Skocz do zawartości

[Stery] Niekończące się problemy ze sterami - pomocy!


drajwer112

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zostałem zmuszony do złożenia roweru na nowej ramie właśnie ze względu na stery. Rower zostal złożony, zamontowane zostały stery ACCENT HSI BASIC. Rower został złożony przez serwisanta.  Niestety, problemy ze sterami nawet w przypadku nowych nie ustały. Poprzednio problem był taki: sterów nie dalo sie wyregulowac. Jesli dokrece zeby nie bylo luzu, kierownica chodzi ciezko. Jesli skrece by chodzila tak jak powinna to wtedy jest luz.  Jesli skrece je zeby nie bylo luzu, a chodzila ciezko, to po przejechaniu ~5km znowu stery sie cale luzuja no a kierownica lekko chodzi. Osoba która to robila uparla sie, ze wszystko bylo okej. Rozebralem to i faktycznie w srodku wszystko bylo dobrze zlozone. Zlozylem to ta jak bylo, a konkretniej tak:  (oczywiscie gorny wianek w strone glowki ramy)

Co moze byc powodem tego problemu? Stery są nowiuskie, nie ma mowy o zjechanych wiankach/miskach. Dziekuje za wszelka pomoc. Dodam, ze tego pierscienia, który jes zaraz pod kapslem w zestawie nie bylo.

pol_pl_Stery-pol-zintegrowane-HSI-BASIC-1-1-8-lozyska-kulkowe-czarne-15160_1.jpg

Napisano

Nic takiego tam nie bylo. Jedyne co tam zauwazylem to ten element po tym pierscieniem no i ta uszczelke. Czy to jest winowajca? Jesli tak, to nie moge uwierzyc w to, ze serwisant zlozyl to bez tak waznego elementu.

Mozna to z innych sterow wziac, czy tylko z konkretnych?

Napisano

IMHO podejrzewam, że ten element masz. Bez niego nie ma opcji, żeby kierownica się kręciła bo kapa całą siłą skręcenia śruby kasującej luz sterów opierałaby się na ramie a kapa ma właśnie wciskać ten klin między rurę sterową a łożysko. Zapewne pomogłoby zasrosowanie podkładki pod kapą takiej 0,2mm. Te plastikowe kliny nic nie warte.

Napisano

Możliwe, że była. Tak jak pisałem ja stery oddalem serwisantowi i on to tak skręcił i aż sam właśnie bylem zdziwiony i jak je rozlozylem to czegoś mi brakowalo. Jeśli by sie okazalo, ze nigdzie jej nie ma, to da rade z starych sterów wziąć? 

A tak to w srodku naprawdę jej nie ma.

Zapomnialem dodac, ze podczas ruchu kierownicy ze sterow wydobywaja sie dziwne szumy, szuranie, tarcie...

Niby ma na to rzucic okiem ale to tez nie wiadomo kiedy.

Napisano

No to nie ma. Niby można przełożyć z innych ale tam się liczy każdy ułamek milimetra. Jak bęszie za wysoki to kapa będzie odstawać od ramy (woda w łożysku) a jak za niska to nie bedzie dobrze się to klinowało i bedziesz miał to co onecnie - permanentny problem z luzem.

Napisano

Lepiej wrzuć zdjęcie co tam masz... Żeby się nie okazało że ten plastikowy pierścień siedzi na widelcu.

Inna sprawa, że sam sobie robisz pod górkę, kupując tak badziewne komponenty.

Napisano

Nie znalazłem dzisiaj czasu na rozebranie tego, ale pamietam, że w srodku jest wszystko oprócz tego "przeciętego" pierścienia. Złożone w takiej samej kolejności jak na zdjęciu.

Co do tych sterów co wysłałeś - to nid tak, że główka ramy musi byc przystosowana pod łożyska "maszynowe"? Rama to jakis arkus beryl 260. 

Jak stery się luzowały, to po większej ilości przejechanych dzisiaj kilometrów nic się nie poluzowało. Przypadek?

 

Napisano

Nie. Bo masz stery ZS44 (przynajmniej takie pokazywałeś na obrazkach). W tej sytuacji łożyska nie soedzą bezpośrednio w ramie tylko we wprasowywanych w ramę miskach, które są dostosowane do dołaczonych łożysk..Wybijasz stare miski, montujesz nowe i tyle.

