Skocz do zawartości
  • 0

Lemondka - ustawienie


Gość Karmazynowy jeleń

Pytanie

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Koledzy szosowcy, @abdesign; @Mihau_ i inni, prośba o odpowiedź na pytanie dotyczące ustawienia lemondki. Obecnie mam wrażenie graniczące niemal z pewnością, ze leżąc na niej jestem zbyt mocno "wyciągnięty" Typ mojej lemondki nie pozwala na ustawienie padów bliżej i wypadają one c.a. nad kierownicą. Skróciłem mostek z fabrycznych 100mm do 90mm i bardziej go skracać bym nie chciał. Zresztą to nie kwestia cm tylko bardziej 3-5cm, więc sporo. Ramy też o x3 rozmiary mniejszej nie wymienię, bo pod lemondkę może będzie OK ale pod inne chwyty nie.

Znalazłem taki artykuł i tu pady pod łokcie są wyraźnie cofnięte. Ktoś ma wiedzę czym to skutkuje podczas jazdy? Czy można śmiało w to wejść?

https://torstenfrank.wordpress.com/2017/06/13/ultradistance-cycling-aerobar-setup/

Znalazłem taką lemondkę: https://allegro.pl/oferta/lemondka-pro-missile-ski-bend-clip-on-12230416731  cena nie poraża, więc mogę zaryzykować nietrafny zakup, ale może ktoś, coś napisze?

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pewne problemy natury poznawczej próbując sobie wyobrazić o co dokładnie chodzi albo inaczej co chcesz osiągnąć (biorąc pod uwagę to że godzisz domankę na ktorej jeździsz normalnie z lemondką). Dla mnie taka kierownica = TT'ka. Więc z mojej perspektywy pady nad kierą czy zupełnie inna rama (słusznie się domyślasz, że nie jest tej samej długości) ... są na swoim miejscu. Aż sobie pójdę usiąść na rowerze i wyobrazić sobie że opieram ręce 10cm wyżej i przy okazji jakoś dalej... i pomyślę nad odpowiedzią.

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Dzięki kolego! Aż tak to się nie poświęcaj :) Polak zawsze coś wykombinuje. Jutro podjadę do DECA zobaczyć tę: https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804?mc=8515713&tag1=44819dd30975e87d5d8d8d53e1d0de2c&utm_source=convertiser&utm_medium=affiliate&utm_campaign=4736&utm_content=&cvrid=CVR.4736..5235.affiliate-networks..0e2e3fabc9c61db773edab68bc1d431d&cvrpid=4736&cvrsid=&utm_term=CNVSR_4736-

A jak nie, to w Mińsku Mazowieckim ma PRO od ręki. Dobrze byłoby pomacać przed zakupem.

Prościej? Chcę mieć lemondkę bliżej. Z grubsza wejściowo ustawia się człeka na lemondce w kątach tułów, ramię, przedramię 90, 90, 90 

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

@abdesign, No tak to wygląda: https://imgbox.com/owispI2d Zostawiłem wszystko ze starej oprócz wsporników, bo okazuje się, że śruby, średnice otworów są w obu identyczne. Widać, komponenty od jednego chińczyka brane. Teraz czuję jakbym miał za małą ramę hehe. A jeszcze nie cofnąłem na tyle, co by te mityczne 90* uzyskać.

Napisano

No to sam sobie jak widzę ogarnąłeś wszystko.

Do tych ustawień 90stopni to z uwagi na samą geometrie Domane będziesz chyba musiał nieco elastyczniej podejść. Bo normalnie to w TT-ce łokcie podpierasz grubo poniżej tyłka

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Ogarnąłem, ale jeszcze nie przetestowałem oprócz kilkuset nic nie znaczących metrów. Nie jest to proste wcale, a dążenie do tych mitycznych kątów 90*, 90* widać ma sens. Dużo portali triathlonowych ewidentnie ustawia te lemondki źle, za bardzo do przodu tak, jak było to u mnie. Niestety, widzę że często determinuje ustawienie rodzaj lemondki. Większość ma tak zaprojektowane podpórki na łokcie, ze mogą być tylko nad kierownicą. Podobnie jak na zdjęciu byłem zbyt wyciągnięty:  https://www.outsideonline.com/culture/opinion/world-without-aerobars/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...