StahooKrk Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Witam serdecznie, Od około dwóch lat użytkuje rower Kross Vento 6.0 2020, Przejechałem na nim około 7 tys. km. Jest to mój pierwszy rower szosowy. Z modyfikacji, to tylko zmieniłem opony z fabryczne na Continentale GP 5000, 28mm, co poprawiło komfort jazdy. Po zakończeniu obecnego sezonu chciałbym ulepszyć rower (lepsza grupa( obecnie Tiagra), może jakieś lżejsze koła). Rower ma karbonową ramę, więc jest dobra baza pod upgrade. Jako druga opcja, to sprzedanie tego roweru, dołożenie trochę kasy i zakup innego modelu, z lepsza grupa, kołami itd. Jako że jest to mój pierwszy rower szosowy, nie mam porównania, ale jeździ mi się komfortowo na nim. Robiłem trasy po 100-150km. Czy ktoś z użytkowników jeździł na karbonym Vento i zmienił na inny model? Jakie odczucia z jazdy na innych rowerach vs Vento ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 A w jaką grupę osprzętu celujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 1. Żeby zmieniać rower trzeba wiedzieć czego się oczekuje od nowego, czy w ogóle coś takiego na rynku występuje a w obecnych czasach dodatkowo - czy da się to kupić. 2. 1 godzinę temu, StahooKrk napisał: Jako druga opcja, to sprzedanie tego roweru, dołożenie trochę kasy i zakup innego modelu, z lepsza grupa, kołami itd. Sprzedaż karbonowego krossa vento to nie jest łatwy i szybki temat, wiem coś o tym. Jeśli ktoś celuje w karbonową szosę o agresywnej geometrii to kross nie jest w jego kręgu zainteresowań, ogłoszenia wiszą miesiącami mimo, że ceny mocno spadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Jak jeździ Ci się komfortowo to zdecydowanie nie zmieniał bym roweru. Upgrade kół możesz zrobić. Ale wymiana całej grupy napędowej to bardzo duży koszt a różnicy możesz tak naprawdę nie odczuć. Gdybyś chciał zrobić te dwie rzeczy na raz czyli koła + napęd to będzie pewnie koszt nowego roweru. Nie wiem czy nie wolałbym kupić za tą kasę drugiego, innego roweru, żeby mieć urozmaicenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StahooKrk Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 14 godzin temu, ChuChu napisał: A w jaką grupę osprzętu celujesz? Myślałem o miksie 105/ultegra, w zależności od tego co uda się tanio kupić. Uprgade jest planowany pod kątem następnego roku, wiec mam czas, żeby cierpliwie czekać na dobre okazje cenowe. Chciałem zacząć od wymiany hamulców, na Ultegre, żeby poprawić wydajność hamowania. Jako następny updgrade korba, biorę pod uwagę zakup Ovali od Absoluteblacka. A za jakiś czas, w miarę zużycia obecnych części, wymiana tylnej przerzutki i klamkomanetek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Nie bardzo jesteś w stanie zrobić to "na raty". 105 i Ultegra są 11s, więc przednia przerzutka będzie miała za wąską klatkę żeby współpracować z łańcuchem 10s. Z tylną przerzutką też zdania są różne. Niektórzy twierdzą że grupa 4700 jest kompatybilna z 11s, inni że nie ponieważ ciąg linki różni się nieznacznie. Wymiana hamulców to dobry pomysł. Ja na Twoim miejscu jeździłbym na Tiagra, bo to dobra grupa. Przejście na 11s jest drogie i nie jestem pewny czy warto. Co do dobrych okazji cenowych. Zapomniałeś w jakich czasach żyjemy, a Shimano podobno właśnie ogłosiło kolejną podwyżkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StahooKrk Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 14 godzin temu, Mihau_ napisał: 1. Żeby zmieniać rower trzeba wiedzieć czego się oczekuje od