Skocz do zawartości

[Opony] Michelin Country Racer za słabe?


RPRT07

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Naszło mnie by założyć do mojego Krossa Evado 7.0 opony MTB. Wybór padł na Schwalbe Smart Sam 28 1,75". Jazda MTB spodobała mi się, więc stwierdziłem że kupię specjalnie rower do tego. Kupiłem Kellys'a Gate 50 z oponami Michelin Country Racer 29x 2,1". Mam wrażenie, że na tych Michelinach mimo, że koła są większe i szersze jedzie się gorzej w terenie niż na węższych Schwalbe Smart Sam. Na obydwóch kompletach jechałem z ciśnieniem 45 PSI. Wiem, że za dużo ale przez to mam punkt odniesienia. Zrobiłem taką samą trasę. Wg stravy przejechałem poszczególne segmenty szybciej na nowym rowerze ale miałem większą pewność jazdy z schwalbe smart sam. ewidentnie to czułem jadąc po głębokim piasku czy wykonując serie ostrych nagłych skrętów. Ostatnio spuściłem ciśnienie do 35 PSI w Michelinach. Mniej podskakiwałem, rower lepiej się kleił do drogi ale też ciężej się jechało. Dlatego zastanawiam się nad ich zmianą na coś bardziej terenowego. Mam rower krossowy, szosowy i teraz MTB więc zależy mi na typowo terenowych laczkach do jazdy po trudniejszych drogach leśnych, czyli głębokie piaski, kamienie, dziury, korzenie itd. Schwalbe Smart Sam nie są zbyt drogie i jestem z nich zadowolony ale może warto dopłacić do czegoś lepszego? W jaki rozmiar celować? Mam obręcz o w wymiarze 622-21.

Napisano

EDIT: Czy to prawda, że mogę zamontować schwalbe smart sam 28 x 1,75 w moim kellysie z kołami 29"? Średnica felgi jest taka sama 622? 😮

Napisano

Szukasz chyba czegoś niemożliwego. Terenowa opona będzie szła ciężko ale da przyczepność. Magic marry klei się... na asfalcie boli w nogi osobę jadąca obok ciebie ale daje olbrzymią pewność w terenie za to Hans dampf jedzie o wiele lżej ale już w terenie ma o wiele mniejszy margines.  Jak miałem HD na obu kołach były świetne jak na tył poszła MM to przód się zaczął slizgac niebezpiecznie 🤣  za to na gravelu z oponami 30C nieraz przez las lecimy i jest zarabiacie przyczepnie... nawet piaskownice czasem lepiej na cienkiej gładkiej oponie przejechać 🤣  więc na szerszych oponach nie jeździ się jakoś lepiej... one mają swoje zalety w trudnym terenie za to jak to leśne ścieżki o wiele łatwiej pojechać na cieńszej oponie. Wcale nie musisz mieć na szerszej oponie większej pewności. Owszem w trudnym kamienistym  terenie tak ale na typowych leśnych ścieżkach już to wcale nie jest takie oczywiste. Na wielu z nich wystarczy cienka gładka opona.  To kwestia wyczucia czego potrzebujesz i oczekujesz i tak naprawdę jaki masz teren pod kołem.  Też jest kwestia nauczenia się konkretnej opony.

Napisano

KrisK -> chyba aż w taką skrajność nie chce iść. Nie ukrywam, że chciałbym się trochę spróbować się pościągać w maratonach XC i myślę nad zakupem pary Schwalbe Racing Ray i Ralph. Są też sporo tańsze niż MM. Będzie to dobry wybór? 

Napisano

Michelin Wild Race'r to typowa szybka opona na suche i ubite trasy, choć osoba z dobrą techniką oczywiście pociśnie na niej bez większych problemów i w innych warunkach. Country Race'r to jej tańsza odmiana, więc gdzieś ma wliczony jeszcze większy kompromis...

Napisano
W dniu 13.08.2022 o 10:00, RPRT07 napisał:

 zależy mi na typowo terenowych laczkach do jazdy po trudniejszych drogach leśnych, czyli głębokie piaski, kamienie, dziury, korzenie itd. 

Kup coś pokroju Victoria Barzo/Continental CrossKing. To są idealne opony na tego typu trasy a i na betonach czy szutrach całkiem nieźle się toczą.  

Napisano

IMO virotia borzo to największe rozczarowanie  ani specjalnie lekko się nie jedzie a w terenie to lekka fikcja.... No szkoda kasy.  HD toczył się podobnie a w terenie nawet ciężkim dawał radę. 

Napisano

Dobra armata nie jest zła...  co do opony opony Victoria mam osobisty uraz i nie rozumiem zachwytu nią. HD wcale się gorzej nie toczy wiec w czym ma mieć V przewagę?   Zużywa się szybciej toczy się tak se a trzymanie na luznym  ma powiedział bym że homeopatyczne. W błocie też cudów nie było bo  podjazd błotny i koniec zabawy był.    

Pierwsza opona której nie zajeździłem i wywaliłem z roweru. A decyzję ostateczną podjąłem na polach koło Krakowa 😶  tam każda opona powinna dawać radę a ta się zachowywała jak moja grawelowa 🤣🤣🤣jak nie gorzej 😬

Napisano

Mam z przodu Vittoria Barzo 29×2.25 TNT Graphene 2.0, z tyłu Maxxis Ikon 29x2.20 120TPI 3C EXO. Bezdętkowo.

Przeważnie jazda po szlakach Parku Kampinoskiego, przy suchej pogodzie. Nie jeżdżę podczas opadów, w błocie. Poprzednio miałem Maxxis Ikon 2.1 60 tpi z dętkami, fabrycznie zainstalowane. Różnica w stabilności IMO wyczuwalna in plus dla obecnej konfiguracji. Na asfalcie wielkiej różnicy nie ma. Ale nie jestem ekspertem, jeżdżę często, z tym że rekreacyjnie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...