Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno zakupiłem Kellysa Gate 50 z hamulcami SHIMANO Deore (021) MT410. Mam problem z przednim hamulcem. Cały czas okładzina szura po tarczy. Próbowałem dziesiątki razy odkręcać 2 śruby mocujące zacisk, zacisnąć hamulec i ponownie przykręcić. Efekt ten sam. Próbowałem rozchylić klocki śrubokrętem. Jest OK do pierwszego hamowania gdzie klocki wracają do wcześniejszej pozycji. Zauważyłem, że jeden z nich jest bliżej tarczy niż drugi a tarcza bardzo delikatnie krzywo się kręci. Co mogę zrobić? Mam spuścić nieco płynu hamulcowego? Nigdy tego nie robiłem a wszystkie materiały w necie dotyczą odpowietrzania lub wymiany płynu na nowy. 

Napisano

To jest system który reguluje się automatycznie. Nie ma możliwości oddalania klocków.

Naciśnij kilka razy klamkę, a następie ręcznie spróbuj ustawić zacisk tak, żeby nic nie ocierało. Wbrew pozorom miejsca jest całkiem sporo i trzeba mieć naprawdę mocno krzywą tarczę, żeby w tym zakresie się nie zmieścić.

Napisano

W takim przypadku (gdy nie skutkowało poluzowanie śrub, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub), zazwyczaj pomagało mi wsunięcie czegoś sztywnego pomiędzy klocki a tarczę. 
Dobrze sprawdzał się wycięty kawałek blistra po tabletkach. Procedura wygląda podobnie: poluzowanie śrub zacisku, wsunięcie czegoś pomiędzy klocki a tarczę, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub. 

Można też kupić specjalne narzędzie: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-hamulcow-tarczowych-11833097806

Tutaj filmik jak coś takiego sprawdza się w praktyce - 4:55: https://youtu.be/LOP2mm3G8to?t=295

Powinno pomóc, a w ostateczności możesz jeszcze wyczyścić i naoliwić tłoczki w zacisku, ale do tego potrzebowałbyś płynu hamulcowego (oleju mineralnego): https://youtu.be/vQXFFgRButo

 

 

Napisano
17 godzin temu, RPRT07 napisał:

Przejechałem już 80km rowerem i trze ta samo jak na początku po ponownej regulacji. Dlatego postanowiłem podpytać na forum. 

Trze bo jeden tłok rusza się mniej,  opór w gnieździe. Jeśli masz go wysuwającego się bardziej niż drugi to znaczy zacisk jest albo brudny, albo zatarty albo, jeśli hebel ma mały przebieg, wadliwy. 

Czy jest to wspomniany problem  - łatwo sprawdzić: rozsuwasz tłoczki,  delikatnie,  a następnie naciskasz dźwignię,  obserwujesz czy tłoki wychodzą jednakowo. Jesli nie  - trzeba pobawić się zaciskiem. 

  • +1 pomógł 2
Napisano
17 godzin temu, filipog44 napisał:

W takim przypadku (gdy nie skutkowało poluzowanie śrub, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub), zazwyczaj pomagało mi wsunięcie czegoś sztywnego pomiędzy klocki a tarczę. 
Dobrze sprawdzał się wycięty kawałek blistra po tabletkach. Procedura wygląda podobnie: poluzowanie śrub zacisku, wsunięcie czegoś pomiędzy klocki a tarczę, naciśnięcie klamki i dokręcenie śrub. 

Można też kupić specjalne narzędzie: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-hamulcow-tarczowych-11833097806

Tutaj filmik jak coś takiego sprawdza się w praktyce - 4:55: https://youtu.be/LOP2mm3G8to?t=295

Powinno pomóc, a w ostateczności możesz jeszcze wyczyścić i naoliwić tłoczki w zacisku, ale do tego potrzebowałbyś płynu hamulcowego (oleju mineralnego): https://youtu.be/vQXFFgRButo

 

 

Dzięki za pomysł. Spróbowałem z blistrem. Jest trochę lepiej. Zamówiłem dodatkowo blaszkę z linku na przyszłość. 

