Chujowons Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Hej, Chciałbym was prosić o pomoc, będzie to moja pierwsza renowacja roweru ale zaciekawił mnie ten temat i jestem lekko zajawionu, szukałem i upatrywałem starej ramy (mimo tego że jestem w tym kompletnym laikem) https://m.olx.pl/d/oferta/romet-pasat-86r-prl-kolarzowka-kolarka-szosa-czesci-27cali-CID767-IDQ3Mqc.html Jest to rower powyżej których chce całkowicie odrestaurować( oczywiscie nie musza to byc oryginalne czesci) i pytanie jest czy bylby dobry wybor, najbardziej chodzi mi o to czy nie ma on wzerow, wgniotow itd ( na zdjeciu nie widac) oraz czy jest możliwość instalacji kasety w celu zmiany przerzutek bo widzę że tutaj nie ma jej zainstalowanej. Z góry dzięki za pomoc jakąkolwiek Cytuj
abdesign Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Cytat najbardziej chodzi mi o to czy nie ma on wzerow, wgniotow itd ( na zdjeciu nie widac) ... A myślisz że my widzimy? Ktoś ma za Ciebie tam pojechać i obejrzeć czy co? A słowo restauracja oraz renowacja to mają dość ściśle określone znaczenie... To co Ty chcesz zrobić nie wypełnia znamion tych terminów... Ale żeby skrócić męki i nie zostawić Cię bez odpowiedzi: - Nie ten rower nie nadaje się do tego aby stać się rowerem z przerzutkami... zwłaszcza jeśli miałby się zajmować tym ktoś kto zadaje takie pytanie. Cytuj
itr Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Miałem takiego Pasata. To najsłabszy okres w Romecie, odradzam. Rama pękała 2 raz dwa razy spawana, korona widelca też pękła. Śruby, osie, konusy, nakrętki wszystko było nic nie warte. A miałem wersję eksportową z gwintowaną osią suportu. Jeśli ktoś ma taki rower jako pamiątkę - mogę zrozumieć, ale zakup i praca szkoda czasu, jest tyle szlachetnych szosówek, najlepiej znaleźć z końcówki popularności stali ( początek 90) już z miejscem na koło szosowe 130 mm. ( żeby nie rozginać ramy) Cytuj
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Widząc nick @Chujowons i pierwszy, dość kontrowersyjny post raczej nie mam wątpliwości, ale dopiszę - nie warto bawić się w cokolwiek, miejsce tego roweru jest na złomie a nie w muzeum. 2 Cytuj
Sobek82 Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Tylko prawdziwi PROfesorowie potrafią cuś z tego ulepić 😉 Cytuj
Mihau_ Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Polskie ramy z okresu prl nadają się wyłącznie na śmietnik, ruskie podobnie Jak chcesz coś "ratować" to włochy, francja, ostatecznie czechosłowacja, inne to wyrzucanie kasy w błoto Cytuj
nossy Napisano 2 Sierpnia 2022 Napisano 2 Sierpnia 2022 Potwierdzam...ja zabawiłem się w renowację starej goplany. Rower miał i ma dużą wartość sentymentalną dla mnie i dla całej rodziny i tylko dlatego to zostało zrobione. Rama piaskowana i malowana, wszystko rozebrane, nowe chromy na kierę i wszystko co się świeci. Gdyby nie fakt, że siedzę w antykorozji od pierdyliona lat i wszystko było robione niemal po znajomościach to koszty byłyby takie, że....lepiej byłoby kupić nowy rower. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.