Skocz do zawartości

[Rama] wymiana na inny rozmiar


_Kminek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

proszę o pomoc. Kupiłem Marin Lombard 1, rozmiar 60cm. Mam 186cm wzrostu, więc jest zdecydowanie za duży (sprawdzałem i chyba potrzebuję 56). Wiedzy o rowerach szosowych przy zakupie nie miałem żadnej, a że musiałem wyjechać na dłużej za granicę, to byłem zmuszony olać "zgłoszenie się po trzech miesiącach na przegląd i podpisanie umowy gwarancyjnej" to zanim uświadomiłem sobie, że zrobiono mnie w balona i sprzedano zdecydowanie za duży rower, było już za późno  Po zamontowaniu superkrótkiego stem do mtb (nie wiem jak po polsku nazywa się ta część) i przesunięciu siodełka do przodu na maksa czuję, że rower dalej jest przeogromny i że z geometrią jest bardzo niedobrze.

Używam go do długich dojazdów, nie mam zbyt wiele pieniędzy, a piszę to wszystko właśnie dlatego, że "sprzedanie go, czekanie nie wiadomo ile i kupienie nowego ale tym razem dobrego roweru" nie wchodzi w grę. Poza tym strasznie mi go szkoda. ¯\_(ツ)_/¯

Dlatego chciałem wymienić ramę na mniejszą. Niestety nigdzie nie jest dostępna do kupienia osobno ta ekwiwalentna, dlatego: jaka rama by pasowała, jak się tego szuka? Czy kupując w Internecie wystarczą mi dane "6061 Aluminium, 700C", czy muszę uważać na coś szczególnego? Czy jeśli w opisie jest np "Fixie", to do takiej ramy nie uda mi się przenieść którejś z części? Czytam o tym, ale laikowi wcale nie łatwo się w tym odnaleźć, tonę w danych, no i moje dotychczasowe doświadczenia wcale nie podnoszą morale ;)

tutaj jest jego geometria https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-lombard-1

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wszystko przełożyć ma się zgadzać:

- standard mocowania kół

- max. tolerancja szerokości opony

- standard mocowania hamulców

- standard mocowania przedniej przerzutki

- średnica sztycy

- mufa suportu

Cytat

Czy jeśli w opisie jest np "Fixie", to do takiej ramy nie uda mi się przenieść którejś z części?

Nie wiem czy z taką wiedzą warto się brać za szukanie i przekładki. Sprawdzenie czym w ogóle jest fixie długo by ci nie zajęło

 

Ogólnie to wątpię, że uda się coś znaleźć w 100% P&P. Także koszt ramy, usługa przełożenia, zakup jakichś części, które nie będą pasować i się zbliżysz do ceny całego roweru. Nie ma to sensu przy tak niskiej klasy sprzęcie. 

Wystawić na sprzedaż i szukać sobie czegoś innego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''pomogę, ale też odburknę'' 😏 Bardzo dobrze wiem czym jest fixie, to są rowery bez hamulców którymi po mieście jeżdżą moi znajomi punkowcy, żeby potem dramatycznie kłócić się z kierowcami samochodów, bo gdzieś nie wyhamowali albo się nie zmieścili. Pytam, bo zastanawiałem się jakie detale techniczne są istotne przy zakupie chińskiej ramy na aliexpress, a jakie są informacją zbędną, taką jaką jest ''dla mężczyzn'' napisane na jogurcie. Dzięki za pomoc, teraz już wiem jak i czego szukać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też w nowej wziąć pod uwagę „standard określania rozmiaru” bo jeśli u jednako producenta 56 to mniej niż 60, to między producentami może być różnie - sama długość rury podsiodłowej nie definiuje dopasowania do użytkownika na 100% - są inne parametry geometrii, które się na to składają. Nie kupuj w ciemno. Dobrze moc przymierzyć na gotowym rowerze lub brać pod uwagę zalecenia producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarte haki, suport gwintowany, hamulce IS/PM, przerzutka przednia na hak, sztyca 27,2, stery wyglądają na zintegrowane.

Proszę bardzo @_Kminek tu jest rama dla Ciebie, dostępna od ręki: https://biostern.abstore.pl/ramy-set-accent-furious-army-camo-xl,c107,p7650,pl.html

Będziesz musiał wymienić sztycę i przednią przerzutkę oraz (co w zasadzie będzie konieczne przy każdej przekładce ramy) większość linek i pancerzy.