 

Lezia -> 

 

tobo -> Mam jeszcze dwa inne rowery z hydraulicznymi hamulcami i nie miałem nigdy takich problemów. Wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Rozsuwałem już tłoczki nie raz śrubokrętem i ciągle jeden z nich jest bliżej od drugiego. W przyszłym tygodniu daje rower na przegląd gwarancyjny. Jestem ciekawy co specjaliści powiedzą na ten temat. Aczkolwiek sprzedawca powiedział, że wyregulował hamulce, że nie tarło więc jeżeli mu wierzyć to da się to wyregulować. 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tarcza najzwyczajniej w świecie ma bicie. Jeszcze nie miałem tarczy, a miałem ich sporo, żeby była w 100% prosta. Nie ważne czy kosztowała 30 zł, czy 200 zł, wszystkie biły.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Pecha miałeś  :) jest trochę prostych. 

2 godziny temu, RPRT07 napisał:

Dzięki za pomysł. Spróbowałem z blistrem. Jest trochę lepiej. Zamówiłem dodatkowo blaszkę z linku na przyszłość. 

 

Lezia -> 

 

tobo -> Mam jeszcze dwa inne rowery z hydraulicznymi hamulcami i nie miałem nigdy takich problemów. Wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Rozsuwałem już tłoczki nie raz śrubokrętem i ciągle jeden z nich jest bliżej od drugiego. W przyszłym tygodniu daje rower na przegląd gwarancyjny. Jestem ciekawy co specjaliści powiedzą na ten temat. Aczkolwiek sprzedawca powiedział, że wyregulował hamulce, że nie tarło więc jeżeli mu wierzyć to da się to wyregulować. 

 

Jeśli masz nierówno pracujące to jedno. Tarcza ma bicie,  to drugie, wygnij ją palcami tam gdzie wykonuje ruch w stronę tarczy 

  • +1 pomógł 2
Napisano
3 godziny temu, RPRT07 napisał:

Rozsuwałem już tłoczki nie raz śrubokrętem i ciągle jeden z nich jest bliżej od drugiego.

Objawy wskazują na "leniwy tłoczek", czyli najprawdopodobniej jeden z nich wysuwa się mniej niż drugi. 
Można spróbować wyrównać ich pracę poprzez rozepchnięcie obu, przytrzymanie w miejscu tego bardziej aktywnego i naciśnięcie klamki aby drugi, mniej aktywny się wysunął, tak jak tutaj od minuty 4:52: https://youtu.be/vQXFFgRButo?t=292

 

Napisano

Nic nie podkładaj.

Zawieś rower na stojaku,tak abyś widział szczelinę między klockiem a tarcza,metoda prób i błędów w końcu uda Ci się idealnie spasować. 

Jak odkręcisz zacisk,musisz zrobić delikatny zapas w lewa stronę,jak zaczniesz dokręcać zacisk troszkę wróci w prawo,to powinno  Ci pomóc 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Czy temat rozwiązałeś? Ja mam podobny problem w rowerze crossowym, już szlag mnie trafia. Tarcza prosta, koło nie jest scentrowane, hamulce zalane nowym plynem i odpowietrzone i wiecznie problem. Z tylnym zaciskiem problem rozwiązałem standardowa metoda a to chilerstwo n.....

Czy ma ktoś jakiś patent na te cholerne tarczówki? Będę próbował wsunac coś pomiędzy klocki a tarcze jak proponował ktoś wyżej .

Napisano (edytowane)

Wysuwasz trochę tłoczki, nakładasz smar do tłoczków, wciskasz i wycierasz nadmiar. To powinno nieco poprawić pracę.

Z tym że nie bardzo rozumiem problem, chociaż hamulce Shimano miałem dobre kilka lat i niezliczone ilości razy zdejmowałem koło.

Pełna procedura jest prosta:

1. Rozsuwasz tłoczki

2. Zakładasz koło

3. Naciskasz KILKA razy klamkę na minimalnie LUŹNYM zacisku. Nie ma latać, tylko śruby mają być luźne, żeby mógł się ruszać na boki

4. Zaciskasz klamkę i lekko dokręcasz śruby

5. Jeżeli nie obciera, dokręcasz śruby z wciśniętą klamką

6. Jeżeli obciera, to już ręcznie koryguje się ustawienie zacisku, na minimalnie poluzowanych śrubach

Musicie zrozumieć, że odsuwanie i wsadzanie czegoś, zadziała do pierwszego naciśnięcia klamki. To jest układ który reguluje się samoczynnie. Ruszy się na tyle, na ile jest możliwość przy danym ustawieniu. 

Edytowane przez ChuChu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...