Konwi Napisano 31 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2022 Witam, mam w planach zmianę amortyzatora przedniego, myślę o liryku lub piku. Problem w tym że im bardziej zagłębiam się w temat tym bardziej wiem że nic nie wiem. Więc chciałbym aby ktoś zrobił listę (Hierarchie tłumików rock shox od najlepszego do najgirszego) myślę że z pewnością pomoże to ,nie tylko mi połapać się w tylu modelach, z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 Charger>Mission Control>Motion Control>Turnkey. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2022 Wszystkie współczesne pike i lyriki mają tłumiki charger. W hierarchi od najniższego do najwyższego; RC, RCT3 i RC2. Generalnie wszystkie te tłumiki są bardzo dobre. Każdy świetnie się spiszę ale trochę różnią się od siebie zakresem dostępnych regulacji. RC - regulacja odbicia i wolnej kompresji (wersja bazowa) RCT3 - regulacja odbicia, wolnej kompresji + 3 predefiniowane ustawienia blokady skoku (wersja pośrednia) RC2 - regulacja odbicia + regulacja szybkiej i wolnej kompresji (topowa wersja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 23 godziny temu, sznib napisał: Mission Control Jaki amortyzator współcześnie miałby mieć mission control ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Jest hierarchia? Jest. Co za różnica że już nie robią amorów z Mission Control? Może się komuś przyda jak będzie kupował używkę. Po co to czepialstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Jeżu Sznibie, skąd założenie czepialstwa. Nigdy nie miałem styczności z mission control, pomyślałem że może jednak gdzieś się uchowało. Z czego wynika jego wyższość nad motion control ? Ma jakiś osobny obwód szybkiej kompresji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Sorki, źle to debrałem Mission control ma regulację szybkiej i wolnej kompresji oraz szybkiego i wolnego tłumienia. Ale jeśli chodzi o pracę Charger, jako ewolucja, pracuje lepiej i zastąpił starszą generację tłumików w lepszych modelach amorków RSa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konwi Napisano 2 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 a mam pytanko czy pike rct3 z 2016 będzie miał charger? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Będzie. O ile ktoś go nie wymontował. 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konwi Napisano 2 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 w takim wypadku co znaczy rct3 jeśli nie jest to tłumik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Masz w 2 poście napisane. P.S. Zdania zaczynamy z dużej litery. Popraw pisownię, bo będzie warn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Charger 3 RC2 Charger 3 RC Charger 2.1 RC2 Charger 2.1 RC Charger RC Motion Montrol Turn Key Są jeszcze tłumiki Rush RL, Charger RL, Charger 2 RL i Charger Race Day, stosowane w SID-ach, ale nie mam pojecia, gdzie dokładnie plasują się one w hierarchii RS-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Ten Rush to duża zagadka, mało jest o nim informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Up, cyklicznie serwisuję trochę tych tłumików i z moich spostrzeżeń wynika, że wymagają trochę większej atencji niż Chargery. Mają jednak w porównaniu z nimi dużą zaletę - w Rush właściwie nie ma co się zepsuć poza uszczelkami, które wszystkie są wymienne. Chargerów przyjeżdża do mnie bez porównania więcej, ale "grubszych" awarii - niemożliwych czy nieopłacalnych do usunięcia jest w nich jednak sporo. Rush szybko się zapowietrza i trzeba często do niego zaglądać, ale ostatnio dorobiłem trochę inne uszczelki we własnym zakresie i testujemy jeden egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konwi Napisano 2 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 11 godzin temu, Galvatron napisał: Charger 3 RC2 Charger 3 RC Charger 2.1 RC2 Charger 2.1 RC Charger RC Motion Montrol Turn Key Są jeszcze tłumiki Rush RL, Charger RL, Charger 2 RL i Charger Race Day, stosowane w SID-ach, ale nie mam pojecia, gdzie dokładnie plasują się one w hierarchii RS-a. A co z chargerm 2 plasuje się między charger rc, a charger 2.1 rc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 (edytowane) 5 godzin temu, Punkxtr napisał: Chargerów przyjeżdża do mnie bez porównania więcej, ale "grubszych" awarii Jutro przyjedzie kolejny. Kupa straszna ten Charger. Motion Control działał (i nadal działa w niższych modelach), a bardziej ogarnięty użytkownik był w stanie samodzielnie i stosunkowo niskim kosztem wykonać pełen serwis widelca. RS musiał wymyślić coś, żeby zarabiać na częściach zamiennych. Nic nowego, to wręcz standardowe postępowanie korporacji w obecnych czasach. 