spidelli Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 (edytowane) Witajcie, Przedstawiam Wam mój nowy nabytek - Scott Impulse 1994 - kupiony - a jakże - impulsywnie - trochę jako zachcianka na coś w stylu retro, trochę jako staroć do wożenia w samochodzie bez stresu o lakier na ramie czy nagłe zniknięcie. Ponieważ zakup tego roweru bez elementarnej wiedzy o rowerowych rupieciach to jedna z wielu głupich rzeczy, jakie zrobiłem, proszę o pomoc w ocenie jego stanu i pomysły, co zrobić dalej. Na pewno będę na nim jeździł, zabieram go na urlop. Ale może ten rower zasługuje na coś więcej jak dalsza dekapitalizacja i wreszcie - bilet do huty? Na ten moment przeczyściłem trochę łańcuch i resztę napędu ale chcę to jeszcze dokładniej wyczyścić i naoliwić. O dziwo mój tani przymiar nie wykazuje zużycia łańcucha. Zapewne został wymieniony, jak opony, kierownica, siodło i gripy; reszta wygląda na oryginalną. Zacznijmy od specyfikacji fabrycznej: I trochę dokumentacji z dzisiejszej inwentaryzacji: Proszę o uwagi Edytowane 2 Sierpnia 2022 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Uwaga taka, że przypominają mi się czasy dzieciństwa/ wczesnej młodości kiedy śliniło się w sklepie na takie sprzęty,a sprzedawca bił po łapach za dotykanie...scott na stx to było marzenie jak człowiek przesiadał się z SISa na altusa😀. Ciekawy zakup, wyregulować, dobrze wyczyścić-szczególnie te rdzawe plamki i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 2 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Tarcze na korbie wyglądają na zużyte - niektóre zęby spróchniały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Wyczyść, przesmaruj i zmień kierownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Semua 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Na pewno warto przesmarować piasty i stery. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 3 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 @nossy Ja mam takie retrospekcje, jak słucham muzyki "80" W czasach świetności tego Scotta niestety byłem nierowerowy zupełnie, dopiero w drugiej młodości zapałałem miłością do rowerów Plamki oczywiście jakoś zabezpieczę żeby rurek nie żarło ale myślę też, że te otarcia to taka patynka miła dla oka. Na pewno nie mam zamiaru go lakierować @Sobek82 Piękny okaz. Widziałem kilka takich na tym portalu ogłoszeniowym, zarówno Peżoty, jak i ichnie Puchy - marka u nas nie znana, chyba że w świecie off-roadu 4x4 Niestety o tego typu rowerach nie wiem też zupełnie nic od strony sprzętowej, a chciałem tez jakiegoś uratować. MTB są bardziej popularne i wciąż w użyciu jako tzw. Bahnhof Rad czyli rower do przypięcia na dworcu. Są więc w miarę sprawne, chociaż takie za 50 - 100 ojro to już dogorywają (później pokażę Wam Treka żony). Można wyłowić też takie w lepszym stanie albo zupełne cukiereczki ale 450 ojro i więcej to dla mnie - granica psychologiczna... Może kiedyś? A może jednak szoska? Można też trafić na rowery odnowione, na nowszych częściach, gdzie smaczkiem pozostaje tylko rama ale jakoś tego nie czuję. @Dokumosa Oj, piasty i stery to będzie prawdziwa lekcja dla mnie. Już widzę te kulki, które ganiam po garażu Najpierw trochę poczytam i pooglądam, postaram się też zaopatrzyć w jakieś części zamienne. Liczę też na Waszą pomoc, stąd ten wątek Pozdrawiam i dziękuję za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 Nie wiem czy to warto się tak cackać na raty. Ja mam w zwyczaju rozbierać takie zakupy na części pierwsze, wszystko czyścić, wymieniać co potrzebne, smarować i składać. Dopiero wtedy wiesz czym jeździsz. Pytania w takim trybie same po kolei będą się nasuwać. Poza tym taki rower naprawdę fajnie jeździ jak można deptać i być w miarę spokojnym o eksploatację, bo przecież ma być tanio. Jeżeli to nie musi być koniecznie oryginał, to ja bym założył jakieś niezniszczalne, używane 1x9 z OLX, normalną kierownicę ze zwykłymi rogami i używał, polując na retro amor za 100zł... nawet niech później skrzypi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 3 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 (edytowane) @Brombosz Istnieje realne prawdopodobieństwo materializacji ryzyka określonego jako "jak to teraz ***** wszystko do kupy