Skocz do zawartości

[Napęd] Jak mam przerobić napęd z 3x8 na 1x8?


Kubarson

Rekomendowane odpowiedzi

Ta Merida ma nitowana TY301. Nie ma tu odkrecania zębatek. I hydroklamkomanetki :)

Najtaniej kupić chińska korbę na kwadrat + zebatka NW. Rozmiar wg potrzeby. Oryginalna korba i przednia przerzutka na sprzedaż, nowa korba idzie na ten sam suport. Klamkomanetka zostaję, no chyba chcę się bawić w wymiane na klamkę do MT200.

https://m.pl.aliexpress.com/item/1005003070584876.html

A czy zakresu przełożeń ci starczy z kasetą 11-32?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijmy od początku bo serwujecie koledze mało konkretne informacje. Po pierwsze do takiej przeróbki najlepiej nadaje się środkowy blat korby 3x ze względu na najlepszą linie łańcucha i najlepszą kulturę pracy napędu w całym zakresie kasety. Łańcuchy 8rz są szerokie, sztywne i kiepsko znoszą przekosy. Jeśli chcesz używać największy blat to warto zastosować suport z krótszą ośką. Jeśli masz nierozbieralną korbę i przeróbka ma być "na szybko" to wystarczy zdjąć linkę, manetkę, zablokować przerzutkę śrubkami, skrócić łańcuch (przy środkowym blacie) i gotowe. Jeśli chcesz iść dalej to możesz zdjąć przerzutkę i  zastosować tylko jakiś ogranicznik dla łańcucha żeby nie spadał na mniejszą zębatkę korby. Ja zrobiłem taki odbojnik ze starego mocowania od lampki w dwóch rowerach moich córek i wszystko działa jak należy w układzie 1x8. Jak chcesz się pobawić w druciarstwo to możesz zrobić sobie customową korbę 1x taka jaką mam w swoim rowerze do "zastosowań gravelowych". Kupiłem znitowaną korbę Shimano 48x38x28 za 40zl (do 3x8), odwierciłem najmniejszą zębatkę, zębatkę 48t przy pomocy szlifierki przerobiłem na osłonę łańcucha do tego plastikowy odbojnik łańcucha i wszystko poprawnie działa w napędzie 1x10 (korba 38t, kaseta 11x36). Łańcuch przez ponad 3tys km w lesie nie spadł ani razu...Jeśli chodzi o sens takiej operacji to można w ten sposób uprościć działanie roweru i zrobić sobie fajny napęd 1x i odchudzić rower nie wydając nawet  złotówki, kluczem jest odpowiedni dobór wielkości przedniej zębatki i kaseta o stosunkowo szerokim zakresie. Minus to mniejsza uniwersalność ale jeśli ktoś jeździ i w zasadzie nie używa przedniej zmieniarki to czemu nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...