniej brać, ale robię co mogę . Taka cecha forum internetowego. A wracając do tematu tak jak pisze Dokumosa spróbuję od wymiany tarcz, i pożyczę je od innego roweru. Okładziny nie były zalane no chyba, że fabrycznie, bo tak kiepsko hamują od początku czyli od nowości. Ale na początek tarcze. Dziękuję wszystkim pomocnym słowem i sugestiom . Dam znać o efektach. Przyszła mi jeszcze jedna wątpliwość. Czy jest prawidłowym stosowanie okładzin żywicznych z każdymi tarczami, czy jednak muszą być te dedykowane, jak to jest w przypadku śhimano, które ma tarcze dedykowane tylko pod żywiczne okładziny i tylko takie można stosować do okładzin żywicznych, bo z innymi nie berdzie dobrze działać? Edytowane 16 Sierpnia 2022 przez bladawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Jest jeszcze kwestia ile ważysz, bo przy dwóch osobach ale różnicy 50kg między nimi, wrażenia z hamowania mogą być skrajnie różne Natomiast to nie będzie działać jak SLX i jak ma być tak dobrze to niestety czeka Cię wymiana hamulców i tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Jeśli chcesz wymieniać tarcze to rozważ montaż większych. A dokładnie największych dopuszczonych przez producenta ramy i widelca. W tym przypadku praktycznie każdy nawet kiepski hebel staje się przyzwoity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 17 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2022 (edytowane) W dniu 16.08.2022 o 09:42, kipcior napisał: Jest jeszcze kwestia ile ważysz, bo przy dwóch osobach ale różnicy 50kg między nimi, wrażenia z hamowania mogą być skrajnie różne Natomiast to nie będzie działać jak SLX i jak ma być tak dobrze to niestety czeka Cię wymiana hamulców i tarcz. No niby tak, ale sam tego nie stwierdzę bo ważę cały czas tak samo. Moge tylko porównywać z innymi hamulcami, co też czynię. I te moje wypadają słabo. A że nie będzie to działać jak SLX to jasna sprawa, nawet na to nie liczyłem. Tobo: "Jeśli chcesz wymieniać tarcze to rozważ montaż większych. A dokładnie największych dopuszczonych przez producenta ramy i widelca. W tym przypadku praktycznie każdy nawet kiepski hebel staje się przyzwoity " Możliwe, że tak też zrobię jeśli wymienię tarcze o ile rama i widelec na to pozwolą to na tył bym dał 180 a do przodu 203 albo tył i przód tak samo, czyli 203. zobaczę Edytowane 17 Sierpnia 2022 przez bladawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.