nowego, czy w ogóle coś takiego na rynku występuje a w obecnych czasach dodatkowo - czy da się to kupić. Szukałbym roweru o podobnej geometrii do Vento, tylko na lepszej grupie no i innej marki. Rozglądałem się za Merida Reacto lub CANNONDALE CAAD. Rower będzie używany amatorsko, nie planuje startu w zawodach. Żwawe pokonywanie tras asfaltowych 70-150km 4-5tyś rocznie. Posiadam też gravela, który będzie używany jako rower wyprawowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Tylko w zasadzie... po co? Nie będę wdawał się w dyskusję, bo to nie moja sprawa. Zastanawiam się tylko po co chcesz to robić, skoro rower ma dwa lata, nie jest najgorszy i wystarczy wsadzić przyzwoite koła. Jeżeli chodzi o napęd, to może kaseta o innym zakresie. Dlaczego inna marka? Mam wrażenie że nie chodzi Ci o możliwości roweru, a posiadanie "modnego" sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StahooKrk Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 14 godzin temu, Mihau_ napisał: 2. Sprzedaż karbonowego krossa vento to nie jest łatwy i szybki temat, wiem coś o tym. Jeśli ktoś celuje w karbonową szosę o agresywnej geometrii to kross nie jest w jego kręgu zainteresowań, ogłoszenia wiszą miesiącami mimo, że ceny mocno spadają Właśnie też mi się rzuciło to w oczy, że ogłoszenia z karbonym Vento wiszą bardzo długo. Więc dobra uwaga, trzeba wziąć to pod uwagę, że rower może się szybko nie sprzedać. Ja go kupiłem z bardzo dużym rabatem, więc jak by się udało go sprzedać za około 4tys zł, to sporo nie stracę. Tylko żeby coś sensownego później kupić, trzeba będzie dołożyć kolejne 5-6tyś. Na jaki rower zmieniłeś ? Jak wrażenia z jazdy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Cytat Na jaki rower zmieniłeś ? Jak wrażenia z jazdy ? Nie zmieniłem. Za kwoty jakie mi proponowano musiałbym dołożyć te 5-6 żeby sprzętowo/wagowo kupić to samo z innym napisem na ramie. Swoją drogą ramę mam tę samą co w team edition więc innych "wrażeń" w rowerach z podobną geometrią poniżej 20-25k nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StahooKrk Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 33 minuty temu, ChuChu napisał: Tylko w zasadzie... po co? Nie będę wdawał się w dyskusję, bo to nie moja sprawa. Zastanawiam się tylko po co chcesz to robić, skoro rower ma dwa lata, nie jest najgorszy i wystarczy wsadzić przyzwoite koła. Jeżeli chodzi o napęd, to może kaseta o innym zakresie. Dlaczego inna marka? Mam wrażenie że nie chodzi Ci o możliwości roweru, a posiadanie "modnego" sprzętu. Dokładnie, muszę wymienić napęd na bardziej uniwersalny, obecnie mam 52-36, 10rz 11-25. Więc bardzo twarde przełożenia, na płaskie odcinki, albo na mocną nogę. W Krakowie i w okolice w miarę jest ok, ale czasami jest za twardo. Więc planuje zmianę blatu na 50-34 i tył 11-28 (tylko tyle obsłuży moja tylna przerzutka). Bardziej chyba chodzi o ciekawość, spróbowania jak się jeździ na innych markach. Tak jak pisałem na początku, to jest mój pierwszy rower szosowy, więc nie mam porównania. W moim odczuciu dobrze się jeździ, ale może się okazać, że po przesiadce na inny model będzie jeszcze lepiej. Ale to już sam muszę odpowiedzieć sobie na pytanie: Po co ? 