Skocz do zawartości

[koło tylne] alternatywa Merida Comp CC 20 IWR


DiMoonn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym kupić kompletne tylne koło do roweru Merida Big.Nine.Lite 300 2021.

Mam:

  • Obręcz MERIDA COMP CC 20 IWR (29 cali, aluminium, 20 mm szerokość wewnętrzna)
  • Piasta tylna Shimano MT400-B
  • Kaseta Deore M4100 (napęd 2x10)
  • bezdętkowy system
  • ok 100 kg wagi, jeżdżę głownie po szlakach i ścieżkach Puszczy Kampinoskiej. Raczej rekreacyjnie, dosyć często. Koło, moim zdaniem, pracuje z dosyć dużym wysiłkiem.

W chwili obecnej piasta jest głośna, idzie na przegląd do mechanika. I zastanawiam się czy nie zakupić (jeśli się da) kompletne koło z nieco wyższej klasy piastą. Czy są jakieś gotowce?

Jeśli nie, proszę o doradztwo w wyborze komponentów. Obecne fabryczne obręcze i szprychy zachowują geometrie, więc mogą być takie same albo oczko lepsze.

Z góry dziękuję za rady.

 

  • Mod Team
Napisano

Na pewno warto poszukać szerszej obręczy.
Koło ?
Nawet tu, na giełdzie koledzy sprzedają, ale zazwyczaj komplety.
Jeszcze kwestia budżetu, bo może to być 500, albo i 1000, używane, albo nowe (pewnie coś DT Swiss byłoby pożądane, ale i nietanie - obręcz 25 mm i piasta 370, albo 350-tka)...
Głośna piasta może być sprawna - np. ma mało smaru i terkocze (niektórzy specjalnie smar usuwają, żeby była głośniejsza).
Są jakieś niepokojące objawy poza głośnością ?
 

Napisano
Cytat

pewnie coś DT Swiss byłoby pożądane, ale i nietanie

Chciałbym wydać około 500 zł. 1000 też w sumie mogę, jeśli będzie coś dobrego. I nie umiem wybrać odpowiedni model. Rozróżniam szosę i szeroko pojęte MTB, ale nic po za tym. Nie wiem na jakie parametry zwracać uwagę, żeby koło czy komponenty pasowały do roweru i napędu.

Cytat

Są jakieś niepokojące objawy poza głośnością ?

Raczej nie, luzu brak. Ale trzask jest mocny. Obstawiam piach (albo taki charakterystyczny drobny kurz czy muł). 

Napisano
Cytat

Jak rower nie służył jako wodny, to mułu raczej nie ma :icon_wink:

Jestem w t.zw. pradolinie Wisły, więc mułu tu jest pod dostatkiem, niestety.

Oprócz wspomnianego DT Swiss na jakich brandów poszukiwać?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zamawiam przez mechanika obręcze DT SWISS 421 (25 mm wewn), 32 H. Piasty DT Swiss 350 przód oraz tył. Drogo, ale raz się żyje… I jak się okazało inne marki w Polsce są słabo dostępne, albo są w podobnej cenie przy podobnej jakości.

Koła fabryczne po konserwacji pracują cichutko, jak nowe. Pójdą na sprzedaż po montażu DT Swiss. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...