RPRT07 Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Niedawno zakupiłem Kellysa Gate 50 z hamulcami SHIMANO Deore (021) MT410. Mam problem z przednim hamulcem. Cały czas okładzina szura po tarczy. Próbowałem dziesiątki razy odkręcać 2 śruby mocujące zacisk, zacisnąć hamulec i ponownie przykręcić. Efekt ten sam. Próbowałem rozchylić klocki śrubokrętem. Jest OK do pierwszego hamowania gdzie klocki wracają do wcześniejszej pozycji. Zauważyłem, że jeden z nich jest bliżej tarczy niż drugi a tarcza bardzo delikatnie krzywo się kręci. Co mogę zrobić? Mam spuścić nieco płynu hamulcowego? Nigdy tego nie robiłem a wszystkie materiały w necie dotyczą odpowietrzania lub wymiany płynu na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 To jest system który reguluje się automatycznie. Nie ma możliwości oddalania klocków. Naciśnij kilka razy klamkę, a następie ręcznie spróbuj ustawić zacisk tak, żeby nic nie ocierało. Wbrew pozorom miejsca jest całkiem sporo i trzeba mieć naprawdę mocno krzywą tarczę, żeby w tym zakresie się nie zmieścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RPRT07 Napisano 11 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Przejechałem już 80km rowerem i trze ta samo jak na początku po ponownej regulacji. Dlatego postanowiłem podpytać na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 W takim przypadku (gdy nie skutkowało poluzowanie śrub, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub), zazwyczaj pomagało mi wsunięcie czegoś sztywnego pomiędzy klocki a tarczę. Dobrze sprawdzał się wycięty kawałek blistra po tabletkach. Procedura wygląda podobnie: poluzowanie śrub zacisku, wsunięcie czegoś pomiędzy klocki a tarczę, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub. Można też kupić specjalne narzędzie: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-hamulcow-tarczowych-11833097806 Tutaj filmik jak coś takiego sprawdza się w praktyce - 4:55: https://youtu.be/LOP2mm3G8to?t=295 Powinno pomóc, a w ostateczności możesz jeszcze wyczyścić i naoliwić tłoczki w zacisku, ale do tego potrzebowałbyś płynu hamulcowego (oleju mineralnego): https://youtu.be/vQXFFgRButo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 2 godziny temu, RPRT07 napisał: a tarcza bardzo delikatnie krzywo się kręci Możesz dać filmik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 17 godzin temu, RPRT07 napisał: Przejechałem już 80km rowerem i trze ta samo jak na początku po ponownej regulacji. Dlatego postanowiłem podpytać na forum. Trze bo jeden tłok rusza się mniej, opór w gnieździe. Jeśli masz go wysuwającego się bardziej niż drugi to znaczy zacisk jest albo brudny, albo zatarty albo, jeśli hebel ma mały przebieg, wadliwy. Czy jest to wspomniany problem - łatwo sprawdzić: rozsuwasz tłoczki, delikatnie, a następnie naciskasz dźwignię, obserwujesz czy tłoki wychodzą jednakowo. Jesli nie - trzeba pobawić się zaciskiem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RPRT07 Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 17 godzin temu, filipog44 napisał: W takim przypadku (gdy nie skutkowało poluzowanie śrub, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub), zazwyczaj pomagało mi wsunięcie czegoś sztywnego pomiędzy klocki a tarczę. Dobrze sprawdzał się wycięty kawałek blistra po tabletkach. Procedura wygląda podobnie: poluzowanie śrub zacisku, wsunięcie czegoś pomiędzy klocki a tarczę, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub. Można też kupić specjalne narzędzie: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-hamulcow-tarczowych-11833097806 Tutaj filmik jak coś takiego sprawdza się w praktyce - 4:55: https://youtu.be/LOP2mm3G8to?t=295 Powinno pomóc, a w ostateczności możesz jeszcze wyczyścić i naoliwić tłoczki w zacisku, ale do tego potrzebowałbyś płynu hamulcowego (oleju mineralnego): https://youtu.be/vQXFFgRButo Dzięki za pomysł. Spróbowałem z blistrem. Jest trochę lepiej. Zamówiłem dodatkowo blaszkę z linku na przyszłość. Lezia -> tobo -> Mam jeszcze dwa inne rowery z hydraulicznymi hamulcami i nie miałem