Skocz do zawartości

[amortyzator] ZEB Charger RC- problem z regulacja kompresji


gary6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zakupilem parę dni temu rower z amortyzatorem ZEB charger RC. Amortyzator wyposażony jest w pokrętło/regulacje kompresji na jednym z goleni. Problem polega na tym ze nie widze zadnej różnicy w „twardości” amortyzatora przy zmianie kompresji(przesuwanie pokretla od pozycji skrajnej zamknietej do skrajnej otwartej). Mowa o sprawdzaniu amortyzatora w miejscu poprzez nacisk na kierownice. Amortyzator nie utwardza sie lecz ugina z taka sama siła bez wzgledu na polozenie dzwigni. Czuc na tym pokretle jakby „klikanie” podczas zmiany polozenia az do skrajnej pozycji. Wiec jesli chodzi o samo pokretlo wszystko wydaje sie byc ok.

Zastanawiam sie czy jest to normalne i jest to np. regulacja tylko szybkiej kompresji i stad podczas nacisku w miejscu na kierownice nie ma zadnej roznicy,a bedzie ona odczuwalna podczas zjazdu i pokonywania przeszkod tj.korzeni etc. Czy moze amortyzator jest wadliwy i powinien wrocic na reklamacje. Moze ktos ma doswiadczenia z takim widelcem i moze powiedziec czy to ma tak byc.

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ( bardzo mało odczuwalna ) regulacja twardości amortyzatora, jeżeli przekręcimy regulację od całkowicie otwartej do takiej prawie zamkniętej. To nie jest amortyzator który możesz sobie całkowicie zablokować : ) przy zamkniętej pozycji, będzie działał jakby był bardziej zamulony, ruchy takie mniej powolne podczas uginania, ale nie będzie amortyzator całkowicie zamknięty. Ja mam Rock Shox ZEB Ultimate, ale Twój będzie też tak działał przy takim prawie : ) zamkniętym amortyzatorze, ja ma dodatkowo troszku więcej regulacji, no i troszku inaczej pracuje, czyli lepiej : ) 

Otwórz sobie amortyzator na maksa, albo jedno lub dwa kliknięcie mniej do samego końca regulacji, jeżeli uważasz, że za bardzo masz mięciutko : ) ustaw sobie dolną regulację powrotu, no i ustaw sobie też powietrze pod Twoją wagę, tabelką ciśnień nie musisz się tak za bardzo przejmować, ustaw sobie tak, żeby Tobie się dobrze jeździło.

Hardtail B) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za info. Może na początek powiem że to nie jest mój pierwszy rower.  Wcześniej miałem jednak foxa34 z tłumikiem grip gdzie regulacja kompresji działała naprawdę mocno odczuwalnie. To samo Rock Shox 35 Gold. Parę dni temu bylem przetestować rower w terenie. Jeżdżąc zarówno po korzeniach jak i hopkach, mogę stwierdzić że nie widzę żadnej różnicy w pracy tego amortyzatora zarówno na otwartej jak i zamkniętej całkowicie kompresji(mowie o położeniu pokrętła).Do samej pracy amortyzatora nie mam żadnych zastrzeżeń tylko po co w nim regulacja, która nie działa. Mało tego dosłownie na chwile udało mi się wejsc do sklepu rowerowego w okolicy gdzie znalazłem dokładnie ten sam rower z tym samym amortyzatorem. Zacząłem „testować amora” uginając go w różnych ustawieniach kompresji i jest to samo. Żadnej reakcji. Nie miałem niestety czasu pogadać z obsługą sklepu. Dlatego szukam kogoś kto ma dokładnie ten sam amortyzator i może się wypowiedzieć. Znalazłem na YT film dotyczący Rock Shox Domain gdzie pokazane jest jak działa tam regulacja kompresji(pokrętło identyczne jak w moim Zebie) i widać tam różnicę (poniżej link do filmiku, od min 2:30 jest pokazana ta różnica)

U mnie taki efekt ustawienia kompresji jak na załączonym filmie nie występuje.Zastanawiam się czy to uszkodzony tłumik, może brak oleju w amortyzatorze czy ten typ tak ma. Jeszcze dołączam zdjęcie mojego pokrętła regulacji kompresji

Pozdrawiam

19AC502C-BF0A-4A45-BBD0-AE71AE85185B.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja wolnej i szybkiej kompresji musi działać zarówno bez jazdy czyli uginasz amor ciałem czy w trakcie jazdy w terenie. Po to to jest a jak nie ma żadnego efektu to coś jest walnięte w tłumiku. Nie wyklucza to zasadniczo, że amor przy całkiem otwartej kompresji będzie chodził kijowo. Ja z tego nie korzystam bo mam w zasadzie pełne otwarcie ale jak potrzebujesz tego bajeru na zasadzie takim jak klasyczne blokady na linki to trzeba amor przeserwisować. Czy reklamacja czy we własnym zakresie to już druga kwestia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Amortyzator(rower)wczoraj trafił na reklamacje do sklepu gdzie dokonałem zakupu. Z racji tego ze rower(amortyzator) jest nowy to serwis sklepowy nie chciał podjąć się naprawy i amortyzator trafi na reklamacje do srama. W sklepie serwis tylko przyznał, że tłumik nie działa prawidłowo i producent musi to naprawić.

Dam znać jak odbiorę sprzęt co było problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć, amor wrócił z autoryzowanego serwisu z opisem typu „ten typ tak ma” i nie jest to usterka. Generalnie gdybym wiedział wcześniej że możliwość regulacji kompresji to tylko ściema w Zeb charger RC i sam serwis sklepowy nie utwierdzał mnie w fakcie ze jest to usterka i  zostanie naprawione na gwarancji to nie zdecydowałbym się drugi raz na ten amor. 
W tańszym RC Domain regulacja kompresji działa jak należy, a w Zebie taki zonk. Pozostaje dołożyć jeszcze 1,8k do nowego tłumika RC2.1 i będzie git…. Żenada ze strony RockShoxa. Nie polecam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...