Skocz do zawartości

[do 9000] Gravel 1xx, hydrauliczne hamulce, nie agresywna geometria


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chce wymienić mojego Eskera 6 na coś innego, z trochę bardziej wyprostowana pozycja, i z jednym blatem z przodu, i hydraulicznymi hamulcami. O innych kwestiach tj sztywne osie nie pisze bo już w tej cenie raczej większość to ma, czy jest taki model na rynku spełniający te dwa kryteria? Rower będzie kupowany w de. Wpadł mi w oko Rondo Ruut AL2, ale jak ma się jego geometria do eskera 6? Będę wdzięczny za opinie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esker 6 ma krótką górną rurę, przy odpowiednim doborze rozmiaru i mostka to nie jest agresywny rower. No chyba, że masz za mały rozmiar, to robi się sportowo, szczególnie jak siodło wysoko.

To rondo ma o wiele bardziej agresywna pozycje.

Jak szukasz tapczanu to popatrz na geo meridy sliex czy marin 4corners. Wysoka główka będzie kluczem w tym wypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten M-Bike to prawie jak Silex, więc jak Ci się podoba to czemu nie, aczkolwiek trochę dziwne że mając duuużo lepszy rower chcesz go zmieniać na to coś :) 

Lepszym pomysłem było by imo poprawić wygodę na Eskerze, jak chcesz coś bardziej wyprostowanego to może sama zmiana mostka na taki z większym wzniosem pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też nad tym..tylko że chętnego już mam na kupno. Dlatego badam teren, czy w ogóle kupię coś, co bym chciał żeby nowy już miał a zarazem był dostępny od ręki. Odczuje różnicę przesiadając się na tańszego m Bike grv 400? Pozycja może być wygodniejsza, pytanie brzmi w której kwestii odczuje ze jestem półkę niżej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzysiekgrwn napisał:

w której kwestii odczuje ze jestem półkę niżej? 

na wadze więc i dynamice jazdy

Bierz pod uwagę, że mbike/silex to skrajność jeśli chodzi o wyprostowaną pozycję. Nie będzie "trochę bardziej" wyprostowana względem eskera tylko najbardziej wyprostowana jaka tylko może być na rowerze tego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esker 6.0 wcale nie jest znowu jakimś przesadnie lepszym rowerem od Mbike GRV 400. Ma wyższą grupę GRX ale i tak jest przy tym przyciężki, choć fakt że trochę lżejszy od Mbike.

A jeśli masz 9k to zostaje Ci 3k żeby to i owo powymieniać i jeszcze zejść z wagą, zapewne znacznie poniżej tego co masz teraz. 

Co nie zmienia faktu, że mógłbyś po prostu mostek wymienić na taki z większym wzniosem. A jeszcze prościej i bezkosztowo obrócić ten co masz, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za sugestie, tak. Mostek obróciłem, ale  Kross robi za krótkie linki i tak naprawdę nie da się dobrze ustawić bo brakuje przewodu, po odwróceniu już jest do przedniego hamulca zbyt mocno naciągnięty. Pomyślę jeszcze nad tym co piszecie, może faktycznie, lepiej dołożyć trochę i zostawić to co jest a ustawić dobrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esker i pochylona pozycja przy takim TT i reachu? Smiech na sali. Reach dla XL to 38cm, w MTB mam 43cm. To samo wyjdzie z TT. 

Mam wlasny symulator pozycji/geometrii roweru. O ile dobrze wpisze parametry dostaje dosc dziwne informacje. Niestety, ale sam kat pochylenia miednicy to kwestia stopni i niewiele to wnosi. Pochylenie miednicy to znikome wartosci. Ogromny wplyw na pozycje ma sama anatomia, czyli dlugosc tulowia + rece. Z tego wynika kat barkowy i jednoczesnie determinuje jak "komfortowo" siedzimy. Z tego co zauwazylem, ma sie to glownie dlugoscia ramion. Jedynym sensownym sposobem na walke z pozycja jest skracanie mostka. Ma to ogromny wplyw na kat miedzy tulowiem a dlonmi (wspomniany bark). Zmiana tego kata o 2 stopnie to tak jakby skrocic mostek o 1-2cm. Rozumiem autora, ze ciezko trafic mu w wygodna pozycje, ale moim zdaniem wina lezy w anatomii i komponentach, a nie w tym, ze zmieni rame i to cos zmieni. Esker wyglada mi na silnie rekreacyjna rame typu endurance. Nie wspomne juz o siodelku, ktore przenosi srodek ciezkosci, zaleznie od tego jak mocno jest wysuniete/dosuniete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze większość wypowiadających się szła by w kierunku szukania ustawień niżeli zmiany roweru. Daje mi to do myślenia, bo jestem żółtodziobem w kwestii rowerów, tym bardziej że sprzedam go za niewiele więcej niż cena katalogowa a cennik na przyszły rok z tego co wiem poszedł do góry bez znaczących zmian w samym rowerze. W takim razie pytanie, może ktoś z was zna jakiś dobry sklep w Warszawie/Szczecinie gdzie trafię na kompetentna obsługę i pomogą mi dobrać siodełko/mostek - zacznę od tego, dalej jeśli to nie pomoże będzie fitting 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...