Skocz do zawartości

[strzelający napęd] po wymianie łańcucha napęd wydaje odgłosy jak uszkodzone łożysko


Eathan

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem łańcuch na nowy. Poprzedni wskazywał wyciągnięcie <0,6. Kaseta nie nosi śladów zjechania (przebieg ~ 2500km). Po wymianie pojawił się problem. Na stojaku wszystko działa idealnie. Na miękkich przełożeniach wszystko działa idealnie.  Na twardszych przełożeniach jak tylko mocniej się depnie to napęd wydaje dokładnie taki sam odgłos jak rozsypane łożysko (trzeszczy/strzela). 

Pacjent:
kaseta SLX 7100
łańcuch SLX 7100

Na 100% nie jest to wina suportu. Powrót do starego łańcucha rozwiązuje problem. Jednak wymaga on już wymiany. 

1. Długość identyczna jak poprzednio, 
2. Łańcuch nasmarowany, 
3. Założony poprawnie - kółeczka i ten bolec w wózku, 
4. Spinka założona poprawnie (spinka na dole strzałka pokazuje tył, spinka na górze strzałka pokazuje przód), 
 

Pomysły się skończyły i nie wiem co jest sprawdzić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie obserwuję takie 'chrobotanie', jeśli zmieniam w napędzie na ciut krótszy łańcuch podczas rotowania nimi. Zębatki jeszcze nie są zjechane, napęd nie przeskakuje, ale przez jakiś czas łańcuch przecież nie pasuje na zębatki, bo te są wyjechane pod łańcuch, jak to opisujesz <0,6%.

Moim zdaniem zdecydowanie za długo czekałeś z wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pancerz wchodzi do tylnej przerzutki, to na jego końcu jest takie pokrętło, którym robi się mikroregulację napięcia linki od tylnej przerzutki. Tym pokrętłem ustawiasz, żeby biegi na kasecie płynnie przeskakiwały i żeby na danym przełożeniu nie ciągnęło łańcucha w górę lub w dół kasety. Być może trzeba przekręcić to pokrętło o ćwierć lub pół obrotu, aby po zmianie łańcucha wyrównać ustawienie przerzutki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Eathan napisał:

@cervandes czyli co teraz? Zaczekać aż łańcuch się naciągnie? Wrócić do starego i jeździć na starym, a potem zmienić z kasetę? 

Ależ nie musisz zmieniać całej kasety. Możesz same koronki, o ile upolujesz gdzieś. Zmieniasz parę sztuk dolnych i masz nówkę kasetę ;)

 

Jeżdżenie na nowym łańcuchu na podjechanej kasecie moim zdaniem zdecydowanie szybciej doprowadza do szybszego wydłużenia łańcucha, niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, chiz1611 napisał:

Może jest potrzebna lekka korekta indeksowania na kasecie?

Co w zasadzie ma ustawienie indeksacji, do zmiany łańcucha? Zwłaszcza że autor podmienia na taki sam model.

Niech trochę pojeździ, to może się ułoży. Ja u siebie rotuję dwa łańcuchy, co jakieś 400-500 km. Od początku mam "problem", że łańcuch wydaje dziwne dźwięki w dolnej części kasety. Wszystko wyregulowane dobrze, a mimo to pojawia się jakiś rytmiczny dźwięk "stukania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak na 99% musi być wina łańcucha. Wczoraj założyłem drugi zestaw kół z drugą kasetą. Na tym samym łańcuchu jest dokładnie taki sam problem. Sprawdziłem inne łańcuchy (wyciągnięcie mniej niż 0,5) i to samo. Po weekendzie założę kolejny nowy łańcuch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nie daje mi spokoju. 

1. Sprawdziłem 2 dwa nowe łańcuchy — na obu kasetach jest to samo. Trzeszczy. Na starych jest ok. 

2. Kupiłem i założyłem nową kasetę + nowy łańcuch - trzeszczy. 

3. Wykręciłem suport, wyczyściłem, wymieniłem smar, pracuje idealnie i to nie jest jego wina. 

Czyli to nie jest wina kasety, łańcucha, suport. Zostaje zębatką z przodu. Niestety tutaj nie potrafię ocenić zużycia lub jego braku. Pierwszy raz mam zębatkę narrow wide. Bardzo proszę o wsparcie w tym zakresie. Do wymiany, czy jest ok?

PS
Trzeszczenia ma miejsce tylko wtedy, gdy mocniej depta się w korby. Przy kręceniu na luzie jest cicho. 

 

20220802_185045.jpg

20220802_185222.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem leży od samego początku w zębatce, zazwyczaj objaw trzeszczenia i strzelania mija po przejechaniu 100-200 kilometrów gdyż nowy łańcuch tyle czasu potrzebuje aby wgryźć się w zużytą zębatkę. Kilka takich zębatek zajechałem do takiego stanu że zębatka nie trzymała łańcucha, na małej dziurze łańcuch potrafił wyskoczy z zębatki. Poniżej zdjęcie jednej z takich zębatek które zajechałem do końca.

IMG_20220802_232102.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i skończyło się na tym, że brało mi cierpliwości na czekanie aż się to ułoży. Kupiłem i zamontowałem nową korbę (Shimano M8100 + blat Shimano M8100). Napęd stał się idealnie cichy. 

Dzięki za wsparcie i konsultacje. 

PS
Zakup blatu do korby FSA jest mocno utrudniony... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...