Napisano

Tak stery są zs44. Spytam od razu - czy jeżdżąc z zbyt mocno skreconymi sterami jes możliwość rozbicia główki ramy czy tylko są same stery zagrożone?

Napisano

Głowka rozklepuje się jesli są luzy w przypadku sterów zintegrowanych (IS) lub miski sterów półzintegeowanych (ZS) zbyt luźno siedzą w ramie. U ciebie nie ma znaczenia bo masz tylko pół sterów (bez tego pierścienia/klina górne łożysko nic nie robi).

Napisano

Po czym .można sprawdzić czy miski nie siedzą zbyt luźno? Czyli jeżdżąc z zbyt mocno skreconymi sterami (inaczej tego sie nie da wyregulować) nie mam się o co martwić?

Napisano

Jeszcze raz - nie masz połowy sterów i takie skręcanie nic nie wnosi a jak się to ciągle luzuje to i tak się wyklepie główka albo sterówka. Przy mocnym skręcaniu w kompletnych sterach po tyłku obrywają tylko łożyska.

Pokuzowane miskk poznasz po tym że ręką możne nimi pobująć a czasami wyjąć z ramy.

Napisano

W ogóle co to za serwis, który nie potrafi złożyć sterów?

Jeździj tak dalej, to zaraz będziesz szukał trzeciej ramy... Nie wiem jak mocno trzeba skręcić stery, żeby to się jakoś trzymało bez pierścienia. Co więcej, przy takim ustawieniu, dolne łożysko tez obrywa bo jest "zgniecione".

Wrzuć zdjęcia co tam masz i nie ruszaj roweru do tego momentu.

Napisano

Ale one na razie się nie poluzowały, jedynie jeździłem  na za mocno skręconych. Ani razu na poluzowanych, od razu dokręcałem.Mi chodzi tylko o to żeby rama na takim ustawieniu nie ucierpiała, stery to ja sobie moge nowe kupić, ale ramy nie za bardzo. Zaraz to rozbiore i wrzuce zdjęcia.

Miski siedzą sztywno w ramie. W środku tylko to: 

https://imgur.com/a/ecjp435

Tak jak pisałem, uszczelki, pierścień, wianki. Nic więcej 

Dodam że gościu nie zmienił bieżni amorka, bo stwierdził, że ta stara jest dobra...

Tu miejsce, już złożone gdzie powinien byc ten przecięty pierścień: https://imgur.com/a/G75MmJw

Napisano

To jest całość, czy tylko góra? Wygląda że pierścień centrujący masz.

Jak nie zmienił bieżni, to może być problem. Bieżnie jak i łożyska mają różne kąty, więc wcale nie muszą pasować.

W ogóle co to za smar? Taki był fabrycznie, czy on Ci go naładował? Syf straszny.

Napisano

Możliwe że on. Problem jest taki, że tego nie da się już złożyć. Wkładam ten kapsel a on w ogóle się nie wkręca. To jest całość, bez dolnego wianka i dolnej uszczelki.

Po męczarniach się udało. Jak pierwszy raz rozkładałem też był taki problem. Rozkładałem parę razy stery i nigdy takiego przypadku nie miałem. Badziew jakich mało.

Napisano

Jaki kapsel? Co ma się wkręcać?

Mam pewne wątpliwości, czy Ty w ogóle wiesz co robisz... No chyba że piszesz o Top Cap, co można rozumieć jako kapsel i wkręcaniu w gwiazdkę. Jeżeli dokręcałeś to "na pałe", to wcale się nie zdziwię jak zerwałeś gwint w gwiazdce.

Napisano

@drajwer112, podziwiam wiedzę forumowiczów, że widząc "coś na raty", niekompletne i niedokładnie przez Ciebie opisane są w stanie Ci doradzić 😉. Ale nie lepiej by było żebyś Ty już roweru nie oddawał temu serwisantowi? Wiecznie masz z czymś problem.

Inaczej jest jak robisz sam od początku - zrobisz sobie zdjęcia zanim zdemontujesz i czasami w trakcie, masz wtedy stary komplet, ułożysz sobie to na czymś, rozpakujesz nowy, porównasz i składasz ewentualnie posiłkując się jakimś manualem, You Tube`m, zapytaniem na forum.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...