wojtalkow Napisano 13 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2022 Witam, stoję przed zakupem roweru, padło na Krossa wstępnie wybrałem 5.0, ale w związku z tym, że różnica nie jest duża, zastanawiam się czy warto dołożyć do wersji 8.0. Przeglądając porównanie na stronie producenta to główna różnica jest w widelcu (SR SUNTOUR NEX vs SR SUNTOUR NEX HLO) + przerzutka przód - Tourney TY710 vs Acera T3000 + inna korba, oczywiście droższy ma więcej przełożeń z tyłu o 1. Różnica to około 550 zł. Pytanie, czy warto dołożyć czy sobie darować, dodam, że rower nie będzie wybitnie jakoś morderczo użytkowany, raczej rekreacja z dziećmi, może raz na jakiś czas samotna trasa na max. 50 - 70 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Kross... ale jaki? Evado? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtalkow Napisano 14 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Witam, oczywiście chodzi o Kross Trans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Zerknij sobie na to https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-500-wysoka-rama/_/R-p-305016?mc=8526940&c=Szary_Niebieski Wystarczy w zupełności do twoich zastosowań a przy okazji lżejszy o jakieś 3kg od takich transow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtalkow Napisano 14 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Dziękuję za polecenie, ale niestety ten rower z decathlonu nie spełnia w ogóle moich oczekiwań i wracam do pierwotnej prośby o podpowiedź czy warto dołożyć do Kross-a Trans 8.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Może napisz jak ty chcesz dokładnie korzystać z tego roweru? Jak masz używać maszyny sporadycznie,aby wybrać się z dziećmi na małą wyprawę 20 kilometrów. Rocznie powiedzmy zrobić 1000 kilometrów to spokojnie da radę Kross 1.0. Widzisz większość z Nas kupuje rowery,których absutnie nie wykorzystuje płacąc kwoty oscylujące między 4-5 tys. Moja żona użytkuje Krossa transakcji 1.0 piąty rok. Przebieg około 6 tys kometrow,rower wygląda i jeździ jak nowy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Zaraz się okaże, ze "oczekiwaniem" jest ten niby amortyzowany widelec, który i tak nie działa xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtalkow Napisano 14 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Witam, dokładnie, chcę korzystać z roweru rekreacyjnie i by samemu pojeździć dla zdrowia i kondycji i może zrzucić parę kilo. Rower będzie użytkowany typowo w mieście i maks. po polnych drogach. Celuje zatem w rower typowo trekkingowy. Wymagania to na pewno hamulce minimum tarcza mechaniczna - do roweru będzie podpięta przyczepka z 2 dzieciakami, zakładam, że może się zdarzyć wyjazd np. całodniowy np. nad jezioro z lekkimi sakwami, a jak już brać hamulce tarczowe mechaniczne to czemu nie dołożyć 150 zł do hydraulicznych. Odnośnie ilości przełożeń raczej nie mam preferencji, myślę, że 3 x 8 wzwyż to aż świat, bardziej chodzi o jakość osprzętu. Oczywiście wyposażenie dodatkowe typu bagażnik, oświetlenie musi być. Wpadł mi w oko Romet Wagant 8.0 lub Kross Trans 5.0, oba mają już osprzęt trochę wyżej niż najtańsze co ma w ofercie producent i to powinno mi na start wystarczyć, ale po prostu Kross mi się wizualnie podoba bardziej. Nawet jak się okaże, że wg. was wystarczyłaby mi jakaś wersja typu Trans 1.0 to nie chciałbym kupować najtańszych, podstawowych wersji roweru ze względu na np. osprzęt - jakość jego działania i pewnie gorszą trwałość. Stąd patrzę na średniaczki. Rowery będą tak naprawdę dwa, bo dla żony przewidziany jest Trans 5.0 i dla niej to będzie aż świat. Podejrzewam, że ja będę jeździł więcej i sam, bez żony i dzieci - dłużej i szybciej, stąd zastanawiam się, czy nie dołożyć do 8.0 bo ma np. lepszą korbę. Odnośnie amortyzatora - zdaję sobie sprawę, że sprężyna to sprężyna i jakie są opinie "zawodowców" w tym temacie i raczej 8.0 nie kupię bo jest tam lepszy amortyzator. Stąd prośba taka - by ktoś kto się lepiej na tym zna, porównał czy warto dołożyć ok. 500 zł do wersji 8.0 czy też różnice w osprzęcie nie są tego warte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
charlie1986 Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 W dniu 14.08.2022 o 16:54, Joker86 napisał: Może napisz jak ty chcesz dokładnie korzystać z tego roweru? Jak masz używać maszyny sporadycznie,aby wybrać się z dziećmi na małą wyprawę 20 kilometrów. Rocznie powiedzmy zrobić 1000 kilometrów to spokojnie da radę Kross 1.0. Widzisz większość z Nas kupuje rowery,których absutnie nie wykorzystuje płacąc kwoty oscylujące między 4-5 tys. Moja żona użytkuje Krossa transakcji 1.0 piąty rok. Przebieg około 6 tys kometrow,rower wygląda i jeździ jak nowy.... Powaznie polecasz gościowi rower na wolnobiegu?w podstawowej wersji na kiepskim osprzęcie? gość pyta o różnice między kross trans 5.0 a 8.0 jeśli masz kase to dołóż Zawsze możesz zerknąć na propozycje od unibika, bo skoro mowa o utracie kilogramó domniemam że masz dość konkretną mase, a unibike ma wzmacniane fajne koła no i spokojnie znajdziesz np unibike flash gts eq w cenie krossa 5.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.