poskładać" 🤣 Na razie chcę zrobić taki serwis minimalny bo nieco ponad tydzień został do urlopu, a Trek żony jest bardziej zapuszczony. Muszę więc na już ogarnąć jako tako dwa rowerki. Muszę też koniecznie kupić jakąś dętkę na zapas no i przede wszystkim - druciany koszyk na bidon 😁👍 Plan jest taki, żeby zostało w miarę oryginalnie. Podobają mi się te rogi ale nie są zbyt wygodne, więc jak garażowy fitting nie pomoże to trzeba będzie kierownicę wymienić. Edytowane 3 Sierpnia 2022 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 7 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2022 Scott ogarnięty w zakresie najbardziej podstawowego serwisu - kapnięte oliwą wszędzie tam, gdzie nie trzeba nic rozkręcać. Grubsze sprawy dopiero po urlopie Do Scotta dokupię jeszcze druciane koszyki, takie rustykalne Jakąś dętkę, czy dwie - na zapas. Opon nie ruszam na razie ale zanim całkiem wyparują z rynku 26", to kupię jakieś zwijane. Dziś pora na Treka. Taki to piękniś: Ten jest mocniej zmęczony życiem. Na szybko muszę ogarnąć gripy - chyba pójdę w owijkę, będzie mniej szukania, przydałyby się też jakieś sensowne korki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 29 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2022 Panowie, nie zrobiwszy nic poza przesmarowaniem napędów i weryfikacją ciśnienia w kołach, zabrałem rowery na urlop. Lekko nie miały, bo piach i słona woda. Mój Scott miał już wcześniej kilka rdzawych plamek. Teraz jest ich nieco więcej. Powoli będę brał się za konserwację tych rowerów, raczej oszczedzę im ciężkiej harówki. Tymczasem mam pytanie, jak zabezpieczyć ramę? Umyłem ją w warunkach polowych z grubsza ze słonej wody, trochę pomógł deszcz a teraz woda z węża, potem wiadro z autoszamponem i miękka szczotka. Co dalej? Jak zabezpieczyć taką korozję powierzchniową? Ja bym ją lekko odczyscil - jak i czym? Plan jest taki, żeby te odpryski zostawić - taka patynka - tylko zabezpieczyć i zostawić - taki ich urok. Drugi krok to zalanie ramy od środka jakimś środkiem do balsamowania. Jakim? Czym najpierw odszczurzyć wnętrze ramy, bo tam pewnie też jest korozja, przy otworach technologicznych.... No i jak zrobić dobrze pedałom ... Fotki po urlopie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihau000 Napisano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2022 (edytowane) Rdzę z odprysków usunąć np. drobnym papierem ściernym wodnym. Jak chcesz je zabezpieczyć to chyba lakierem, ale czy to ma sens? Stal cro-mo nie jest tak mocno podatna na rdzę żeby to teraz żarło na wylot. Do środka ramy polecam Noxudol 700. Edytowane 29 Sierpnia 2022 przez mihau000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2022 Poleruj ramę pastą Turbo kiedy pokazuje się rdza, ale z … litością dla lakieru troszeczkę, potem można pertraktować z K2 speed wax z Boedronki to lekko ogranicza osiadanie brudu w czasie jazdy… wnętrze rur planuję pierwszy raz w historii psikać preparatem K2,do profili zamkniętych ale to dlatego że trawiłem sztycę alu wodorotlenkiem i potem wiele razy płukałem wnętrze ramy. Mam wyrzuty sumienia. W innych ramach czasem podaję trochę wd 40 i tyle, ale nie stoją w zimnym garażu…. dbać smarem szczególnie trzeba na połączeniu sztyca alu rama stal. chyba dlatego musiałem trawić sztycę 26 godzin bo ktoś nie dbał i zapiekł na amen. Araya świetne obręcze!!! Chroń panie przed ich rozbiciem, trzymaj ciśnienie prawidłowe. są jeśli dobrze mniemam w kształcie C eownika bez wzmocnień, i komór, lekkie i naprawdę dobre. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 30 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2022 Te stare rowery sa 100 razy wytrzymalsze jak to nowe co nam producenci wciskaja Sam bym przytulił takiego klasyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 30 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2022 Dziękuję Panowie. Papieru ściernego trochę się boję, zacznę od pasty polerskiej. Ja teraz też mam wyrzuty sumienia że te rowery przeczołgaliśmy plażą i po dziurach a to prawie eksponaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xgrzehoox Napisano 30 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2022 (edytowane) 9 godzin temu, Thomass13 napisał: Te stare rowery sa 100 razy