Skocz do zawartości

[tarcza FC-5800 105 50T] uszkodzony gwint, zamiennik


jachu_t

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

Uszkodził mi się (albo już był uszkodzony) gwint w tarczy FC-5800 50T. Z dostępnością oryginału widzę, że jest kiepsko. Czy tarcza z FC-R7000, albo FC-RS510 będzie pasowała ? Są jakieś inne alternatywy, czy już szukać nową korbę (170mm, 50-34), jeśli tak, to jaką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza jest chyba taka, że jest ścięty gwint z gniazda; jak wykręciłem śrubę, to właśnie razem z kawałkiem (podobnym do sprężyny) gwintu. Początkowo myślałem, że zerżnięta jest śruba, ale nie - w innych gniazdach wkręca się prawidłowo. Tak więc chyba muszę szukać oryginału lub zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tak dobrze to nie ma. Bo ten komin wtopiny w kompozyt jest zamknięty od tyłu. I oryginalna śruba dochodzi do końca wewnątrz. I tak, są różne, ale kominy, śrubki zawsze był takie same. Może nie widziałem, nie mówię że nie ma,  ale ja sie nie spotkałem.

Ja bym to rozwiercił na wylot i skręcił na zwykłą M6. Tylko po dociągnięciu ładnie wyrównać brzeszczocikiem  już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne śrubki shimano to M8x8.5

Sprawdziłem, i jest tak: oryginalna śrubka wkręcona bezpośrednio w komin łapie gwint i 'dociąga'; głebokość komina razem z małą zebatką wynosi 13mm (gwint jest do końca komina). Tak więc trop @ChuChuz dłuższą śrubką może być słuszny. Prawdopodobnie wystarczy śrubka o długości ok. 12mm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pewnie zamówił najdłuższy, a potem sobie przyciął. Tylko ważne żeby coś nakręcić na gwint. Raz że będzie to praktycznie prowadnica, a dwa, że przy wykręcaniu wyrówna nieco poszarpany gwint. Także próbuj, bo szkoda korby gdy masz jest trochę sprawnego gwintu.

Ja ostatnio miałem dokładnie ten sam problem z butami szosowymi. Tyle że tam ktoś mądry wstawił Inserty z aluminium, zamiast stali. Pewnie dzięki temu buty były lżejsze o 10-15g, ale używając klucz dynamometryczny i tak udało mi się uszkodzić większość insertów. Jeden był zerwany, drugi na granicy, a cała reszta naciągnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...