Stiopat Napisano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 Na moim amortyzatorze wyżej wymienionym po 12 lata pokazuje się korozja na goleniach górnych rurach chromowanych przed każdym sezonem rowerowym czyszcze to papierem wodnym 2000 do połysku i smaruje ale wraca i myślę na wymianą całego amora bo samych rur goleni gornych nie mogę znaleźć w sprzedarzy upatrzylem sobie SR Suntour C7V chyba podobnej klasy co mialem ale jest problem z dlugoscią rury sterowej albo krótka albo zadługa , myslalem o skruceniu ale obawiam się o długość gwintu czy potem wystarczy , kolo 26 ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 Kup sobie nawet tani, sztywny widelec alu. Będzie 4x lżejszy i bezobsługowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 C7V to najtańsza atrapa amortyzatora, ktora nic nie daje, a tylko niepotrzebnie zwiększa wagę roweru. Niestety, najtańsze sensowne przednie amortyzatory kosztują ok. 1000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiopat Napisano 1 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 Do roweru żony na wycieczki rowerowe między 20 -40 km kilka razy w tygodniu a wartość roweru przy zakupie nowego była 1400 zł mam kupić amora za 1000 zł , proszę kolego o rozsądek , obecny amor spełnia oczekiwania komfortu tylko skorodowały golenie górne i dlatego kupuje podobnej klasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teotym Napisano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 (edytowane) @Stiopat Dlatego najrozsądniej kupić sztywny widelec. Nawet stalowy będzie lżejszy, niż "amortyzator" za 400 PLN. Rower z "amortyzatorem" to był największy błąd w zakupie roweru - nie posłuchałem kolegów z forum. Dopiero jak go rozebrałem i wziąłem do ręki to zobaczyłem, jaki to kloc. Jakie hamulce: V-brake, czy tarcze? Tu masz do kół 26", w wersji V-brake i tarcze: https://forcebike.pl/widelce/ Zyskujesz 2 kg wagi i spokój od serwisowania. Edytowane 1 Sierpnia 2022 przez teotym 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiopat Napisano 1 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 (edytowane) Dzięki , rozumie że obniżenie wagi jest ważne każdy gram ale dla wyczynowców , zawsze ten amorek na kamieniach i wertepach daje komfort tym bardziej dla kobiety a waga tego modelu Suntour C7V to 2.4 kg i nie jest drogi 150 zł nowy tylko muszę znaleźć odpowiednią długość rury sterowej. Edytowane 1 Sierpnia 2022 przez Stiopat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 Z tanich i niedziałających masz jeszcze Suntoura XCT i XCM. Potem XCR, który może już coś tam robić, a wyżej jest Raidon i Epixon i dopiero to są amortyzatory, gdzie przeskok jest nagły i skokowy jak między Maluchem, a Mercedesem. Takim klasy A, no ale jednak skóra i bajery 7 godzin temu, Stiopat napisał: a wartość roweru przy zakupie nowego była 1400 zł mam kupić amora za 1000 zł Dzisiaj rower z amorem za ok 1000 zł kosztuje ponad 4 tysiące. Ten wydatek wbrew pozorom nie byłby aż tak głupi jak się wydaje. Nie chodzi nawet o wagę tylko po prostu o komfort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiopat Napisano 2 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Osobiście mam 2 rowery Krossy Evado 7 i Level 6 już kilku letnie i wiem jak są wykonane osprzętowo porównując do roweru żony Unibike Emontion Comfort ale ten prosty amorek na 1 sprężynie XCT V2 na pewno coś daje i działa osobiście testowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 @Stiopat Myślę, że większość tu miała w swoim życiu jakieś Hexagony czy inne Ramblery z XCT i wiedzą jak to działa. Sam na takim zjeździłem spory kawałek Beskidów. Zgadzam się, że na pewno coś daje, głównie był to ból rąk. Trochę mniejszy niż ten od braku amora w ogóle, ale amor który działa robi zupełnie coś innego. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Tak, daje... 2kg do masy i utratę przyczepności przy każdej nierówności, której nie zamorrtzuje opona. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiopat Napisano 6 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Kupiłem teraz montaż i zobaczymy jak się sprawuje w terenie 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Amortryzator zapewne wyszedł z fabryki całkiem suchy lub bardzo słabo nasmarowany. Przed montażem dobrze by było posmarować uszczelki przeciwkurzowe i tuleje ślizgowe tym smarem: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 A sprężyny ewentualnie tym, żeby się nie tłukły: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_smar-do-sprazyn-amortyzatorlw/1045 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Może sztywny widelec jeszcze da radę na szutrach czy asfalcie na wsi, ale w większym mieście to tragiczne rozwiązanie. Jakieś 2 lata temu w swoim crossowym evado NCXa 63mm zamieniłem na sztywniaka mosso. Fajnie się wnosiło go do piwnicy, był bardzo "PRO", ale po miesiącu musiałem się przeprosić z NCXem, który mimo prostej konstrukcji bardzo dużo odciążał nadgarstki. