Skocz do zawartości

[Jaki napęd] do szosy aby jeździć te 50km/h?


marreu1

Rekomendowane odpowiedzi

O, widzę, że moderacja przeszła na stronę trolli i usuwa komentarze sugerujące tego typu zachowanie... :D 
Odkąd skom25 odszedł na forum cisza, więc pewnie doszli do wniosku, że nie ważne jaki, ważne, żeby był ruch. ;)

A więc, odpowiadając w temacie, jak chcesz jechać szybciej, musisz więcej trenować, zwiększyć FTP i wytrzymałość, zmienić dietę, wdrożyć plan treningowy...
...albo znaleźć największą górkę w okolicy i z niej zjeżdżać. :)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym przypadku "wieksza" górka może nie pomóc. Jeśli ma z tyłu 7rz to wysoce prawdopodobne, że to wolnobieg zaczynający się od 14T i rzeczywiście koło 40kmh może się kończyć. Noooo ale poczekajmy na odpowiedź autora

6 minut temu, Pablo59 napisał:

Co to za "szosa" kończąca się na 40 km/h ????

np. Triban 100;) 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sympatyczny rower a jego urok polega na tym, że jest prosty i toporny.

Ja swojego przerobiłem na Clarisa i z wolnobiegu na kasetę, ale chyba prędkość od tego nie wzrosła 😉

Koszt przekroczył jakieś 1,5 raza wartość roweru ale robiłem to z innych pobudek - edukacyjnych.

Zmierzam do tego, że może lepiej poszukać coś faktycznie szosowego, jakiegoś Tribana 520 czy 540, a T100 zostawić sobie na gorsze warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KNKS napisał:

Jak podasz ilość zębów na przednich blatach i rozpiętość tylnej kasety to forumowicze zaraz ruszą na pomoc.

Według strony Deca korba ma 44 zęby, a z tyłu jest kaseta 12,13,15,18,21,24,28. 

Najprostszą zmianą będzie wymiana kasety na taką zaczynająca się od 11 zębów, np. Shimano Hg41. Z nowym łańcuchem zamknie się to w stówce, a różnica pomiędzy 44/12 a 44/11 jest już znaczącą: 3,67 vs 4. Pozostałe przełożenia się nie zmienią, jeśli nowa kaseta to będzie 11,13,15,18,21,24,28.

Oryginalne opony też warto wymienić choćby na jakieś zwijane Micheliny z Deca (w dwupakach taniej).

 

2 godziny temu, KNKS napisał:

 

 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marreu1 napisał:

ktoś podpowie co trzeba pozmieniać w rowerze aby szybciej jeździć

Pomijając wszystkie dywagacje na temat kadencji, potrzeby dokręcania z górki, treningu, mocy, bycia koniem, bycia leszczem, etc. a skupiając się na stronie technicznej i ekonomii - należałoby zmienić rower. Wartość odsprzedażowa tribana 100 to pewnie z 600zł (tak żeby się sprzedał a nie wisiał rok na serwisie ogłoszeniowym) z drugiej strony zakup normalnego taniego roweru szosowego z normalnymi przełożeniami (może sobie być po prostu triban 500 jak ktoś ma akurat sentyment) to kwestia 1000zł...  czyli 400zł dopłaty. Za 400zł zrobić z tribana 100 rower który byłby rowerem szosowym - no to byłoby już wyzwanie.

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, marvelo napisał:

No dobra, ja patrzyłem na wersję RC 100. Triban 100 ma korbę 48 zębów i wolnobieg 14-34. Możesz założyć wolnobieg 13-28 (Sunrace), ale stracisz wtedy ten najlżejszy bieg pod górę (będzie 48/28 zamiast 48/34). 

Dalej to już wymiana piasty na taką na kasetę itp.

https://pl.aliexpress.com/item/1005001282504503.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7bd772feKGhYCO&algo_pvid=fa59b9b7-03f5-4a06-bef8-aece1ff1e4aa&algo_exp_id=fa59b9b7-03f5-4a06-bef8-aece1ff1e4aa-28&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000015574263905"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!178.6!125.02!!!!!%402100bb4c16594378506903948e2770!12000015574263905!sea

 

Wolnobieg 11-28 lub 11-32, zależnie co tam jest już w rowerze.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, TheJW napisał:

O, widzę, że moderacja przeszła na stronę trolli i usuwa komentarze sugerujące tego typu zachowanie... :D 
Odkąd skom25 odszedł na forum cisza, więc pewnie doszli do wniosku, że nie ważne jaki, ważne, żeby był ruch. ;)

@TheJW daruj sobie takie teksty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy:

Triban 100 - tył wolnobieg MEGARANGE 7s 14-34T przód korba 48T. Najprostsze rozwiązanie? Wymiana tylnego koła wersja na kasetę 8-10s + kaseta 11-34T (przy 8s nie wymieniasz blatu korby).

Triban RC100 - tył kaseta 7s 12-28T przód korba 44T. Najprostsze rozwiązanie? Zdjąć podkładki z bębenka kasety, wymiana kasety na 8s+ zaczynająca się od 11T (duży blat dobrać pod znalezioną korbę) + szukać korby od 48T wzwyż - czasem trafiają się korby pod blaty BCD, np: teraz na AleDrogo po ok 50zł na 130 BCD 5 śrub (uwaga - inne blaty są do 8s i inne od 9s wzwyż) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...