15 minut temu, Mihau_ napisał: Nie zmieniłem. Za kwoty jakie mi proponowano musiałbym dołożyć te 5-6 żeby sprzętowo/wagowo kupić to samo z innym napisem na ramie. Swoją drogą ramę mam tę samą co w team edition więc innych "wrażeń" w rowerach z podobną geometrią poniżej 20-25k nie będzie No dokładnie, Ty masz ramę TE, tylko że w innym kolorze, więc topowa rama Kross. Miałeś go od nowości na Ultegrze, czy upgrade ? Z tego, co czytałem to mój Vento 6.0 ma bardzo zbliżoną geometrie do TE, oraz to samo włókno karbonowe użyte do produkcji (CARBON T784). Więc rama jako baza do rozbudowy jest dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Jak zawsze dylematy poprawiania fabryki są niełatwe i jak zawsze wszystko sprowadza się do finansowego progu bólu. Żeby ten rower "poprawić" na zasadzie bez bankructwa ale zauważalnie to trzeba mu wymienić hamulce - między tiagrą a 105-ką jest przepaść - koszt 500zł i koła bo obecne to ciężkie zero responsywne i zero ssące klocki do podpierania roweru w sklepie - przyzwoite aluminiaki czyli jetflay w nowej odsłonie U4 (cięższe niż wersje 2.x ale sztywniejsze) to 1800zł. Na tym kończy się rozsądny upgrade tego roweru. Edyta: dostosowanie przełożeń pod siebie i pod swoje trasy to rzecz podstawowa. Można oczywiście odchudzać ten rower albo zafundować mu wymianę napędu na 11s ale to przyniesie zdecydowanie mniej niż wymiana kół. Cytat Szukałbym roweru o podobnej geometrii do Vento, tylko na lepszej grupie no i innej marki. Jak masz kasę to zawsze nowy rower cieszy, tyle że to wydatek mądry albo ...nie. Przy takiej wymianie to wręcz obowiązkiem (biorąc pod uwagę przyzwoity punkt wyjścia jakim jest vento 6.0) jest zadbanie o komplet nowych standardów w rowerze - no a to tanio nie będzie. Bo tak se wydać 10tys po to żeby mieć inny napis na ramie i jedną zębatkę więcej to trochę lipa. PS. 6.0 i 7.0 to różne rowery... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StahooKrk Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 @abdesign I pewnie się na tym skupię, hamulce, nowe koła i dopasowanie napędu pod swoje trasy. A mógłbyś coś więcej napisać o tych roznicach 6.0 vs 7.0 ? Bo przeszło mi przez głowe, żeby sprzedać 6.0 i kupic używany 7.0-9.0 ? Wiadomo, używany rower to loteria, ale tak jak kolega wcześniej pisał, jak ktoś szuka agresywnej geometrii to kross nie jest w jego kręgu zainteresowań, więc pewnie można by bylo coś znaleźć w rozsądnej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StahooKrk Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 53 minuty temu, abdesign napisał: i koła bo obecne to ciężkie zero responsywne i zero ssące klocki do podpierania roweru w sklepie - przyzwoite aluminiaki czyli jetflay w nowej odsłonie U4 (cięższe niż wersje 2.x ale sztywniejsze) to 1800zł. Na tym kończy się rozsądny upgrade tego roweru. Znasz może jakiś model kół w budżecie do 2-2,5tyś, które mógłbyś polecić (hamulce szczękowe)? Tak, żeby była odczuwalna różnica vs fabryczne koła VISION Team 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Napisał ci o kołach, z błędem ale podał model xD Novatec jetfly Ultegra jest fabryczna. Zmieniłem przerzutkę na gs i kasetę, mam teraz 52-36 + 11-32, na hopki wystarcza w zupełności, zresztą zdjęcie jest z Chorągwicy A co do twojego "dostosowania" napędu to raczej nie szedłbym w wymianę korby, to duże koszta. Zapakuj sobie tę kasetę 11-28 i mały blat wymień z 36 na 34. Będzie działać, chłopaki jeżdżą na 52-34 i nic złego się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 3 minuty temu, Mihau_ napisał: Napisał ci o kołach, z błędem hehehe - no i co 4 minuty temu, Mihau_ napisał: Będzie działać, chłopaki jeżdżą na 52-34 i nic złego się nie dzieje Też jestem takim chłopakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.