Skocz do zawartości

[Który wybrać] Giant Defy 3 2016, Trek one series Tiagra 1.5, Cube Agree Ultegra


LenaDeMar

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, LenaDeMar napisał:

Któryś z nich jest bardziej wart uwagi? HELP 

Zacznijmy od tego, że rowery mają różne rozmiary. Masz zdolności zmiany wzrostu w zależności od tego co kupisz?

Podstawa to dobór rozmiaru ramy do swoich gabarytów, później można dopiero szukać konkretnego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mihau_ napisał:

Zacznijmy od tego, że rowery mają różne rozmiary. 

Z tego co zdążyłam się zorientować, rowery w zależności od firmy mają różne rozmiarówki, a po wyszukaniu parametrów dla każdego z nich wyszło mi, że dla wzrostu 167 będą ok. ...ale może coś źle doczytałam...

ok - a pomijając rozmiar, który i tak będę mierzyć, to mogę prosić o sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

że dla wzrostu 167 będą ok. ...ale może coś źle doczytałam...

Wzrost to tylko jeden z parametrów. Drugim, "podstawowym" jest przekrok, który jako kobieta masz prawdopodobnie większy niż przeciętny mężczyzna 

Cytat

, a po wyszukaniu parametrów dla każdego

Wyszukiwanie uwzględniało konkretne roczniki i jego wynikiem była tabelka z geometrią, która na pewno była właściwa dla tego konkretnego roweru. 

Pytam bo przy tym ostatnim treku już po proporcjach ramy widać, że będzie za duży. Rozmiarem ramy szosowej jest długość pozioma, sprzedający napisał, że podsiodlowa ma 52 - pozioma na pewno więcej

Ogólnie z tego co wrzucilas cube rozkłada konkurencję na łopatki ale i tak bym go nie kupił;) Ma napęd 3x, trochę to bez sensu w jeździe szosowej

https://www.olx.pl/d/oferta/cube-attain-race-2022r-50cm-tiagra-stan-jak-nowy-CID767-IDPu3TC.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

...z tego co wrzucilas cube rozkłada konkurencję na łopatki ale i tak bym go nie kupił;) Ma napęd 3x

Mój budżet kończy się na max. 2300 (są ceny do negocjacji) więc mimo, że poświęciłeś czas na szukanie,  Twojej propozycji nie jestem w stanie udźwignąć. Wdzięczność jednak jest. 

Na próbę jeżdżę na pożyczonym vitusie, też ma z przodu 2... jednak te 3 z przodu aż tak chyba nie wpłyną na jakość jazdy... Nawet jak będę używać prawie zawsze środkowej zębatki... ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd istnieją kompakty oraz kasety z zębatkami pokroju 32-34-36t i przy okazji nie interesują nas stareńkie albo ultra budżetowe napędy siedmio/ośmiorzędowe, to korby 3x praktycznie straciły sens. Obrona posiadania korb 3x polega zazwyczaj na dwóch argumentach: jedziemy w góry i mamy bardzo słabe nogi albo podbijamy dodatkowo bębenek dokładając do słabych nóg to, że zajmujemy się turystyką i wozimy sakwy. Tyle że minimalne możliwe do osiągnięcia przełożenie to przy 3x to 30/32 = 0,9375 (41t czyli koniec pojemności przerzutki GS) a przy 2x to 34/36 = 0,9444 (również 41t czyli również koniec pojemności przerzutki GS). Dokładnie "tak samo" miękko może być na 2x i 3x (w standardowym szosowym wydaniu). Trudno więc dziś dostrzec zaletę korb 3x w rowerze szosowym, za to wytknąć jej wady już nieco łatwiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz masz już DuraAce 54-40 😁 A tak na poważnie to po co w szosie 3x , skoro można kupić kompakt 50-34 z kaseta 11-34 i cieszyć się pełnym spektrum miękkich przełożeń bez potrzeby skakania między trzema blatami ? Dla początkującego jak znalazł . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, clavdivs napisał:

Zaletą korby 3rzedowej jest uniwersalność.  Nie wymaga żadnych zmian, to napęd dobry i w góry i na niziny. W sumie dobry dla początkujących.  

Dobry jak będą jeździć na środkowym blacie. Na dużym z uwagi na przekosy trzeba już kręcić się w dolnej połowie kasety co przy jej ciasnym zestopniowaniu oznacza 35kmh+

Sam zaczynałem z szosą na napędzie 3x, nie polecam nikomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, clavdivs napisał:

Zaletą korby 3rzedowej jest uniwersalność.  Nie wymaga żadnych zmian, to napęd dobry i w góry i na niziny. W sumie dobry dla początkujących.  

Trzyblatowa korba w szosie jest rozwiązaniem złym i szkodliwym. Z żadnej strony nie jest uniwersalna, generuje wszechobecne przekosy i może jedynie zniechęcić nowego użytkownika do jeżdżenia na szosie. Fuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły antyk😁

Szukaj czegoś w miarę świeżego. Budżet masz niewielki więc każda wymiana eksploatacyjna będzie sporym wydatkiem  w stosunku do wartości roweru - a takiej madonce bliżej na śmietnik niż do idealnego stanu technicznego

https://www.olx.pl/d/oferta/kross-vento-3-rozmiar-l-i-xs-CID767-IDQ5HQs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A druga sprawa - tyle dyskusji o korbie 3x która jest do dvpy. Dyskusji w której padł (co prawda złośliwie) jedyny argument z lat słusznie minionych, który istnienie tej korby - 3x, wynalazku z mroków średniowiecza jakoś usprawiedliwiał (czyli to, że była alternatywą dla 53-39 - korby zawodniczej dla mocnej nogi) a Ty dalej zamiast kompaktu przeglądasz trojblaty i końskie korby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, LenaDeMar napisał:

Nie jestem znawcą i trudno mi to zrozumieć ale ok. Przyjmuję. 

Ponieważ jestem w gorącej wodzie kąpana rozważam obecnie tego 3x10 Cube i do tego taki o:

https://m.olx.pl/d/oferta/trek-madone-5-0-shimano-ultegra-full-carbon-CID767-IDQcYOB.html

Dziękuję za tak żywą dyskusję.

No tak 🙄... TenTrek ma ze dwa miliony lat i napęd 53-39 x 11-28. Możesz tego nie uciągnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa... fajnie.  Ale macie świadomość że nie rozumiem co do mnie mówicie? ...pisząc np.

Cytat

napęd 53-39 x 11-28

I jeszcze @Mihau_ dzięki za podesłanie oferty.... tyle że ja z dolnośląskiego, więc na Śląsk raczej nie skoczę 😁

Ale i tak was podziwiam, że chce wam się mi pomóc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...