nigdy takich problemów. Wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Rozsuwałem już tłoczki nie raz śrubokrętem i ciągle jeden z nich jest bliżej od drugiego. W przyszłym tygodniu daje rower na przegląd gwarancyjny. Jestem ciekawy co specjaliści powiedzą na ten temat. Aczkolwiek sprzedawca powiedział, że wyregulował hamulce, że nie tarło więc jeżeli mu wierzyć to da się to wyregulować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Tarcza najzwyczajniej w świecie ma bicie. Jeszcze nie miałem tarczy, a miałem ich sporo, żeby była w 100% prosta. Nie ważne czy kosztowała 30 zł, czy 200 zł, wszystkie biły. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Pecha miałeś jest trochę prostych. 2 godziny temu, RPRT07 napisał: Dzięki za pomysł. Spróbowałem z blistrem. Jest trochę lepiej. Zamówiłem dodatkowo blaszkę z linku na przyszłość. Lezia -> tobo -> Mam jeszcze dwa inne rowery z hydraulicznymi hamulcami i nie miałem nigdy takich problemów. Wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Rozsuwałem już tłoczki nie raz śrubokrętem i ciągle jeden z nich jest bliżej od drugiego. W przyszłym tygodniu daje rower na przegląd gwarancyjny. Jestem ciekawy co specjaliści powiedzą na ten temat. Aczkolwiek sprzedawca powiedział, że wyregulował hamulce, że nie tarło więc jeżeli mu wierzyć to da się to wyregulować. Jeśli masz nierówno pracujące to jedno. Tarcza ma bicie, to drugie, wygnij ją palcami tam gdzie wykonuje ruch w stronę tarczy 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Dobrze, że tarcza to nie tzw kanapka. Możesz spróbować jak radzi @tobo. Jak palcami nie dasz rady możesz spróbować przyrządem np: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 3 godziny temu, RPRT07 napisał: Rozsuwałem już tłoczki nie raz śrubokrętem i ciągle jeden z nich jest bliżej od drugiego. Objawy wskazują na "leniwy tłoczek", czyli najprawdopodobniej jeden z nich wysuwa się mniej niż drugi. Można spróbować wyrównać ich pracę poprzez rozepchnięcie obu, przytrzymanie w miejscu tego bardziej aktywnego i naciśnięcie klamki aby drugi, mniej aktywny się wysunął, tak jak tutaj od minuty 4:52: https://youtu.be/vQXFFgRButo?t=292 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Nic nie podkładaj. Zawieś rower na stojaku,tak abyś widział szczelinę między klockiem a tarcza,metoda prób i błędów w końcu uda Ci się idealnie spasować. Jak odkręcisz zacisk,musisz zrobić delikatny zapas w lewa stronę,jak zaczniesz dokręcać zacisk troszkę wróci w prawo,to powinno Ci pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianoPL83 Napisano 30 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2022 Czy temat rozwiązałeś? Ja mam podobny problem w rowerze crossowym, już szlag mnie trafia. Tarcza prosta, koło nie jest scentrowane, hamulce zalane nowym plynem i odpowietrzone i wiecznie problem. Z tylnym zaciskiem problem rozwiązałem standardowa metoda a to chilerstwo n..... Czy ma ktoś jakiś patent na te cholerne tarczówki? Będę próbował wsunac coś pomiędzy klocki a tarcze jak proponował ktoś wyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2022 (edytowane) Wysuwasz trochę tłoczki, nakładasz smar do tłoczków, wciskasz i wycierasz nadmiar. To powinno nieco poprawić pracę. Z tym że nie bardzo rozumiem problem, chociaż hamulce Shimano miałem dobre kilka lat i niezliczone ilości razy zdejmowałem koło. Pełna procedura jest prosta: 1. Rozsuwasz tłoczki 2. Zakładasz koło 3. Naciskasz KILKA razy klamkę na minimalnie LUŹNYM zacisku. Nie ma latać, tylko śruby mają być luźne, żeby mógł się ruszać na boki 4. Zaciskasz klamkę i lekko dokręcasz śruby 5. Jeżeli nie obciera, dokręcasz śruby z wciśniętą klamką 6. Jeżeli obciera, to już ręcznie koryguje się ustawienie zacisku, na minimalnie poluzowanych śrubach Musicie zrozumieć, że odsuwanie i wsadzanie czegoś, zadziała do pierwszego naciśnięcia klamki. To jest układ który reguluje się samoczynnie. Ruszy się na tyle, na ile jest możliwość przy danym ustawieniu. Edytowane 31 Sierpnia 2022 przez ChuChu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.