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiopat Napisano 6 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 2 godziny temu, Galvatron napisał: Amortryzator zapewne wyszedł z fabryki całkiem suchy lub bardzo słabo nasmarowany. Przed montażem dobrze by było posmarować uszczelki przeciwkurzowe i tuleje ślizgowe tym smarem: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 A sprężyny ewentualnie tym, żeby się nie tłukły: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_smar-do-sprazyn-amortyzatorlw/1045 Czyli wniosek jest taki że jak rower wyjdzie z fabryki trzeba go rozebrać przesmarować złożyć i dopiero jeździć czy z hulajnagą , skuterem ,motorem i autem też tak trzeba robić , nie należy ufać producentom tak to mam rozumieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Przy tej klasie jak ten SR to bym odpuścił cokolwiek. Nic mu się nie stanie. Jednakże z amortyzatorami wyższej półki warto zrobić tzs serwis zerowy (dosłownie podstawowy serwis lat), tak jak w samochodach warto pierwszy olej szybko spuścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Suntour ma historię wypuszczania złożonych na sucho amortyzatorów. Niektóre Rock Shoxy wyjeżdzały z fabryki z częściowo lub całkowicie suchymi dolnymi goleniami. Z kolei w Foxach, dla odmiany, zdarzała się sprężyna negatywna zakitowana smarem. Szczerzę wątpię, by amortyzatory za 120 zł wychodziły z fabryki nasmarowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 (edytowane) Przecież 100% rowerów z amortyzatorami do XCR nigdy w życiu serwisu nie widziało i jeżdżą latami. Nawet takie XCR/XCM luzów nie łapią przez wiele lat z goleniami 30 lub 32. Mojego NCXa nigdy nie rozebrałem i działa elegancko od 2013 roku (z drugiej strony lyrika za to 2 razy do roku otwieram lub 3) Modlenie się nad amortyzatorem za 120zł to już jest jakiś inny poziom nawet nie potrafię nazwać czego. Przecież kup teraz smar do amortyzatora za 39zł+ KW ~50zł brutto i jeszcze ten kluczyk do górnej za 20zł+kw ~30zł brutto i masz 70% wartości amortyzatora. O zmarnowanym czasie nie wspomnę bo efekt będzie żaden poza ufajdanymi rękoma od smaru. Edytowane 6 Sierpnia 2022 przez Chleje24na7 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 (edytowane) Prawda jest taka, że jeżdżąc po mieście dziury to się omija a po schodach z tanim uginaczem tylko w drodze do protetyka stomatologicznego. Infrastruktura z roku na rok coraz lepsza a narzekań lawinowo przyrasta. Nauczcie się jeździć albo zmieńcie środek transportu. Edytowane 6 Sierpnia 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Tu nawet nie chodzi o dziury, tylko o wyboje. Dużo dróg to kocie łby lub trylinka zalane asfaltem i wtedy są tragiczne, nie zapominajmy z plackach z asfaltu na zimno. Jeszcze jak się doliczy krawężniki, skróty, chodniki, płyty Jumbo, parki i remonty to trochę się tego robi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 (edytowane) Przepraszam za post pod postem ale dziękuje wam wszystkim za ten wątek. Po 9 latach użytkowania Krossa Evado z NCX dopiero dowiedziałem się, że on jest powietrzny i mogę go dopompować, przez to że spojrzałem pod lewą zaślepkę goleni i chęć podkręcenia sprężyny. Edytowane 6 Sierpnia 2022 przez Chleje24na7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 8 godzin temu, Chleje24na7 napisał: ale po miesiącu musiałem się przeprosić z NCXem, który mimo prostej konstrukcji bardzo dużo odciążał nadgarstki. Jak to mogło działać? Niezgłębiona tajemnica 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 6 godzin temu, Chleje24na7 napisał: Tu nawet nie chodzi o dziury, tylko o wyboje. Dużo dróg to kocie łby lub trylinka zalane asfaltem i wtedy są tragiczne, nie zapominajmy z plackach z asfaltu na zimno. Jeszcze jak się doliczy krawężniki, skróty, chodniki, płyty Jumbo, parki i remonty to trochę się tego Kostki brukowej nie ogarniesz nawet modelami z wysokiej półki (chyba, że ustawisz sobie ciśnienie i tłumienia tylko i wyłącznie pod kostkę). Większość tego co pisałeś załatwiają odpowiednie gumy i odpowiednie ciśnienie w kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 7 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2022 I wraz z momentem wyjazdu z zabudowanego zsiadać z roweru na pompowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.