wytrzymalsze jak to nowe co nam producenci wciskaja Udało mi się ujechać na jednym łańcuchu i wolnobiegu z epoki (Sedis +Sachs) ok. 15 tys. nie licząc tego co przejechali poprzednicy. Łańcuch poza przymiarem Tu też widzę takie kasety i łańcuchy - więc szerokości fajne sprzęty. Cytat Ja teraz też mam wyrzuty sumienia że te rowery przeczołgaliśmy plażą i po dziurach a to prawie eksponaty Bez przesady ale trochę musisz go ogarnąć jak chcesz się nacieszyć jazdą nimi. Pierwsze to myślę piasty (nie chcesz chyba szybko szukać nowych STX i zaplatać ) Łańcuch mozna wymienić ale piast raczej nikt nie ruszał, po nich widać przebieg oraz kulturę serwisową poprzedników. Edytowane 30 Sierpnia 2022 przez xgrzehoox 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 31 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2022 @Thomass13 Te rowery naprawdę fajnie jeżdżą. Nie jeździłem na współczesnym MTB i porównuję tylko do trekinga, którego miałem i do graveli, ale całkiem dobrze radzą sobie na asfalcie mimo opon 1,95 i 2.0 i całkiem dobrze poza nim. Przejechaliśmy na nich trasę wokół Jeziora Sarbsko - szlakiem R10 (leśny droga, miejscami piach), powrót szutrówką i asfaltem, około 24 km oraz wokół Jeziora Łebsko. Ta druga trasa to już był lekki hardcore, bo z Łeby do Latarni w Czołpinie wyszło jakieś 20 km po plaży - generalnie gładki, twardy piach ale sporo słonej wody, potem trochę asfaltu ale i za Klukami wpadliśmy na fragment Wanogi Gravel - szutry, błoto, kałuże... Rowery oblepione piachem, potem błotem.... Nie powiem, że było komfortowo, bo w moim rowerze jest nieoryginalna kierownica, co prawda też Scott ale inny model niż w katalogu, na której trudno mi było znaleźć wygodną pozycję dla rąk. No i trochę plecy bolały. Ale 67 km i kilka godzin zrobiło swoje @xgrzehoox Dzięki, na te rowery nawet przyjemnie się patrzy Muszę je jak najszybciej ogarnąć, żeby trwały jak najdłużej, bo części napędu czy piasty to raczej wyłącznie z dawców... Myślę, że jeszcze upoluję jakiś fajny rower w tym typie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 (edytowane) Aktualizacja - zrzut w pierwszym linku to katalog z 1996. Tymczasem bez problemu na forum o rowerach retro mtb znalazłem katalog z 1994 r. a tam takie cacuszko: Czyli kierownica w moim rowerze też jest oryginalna, w 1996 r. była już prosta, z grip-shiftem (stąd błąd w moim pierwszym wpisie) ale w 1994 - rogata AT-2. Dokładnie taka jak moja Dla porównania - rower ze szwajcarskiego internetu: Edytowane 5 Grudnia 2022 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Jak se pomyślę, że musiałem sprzedać mojego starego retro mtb, sztywniaka crmo, którego miałem od nowości, bo żona stwierdziła, że trzy rowery to przesada i jak chcę kupić nowego mtb to starego muszę sprzedać - nie przekonały ją niestety moje tłumaczenia, że to klasyk, retro, itp. ☹️ Czasami jeżdżąc na nowym 29-erze wydaje mi się, że na starym jeździło mi się lepiej. Mam ochotę go odnaleźć i odkupić 😁 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 7 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Cytat żona stwierdziła, że trzy rowery to przesada Klasyczny współczynnik n - 1 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Trzy to jest absolutne minimum. Przy czwartym rozwód wychodzi już taniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Moja żona ma trzy rowery i ja też :). Więc jestem w bezpiecznym miejscu. Tak więc limitem jest nie trzy rowery, ale o trzy więcej niż żona. PS. W zasadzie to mamy po cztery, bo w RP jeszcze po jednym retro mtb. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 4 godziny temu, spidelli napisał: Klasyczny współczynnik n - 1 🤣 Właściwa liczba rowerów to taka, że jak ktoś cię zapyta ile ich masz, to musisz się chwilę zastanowić przed odpowiedzią, by policzyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Czyli zazwyczaj tyle, na ile pozwoli Ci żona, plus jeden... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 7 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 No tu Kolega miał raczej n - 1 gdzie n to liczba, przy której żona żąda rozwodu Ale retro nie powinny się wliczać, prawda? W końcu hodujemy krowy ale chronimy żubry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.