Wg rozmiarówki marina Lombard 56 pokrywa zakres 175-183cm, Lombard 58 pokrywa 183-188cm, a Lombard 60cm 188-193cm.

Wg rozmiarówki accenta furious L pokrywa 176-186cm, a furious XL pokrywa 182-192cm.

Uważałbym z wyborem mniejszych ram, bo przy każdym skręcie będziesz zahaczał przednim kołem o czubek buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Uważałbym z wyborem mniejszych ram, bo przy każdym skręcie będziesz zahaczał przednim kołem o czubek buta.

Prawie cały zawodowy peleton jeżdżący na "za małych" ramach na szczęście tego nie czyta i nie musi się tym martwić. To ma uzasadnienie w MTB, gravelach, nawet w cyklokrosie ale w szosie to sobie zahaczysz owszem jak stójkę na światłach uskuteczniasz ale w życiu nie podczas skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że autorowi wątku daleko do zawodowego peletonu, a roweru używa do dojazdów do pracy.
Dojeżdżałem rok do pracy na accent cx-one w rozmiarze L mając 175cm wzrostu i notoryczne zahaczanie o przednie koło przy powolnych manewrach na skrzyżowaniach i wąskich przepustach na tyle mnie irytowało, że się tego roweru pozbyłem. Pełne błotniki używane zimą jeszcze pogarszały sprawę. Kierując się własnym doświadczeniem uznałem że warto o tym wspomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowy peleton należy zostawić samemu sobie - pełna zgoda, był tylko obrazowym przykładem, że normalna jazda rowerem "szosowym" niezależnie od tego czy to szybka jazda czy z obserwacją ptactwa wodnego nie ujawnia styku buta z kołem. Sam opisujesz w zasadzie jedyną sytuację gdzie na rowerze "szosowym" występuje toe overlap i niestety występuje on wyłącznie tam gdzie rower "szosowy" jest w ogóle chybionym wyborem. W zasadzie skoro ktoś 50 razy dziennie robi stójkę przed światłami to należało by powiedzieć jedno zdanie: "kup Pan cegłę inny rower" bo się pomylił w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi!

Jeżdżę na uczelnię z wioski pod Wiedniem do Wiednia, w dwie strony to dokładnie 42km, a dom jest na górze, którą muszę zdobyć wspinając się pod długie, dwunasto / piętnastostopniowe wzniesienie: zecydowana większość trasy to falowana w górę i dół szosa, oraz dość przyjemna trasa rowerowa, no i ta góra jest wisienką na torcie. Odcinek staram się pokonać zawsze na czas, bardziej sportowo niż rekreacyjnie, z powrotem często mam w plecaku zakupy, dlatego jak po całym dniu wypluwam płuca na za dużym klocu (szczególnie po przymierzeniu się do mniejszego roweru szosowego, trzeba było żyć w nieświadomości i tego nie robić) w pozycji zbliżonej do "supermana", pomimo zmiany stema i regulacji siodełka - wtedy raczej wizja zahaczania lekko butem o przednie koło na zakręcie w samym mieście się rozmywa i nie wydaje wcale straszna :D mimo, że chyba mam długie nogi i krótkie ręce.

@KSikorski proszę, czy mogę prosić o polecenie nieco mniejszej ramy? chyba zaryzykuję. jak na złość nie mogę znaleźć tego accenta furious nigdzie w rozmiarze L.

tak czy inaczej:

11 godzin temu, KSikorski napisał:

Otwarte haki, suport gwintowany, hamulce IS/PM, przerzutka przednia na hak, sztyca 27,2, stery wyglądają na zintegrowane

więc to są dodatkowe informacje, na które muszę zwracać uwagę? :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

@KSikorski proszę, czy mogę prosić o polecenie nieco mniejszej ramy? chyba zaryzykuję. jak na złość nie mogę znaleźć tego accenta furious nigdzie w rozmiarze L.

@_Kminek tu masz link do L`ki:

https://www.olx.pl/d/oferta/rama-widelec-stery-accent-furious-gravel-l-army-carmo-CID767-IDQ86hq.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...