12 godzin temu, Galvatron napisał: Są jeszcze tłumiki (...) Charger RL, Charger 2 RL i Charger Race Day, stosowane w SID-ach, ale nie mam pojecia, gdzie dokładnie plasują się one w hierarchii Na dnie, pod warstwą mułu. Generalnie póki działają, to jest fajnie. Niestety przy właściwym wykorzystywaniu roweru górskiego taki stan rzeczy zbyt długo się nie utrzymuje. Zaczynają się przecieki, zapowietrzenia, problemy z działaniem blokady... Edytowane 2 Sierpnia 2022 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2022 Cytat Kupa straszna ten Charger. Motion Control działał (i nadal działa w niższych modelach) Chciałeś napisać że Motion Control to straszna kupa. W porównaniu do Chargera ten tłumik totalnie nie wyrabia przy szybkiej jeździe w ciężkim terenie. Na większych i często występujących po sobie uskokach po prostu się zawiesza w skoku i nie nadążą wrócić przez co masakrycznie wali po łapach i nie klei koła do ziemi. Charger owszem jest bardziej awaryjny i droższy w utrzymaniu ale rekompensuje to swoim działaniem które po prostu pozwala na dużo więcej. Tym różni się drogie zawieszenie od taniego. Poza tym serwis tych tłumików nawet przy grubszych awariach nie jest jakoś specjalnie drogi jeśli wie się gdzie to serwisować. Uprzedzając pytania: Tak, mam bezpośrednie porównanie... Mam Lyrika ultimate z chargerem RC2, na czas serwisu chargera zamontowałem tłumik MC i jeździłem na nim tydzień w bikeparku. Odczucia podobne jak po przesiadce z Mercedesa do Tico. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 13 godzin temu, Punkxtr napisał: Up, cyklicznie serwisuję trochę tych tłumików i z moich spostrzeżeń wynika, że wymagają trochę większej atencji niż Chargery. Mają jednak w porównaniu z nimi dużą zaletę - w Rush właściwie nie ma co się zepsuć poza uszczelkami, które wszystkie są wymienne. Chargerów przyjeżdża do mnie bez porównania więcej, ale "grubszych" awarii - niemożliwych czy nieopłacalnych do usunięcia jest w nich jednak sporo. Rush szybko się zapowietrza i trzeba często do niego zaglądać, ale ostatnio dorobiłem trochę inne uszczelki we własnym zakresie i testujemy jeden egzemplarz. Hej. Rush też ma rozwiązanie z "bladderem" ? Masz może jakieś zdjęcia ? Ma osobny obwód szybkiej kompresji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 (edytowane) 10 godzin temu, TheJW napisał: Jutro przyjedzie kolejny. Powalczymy 😉 @KSikorski właśnie w weekend miałem SIDa z tym tłumikiem. Tam nie ma bladdera, sam system jest bardzo prosty. U dołu jest tłumik powrotu, u góry kompresji i całość zamknięto w aluminiowej tubie. U góry tuba ma nawiercone otwory (jak w niektórych kartridżach Fox), przez które wydostaje się nadmiar oleju. To w sumie "banalny" tłumik, ma tylko regulację tłumienia odbicia i kompresji do blokady. Sama blokada działa praktycznie "na beton", jednak zazwyczaj dość krótko. Cały tłumik konstrukcyjnie przypomina rozwiązanie z SIDów w 2003 roku. Tylko tam elementy były wciskane, tu są skręcane. Edytowane 3 Sierpnia 2022 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 @Punkxtr ten tłumik Rush jest obecny jedynie w wersjach OEM? W wolnej sprzedaży widzę jedynie Chargera RL w Select i Chargera Race Day w Ultimate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 SID base jest tylko OEM. Tu w manualu widać różnice między tłumikami: https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2021-2023-sid-and-sid-sl-service-manual.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 Tak, widły z tym tłumikiem są chyba tylko w gotowych rowerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawad22 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego W dniu 4.08.2022 o 13:41, KSikorski napisał: SID base jest tylko OEM. Tu w manualu widać różnice między tłumikami: https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2021-2023-sid-and-sid-sl-service-manual.pdf Kupiłem ostatnio Scalpela HT4 z SIDem SL, oczywiście zakładałem tłumik Rush. Natomiast przy blokadzie mam coś takiego. Myślicie, że przesądza to o tym, że jest RD2 czy to tylko napis ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego To by wychodziło że ma Charger Race Day 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.