DiMoonn Napisano 14 Sierpnia 2022 Napisano 14 Sierpnia 2022 Chciałbym kupić kompletne tylne koło do roweru Merida Big.Nine.Lite 300 2021. Mam: Obręcz MERIDA COMP CC 20 IWR (29 cali, aluminium, 20 mm szerokość wewnętrzna) Piasta tylna Shimano MT400-B Kaseta Deore M4100 (napęd 2x10) bezdętkowy system ok 100 kg wagi, jeżdżę głownie po szlakach i ścieżkach Puszczy Kampinoskiej. Raczej rekreacyjnie, dosyć często. Koło, moim zdaniem, pracuje z dosyć dużym wysiłkiem. W chwili obecnej piasta jest głośna, idzie na przegląd do mechanika. I zastanawiam się czy nie zakupić (jeśli się da) kompletne koło z nieco wyższej klasy piastą. Czy są jakieś gotowce? Jeśli nie, proszę o doradztwo w wyborze komponentów. Obecne fabryczne obręcze i szprychy zachowują geometrie, więc mogą być takie same albo oczko lepsze. Z góry dziękuję za rady.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Sierpnia 2022 Mod Team Napisano 14 Sierpnia 2022 Na pewno warto poszukać szerszej obręczy. Koło ? Nawet tu, na giełdzie koledzy sprzedają, ale zazwyczaj komplety. Jeszcze kwestia budżetu, bo może to być 500, albo i 1000, używane, albo nowe (pewnie coś DT Swiss byłoby pożądane, ale i nietanie - obręcz 25 mm i piasta 370, albo 350-tka)... Głośna piasta może być sprawna - np. ma mało smaru i terkocze (niektórzy specjalnie smar usuwają, żeby była głośniejsza). Są jakieś niepokojące objawy poza głośnością ?
DiMoonn Napisano 14 Sierpnia 2022 Autor Napisano 14 Sierpnia 2022 Cytat pewnie coś DT Swiss byłoby pożądane, ale i nietanie Chciałbym wydać około 500 zł. 1000 też w sumie mogę, jeśli będzie coś dobrego. I nie umiem wybrać odpowiedni model. Rozróżniam szosę i szeroko pojęte MTB, ale nic po za tym. Nie wiem na jakie parametry zwracać uwagę, żeby koło czy komponenty pasowały do roweru i napędu. Cytat Są jakieś niepokojące objawy poza głośnością ? Raczej nie, luzu brak. Ale trzask jest mocny. Obstawiam piach (albo taki charakterystyczny drobny kurz czy muł).
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Sierpnia 2022 Mod Team Napisano 14 Sierpnia 2022 Jak rower nie służył jako wodny, to mułu raczej nie ma Jeżeli nowe kompletne koło, to w systemie Boost, czyli piasta 148 x 12 mm
DiMoonn Napisano 15 Sierpnia 2022 Autor Napisano 15 Sierpnia 2022 Cytat Jak rower nie służył jako wodny, to mułu raczej nie ma Jestem w t.zw. pradolinie Wisły, więc mułu tu jest pod dostatkiem, niestety. Oprócz wspomnianego DT Swiss na jakich brandów poszukiwać?
DiMoonn Napisano 24 Sierpnia 2022 Autor Napisano 24 Sierpnia 2022 Zamawiam przez mechanika obręcze DT SWISS 421 (25 mm wewn), 32 H. Piasty DT Swiss 350 przód oraz tył. Drogo, ale raz się żyje… I jak się okazało inne marki w Polsce są słabo dostępne, albo są w podobnej cenie przy podobnej jakości. Koła fabryczne po konserwacji pracują cichutko, jak nowe. Pójdą na sprzedaż po montażu DT Swiss.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.