Skocz do zawartości

[łańcuch] Wymiana przedniego blatu z 30T na 32 lub 34T w SX Eagle a dłuższy łańcuch


dave2137

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zamówiłem sobie niedawno rower - Canyon Stoic 3. Dostawa planowana jest na październik, ale wolę się nieco przygotować. Jestem raczej entry-level zjazdowcem, sporo ciagle jeżdżę po trasach płaskich i okołomiejskich (szuter/asfalt/las). Rower przyjedzie do mnie z grupą SRAM SX Eagle z korbą 30T (w sprzedaży są jeszcze osobno blaty 32T i 34T) i zastanawiam się, czy wymiana blatu na większy - 32T lub 34T pociągnie za sobą konieczność wymiany łańcucha na dłuższy? Nie jestem ekspertem w dziedzinie mechaniki rowerowej, stąd moje pytanie może zabrzmieć banalnie ale chciałbym się upewnić. Jest tu ktoś, kto w napędzie 1x12 zmieniał przedni blat na większy i mógłby się podzielić wiedzą? Wiem już z góry, że 30T będzie przy moim stylu jazdy i ciężkiej nodze zbyt małą zębatką, stąd chęć wymiany na coś większego.

 

Pozdrawiam serdecznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie, jak rower dotrze to pewnie zamówię sobie oba blaty (32T i 34T) z opcją "zapłać później", zmierzę i ewentualnie zwrócę jeżeli któryś nie będzie pasował. 

Druga sprawa, to raczej przemęczę się na tym blacie 30T do pierwszej wymiany łańcucha, bo Łańcuch SRAM do 1x12 to kolejny wydatek ~150 PLN. Jeszcze się z roweru nie odkopałem :D

 

Dzięki wielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy konfiguracji 30x11, na oponie 2.35", przy kadencji 90, będziesz w stanie jechać 34 km/h. A prawdę mówiąc, to nie będziesz w stanie, ze względu na opony i typ roweru.

Także ja bym się tym nie martwił. Miałem podobną konfigurację w swoim Trailu, a na szybszych oponach i tak nie dokręcałem. Na tym co jest tam fabrycznie, obstawiam że wyplujesz płuca przy 25 km/h, a na kasecie będzie jeszcze sporo zapasu.

Co do długości łańcucha. Po przejściu na 32T, być może udało by się bez zmiany. Zależy ile ogniw Canyon wstawia fabrycznie i jak bardzo czuły na takie zmiany jest napęd 12s. Przy przejściu na 34T, nie ma opcji i będziesz musiał zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30T x 11-50 to  potwornie zamulony napęd. Nie wiem jakie ma zastosowanie , skoro na przełożeniu 32x50 mozna podjechac pod pionowa ścianę 😉 Od razu montuj 32T. 34T tez powinno się zmieścić , ale tutaj może być konieczna dołożenia ogniw do łańcucha bądz jego wymiana .

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

A może po prostu typ roweru jest źle dobrany?

E tam , u mnie w górach dużo młodzieży jeżdzi na podobnych rowerach , w buzerach i kaskach fullface po centrum miasta nigdy nawet nie zjeżdżając na szuter 😉 Ktoś kto chce jeżdzić zgodnie z przeznaczeniem nie ma takich dylematów i raczej inwestuje w full suspension . 

Tak czy owak zębatkę warto wymienić , choćby po to żeby nie jeżdzić tylko na trzech najmniejszych koronkach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoic ma mozliwość wadzenia ogumienia 3"+ więc z 34T może być mało miejsca (powinien być zapas tak z 5mm min.). Jak będzie mi się chcialo zejść później do garażu po pokażę fotę co się dzieje kiedy odstęp jest za mały a wkręcenie patyka w szprychy powoduje szczęśliwie tylko spadnięcie łańucha w stronę szprych bez wkręcenia przerzutki w koło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mihau_ napisał:

A może po prostu typ roweru jest źle dobrany?

Może nie tyle że jest źle dobrany, po prostu wybrałem inny typ roweru, niż jeździłem dotychczas. Obecnie mam Mustanga M1 2020 od Rometa, więc dla mnie przeskok z 3x8 na 1x12 będzie niemałym szokiem, druga sprawa że geometria XC i widelec 100mm nie do końca sprawdzał się przy moich ostatnich przejażdżkach w górę i w dół po lesie (rezerwat Segiet w Tarnowskich Górach, Pniok, plus Las Wolski w Krakowie gdzie mieszkam).

Kuzyn z którym wybrałem się na wyprawę jeździ NS Eccentric - przejechałem się nim i mega mnie kupiła Trailowa geometria + dropper i widelec powietrzny 140 mm. Na pewno nie będę wykręcał takich prędkości jak na Romecie (gdzie nomen omen na przełożeniu 42x11 można było sobie pofruwać po prostych ścieżkach), ale no coś za coś. Kiedyś myślałem że będę miał jeden rower do wszystkiego, ale widocznie czeka mnie w przyszłym roku zakup Gravela albo jakiejś szosy :D

 

3 godziny temu, Tomek595 napisał:

30T x 11-50 to  potwornie zamulony napęd. Nie wiem jakie ma zastosowanie , skoro na przełożeniu 32x50 mozna podjechac pod pionowa ścianę 😉 Od razu montuj 32T. 34T tez powinno się zmieścić , ale tutaj może być konieczna dołożenia ogniw do łańcucha bądz jego wymiana .

E tam , u mnie w górach dużo młodzieży jeżdzi na podobnych rowerach , w buzerach i kaskach fullface po centrum miasta nigdy nawet nie zjeżdżając na szuter 😉 Ktoś kto chce jeżdzić zgodnie z przeznaczeniem nie ma takich dylematów i raczej inwestuje w full suspension . 

Tak czy owak zębatkę warto wymienić , choćby po to żeby nie jeżdzić tylko na trzech najmniejszych koronkach .

Full to trochę zbyt kosztowny temat dla mnie - wolę póki co sprawdzić się na Hardtailu i ewentualnie kiedyś pochylić się nad fullem. Nie ma pośpiechu ;)

Dzięki za pomoc, po przejechaniu się u kuzyna na przełożeniu 32x11 myślę że będzie to dobry kompromis pomiędzy wypluciem płuc a w miarę sensowną prędkością na płaskim :D Zamówię ten blat chwilę przed przyjazdem roweru, może uda się bez wymiany łańcucha na dłuższy :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...