luckyluke88 Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 Cześć, chciałem was prosić o pomoc w wyborze roweru. Generalne chce sobie jakiś wybrać w systemie rat 0%. Także cena mnie nie boli aż tak bardzo bo nie muszę całości wykładać od razu, a sam rower też nie kosztuje więcej mimo tego, że jest na raty. I teraz stoję przed wyborem między droższym a tańszym modelem. Mam 188 cm wzrostu, ważę około 102 kg ale dodatkowo zacząłem jeździć z tyłu z fotelikiem, więc jak mam dziecko to trzeba dodać gdzieś te +15 kg. Wybór padł na crossa. I do wyboru mam Kross evado 7.0 https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-7-0-czarny-srebrny-polysk lub lazaro quantum v4 https://allegro.pl/oferta/lazaro-quantum-v4-28-deore-men-hydraulika-11857101411 Generalnie jestem niedzielnym rowerzystą. Czasami w ciepłe dni zrobię sobie rozruch ok 10km przed pracą a tak to nie dojeżdżam do pracy na rowerze, nie jeżdżę gdy pada deszcz i nie miałem w zwyczaju pokonywania trudnych leśnych tras. Chociaż wynika to też częściowo z tego, że mój stary rower to wysłużona szosówka. Na wąskich oponach bez amortyzatora z przodu. Ale ten niestety teraz nie daje rady. Gdy córka siada jako pasażer to opony siadają mimo tego, że ciśnienie jest prawie maksymalne. I hamulce V-brake nie hamują a raczej bardzo spowalniają rower gdy naciskam na rączkę hamulca. Stąd decyzja o zmianie roweru na taki, który dobrze będzie sobie radził na szosie oraz na leśnych, utwardzonych drogach. W żadnym wypadku nie ma tutaj mowy o wyczynowej jeździe czy podróżach dłuższych niż te 2-4 godziny. Chociaż gdyby mi i mojej rodzinie spodobały się dłuższe wycieczki to chętnie bym się takich podjął. Znalazłem te dwie oferty i mój rozsądek podpowiada mi, że ten tańszy spokojnie mi wystarczy, biorąc pod uwagę na czym teraz jeżdżę z drugiej strony mam takie podejście że jak szaleć to szaleć i jeżeli chcę kupić rower na długie lata to czasem lepiej dopłacić za trwalszy materiał. Tylko czy w przypadku krossa to nie jest dopłata za markę ? Osprzęt może i jest trochę lepszy, ale na przykład boli mnie, że w topowym modelu nie ma blokady amortyzatora na kierownicy lub na przykład brak stopki. Z drugiej strony jest dożywotnia gwarancja na ramę i to może być jakiś plus. Wagowo chyba nie ma specjalnie dużej różnicy. Także biorąc pod uwagę te wszystkie aspekty jestem trochę rozdarty i liczę, że może ktoś mi podpowie. A może sami macie jakąś propozycję, której jeszcze nie wziąłem pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 Ty 102 + córka 15 + rower (? ) 14 = 131 kg . Tak orientacyjnie . Trochę dużo . Z tego co pamiętam Kross dopuszcza max obciążenie 120 kg - rowerzysta + rower (!) +bagaż . Nie wiem czy Lazaro podaje gdzieś max obciążenie . Sprawdź i weź to pod uwagę . Albo od razu popatrz na inne marki - Unibike 140 , Trek 136 , Giant podobnie albo więcej , któryś z turystyków z Decathlonu 150 albo 170 kg . Nie mówię że tamte rowery rozpadną się od razu ale koła mogą na dłuższą metę nie wytrzymać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WMTOXIC Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407 Ten model ma homologowaną ramę do 170kg. Do tego sztywne osie. Wydaje się dosyć dobrze wyposażony aczkolwiek jest bardzo mało opinii na jego temat w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyluke88 Napisano 28 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 14 godzin temu, WaGiant napisał: Ty 102 + córka 15 + rower (? ) 14 = 131 kg . Tak orientacyjnie . Trochę dużo . Z tego co pamiętam Kross dopuszcza max obciążenie 120 kg - rowerzysta + rower (!) +bagaż . Nie wiem czy Lazaro podaje gdzieś max obciążenie . Sprawdź i weź to pod uwagę . Albo od razu popatrz na inne marki - Unibike 140 , Trek 136 , Giant podobnie albo więcej , któryś z turystyków z Decathlonu 150 albo 170 kg . Nie mówię że tamte rowery rozpadną się od razu ale koła mogą na dłuższą metę nie wytrzymać . A czy to jest w takim wypadku tylko zależne od kół ? Tzn. Jeżeli one faktycznie po jakimś czasie by się zepsuły, pokrzywiły. Czy wymiana na lepsze koła z oponami podniesie do góry wartość obciążenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 A może jednak coś na sztywnym widelcu i ze stali dla większej wytrzymałości? Do tego szeroka opona dla zwiększenia komfortu Twojego i dziecka. Muirwoodsy są na rynku https://allegro.pl/oferta/marin-muirwoods-rama-xl-29er-2022-12428563698 opona wchodzi nawet 2,25 cala, jest hydraulika, duży zakres przełożeń. Wydaje mi się, że sprawdzi się lepiej niż tamte crossy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyluke88 Napisano 28 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 Dzięki za polecenie, Po odwiedzeniu DECATHLONU chyba postawie na riveside 920 z dokupionym osprzętem. Jest teraz fajna promka na niego. Do tego złożą mi go i wyregulują w salonie gdzie będę chciał go odebrać. Niby dopuszczalna masa jest 100 kg, ale rozmawiając z konsultantem powiedział mi, że to jest kwestia homologacji. On sam ma rower, który jest niby do 100 kg. A On waży 95 kg ma też fotelik i wozi dziecko i nic od 5 lat się nie dzieje z rowerem. Chyba, że to typowe sprzedażowe kity xD jak sądzicie ? chodzi o ten model: https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-920/_/R-p-300795?mc=8405267&snrai_campaign=Lxw8DCCc03df Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.