Skocz do zawartości

[Naprawa Szosy] Pierwsza szosa prośba o doradzenie i pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam do naprawienia szosę będzie to mój pierwszy szosowy rower.Chciałem zapytać o kilka rzeczy.

Do wymiany mam hamulce napęd i linki,pancerze oraz owijkę.

1.Jakie linki i pancerze polecacie do hamulców i przerzutek

2.Jak zamontowane są zaciski hamulcowe? Normalnie odkręcam w lewo tą 1 śrubę i schodzi?

3.Czy przerzutka tylna Shimano 105 ogarnie kasetę 11-32? Oryginalnie było najlżejsze przełożenie 36t przód/30t tył. U mnie jest dużo górek 32t się przyda? Rowerem nie jeździłem bo z uwagi na mocno scentrowane koło nie nadawał się do jazdy.

4.Korba jest na kwadrat jak zrzucić ramiona to wiem z tego co pamiętam obydwie śruby normalnie odkręca się w lewo i ściąga ramiona ściągaczem? Miski odkręca się lewa w prawo prawą w lewo? Jak w MTB?

5.Jaką polecacie owijkę? Czy do 50zł kupię już coś normalnego? Czy trzeba być niewiadomo jakim specjalista żeby prawidłowo ja założyć? Oglądałem filmiki na YT i nie wygląda to na specjalnie trudne.




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Jak z krótkim wózkiem (SS) to teoretycznie nie ogarnie, długi wózek (GS) tak
RD-5800-SS (shimano.com)
RD-5800-GS (shimano.com)
RD-R7000-SS (shimano.com)
RD-R7000-GS (shimano.com)

4. Tak.

5. Oczywiście że się da to zrobić samemu. Tania owijka szybko się wytrze, ale jest przez to więcej sposobności na ćwiczenie owijania ;) . Ja pierwszą kupiłem Lizard Skins DSP i po 500km wymieniłem na Trek Bontrager które dopiero teraz, po 17000km, trzebaby wymienić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Shimano SP-41 do przerzutek i Shimano SLR do hamulców.

2. Tak, jeżeli mówimy o hamulcach obręczowych. Poczytaj sobie od razu o regulacji, żebyś potem nie przykręcił i się nie zastanawiał co poszło nie tak.

3. Podaj model przerzutki.

4. Miski odkręca się tak jak każdy inny suport. No chyba że masz Włoską ramę...

5. Do 50 zł to wszystko jedno i to samo, ale mimo wszystko należy się trzymać dużych producentów, ze względu na jakość. Niby wszystkie owijki wyglądają tak samo, a niektóre się tragicznie rwą. Dobre i sprawdzone są owijki PRO. Staraj się wybierać takie, które zamiast kleju mają żel. Nie dość że poprawia to komfort, to jeszcze potem nie trzeba czyścić kierownicy, a owijka nadaje się do ponownego użycia.

Co do owijania, to jest jedna z tych rzeczy które wyglądają na łatwe, a wcale tak nie jest. Owszem, owinąć to sobie owiniesz, tylko jak masz chociaż trochę zmysłu estetycznego to nie będziesz zadowolony. To wymaga doświadczenia i tyle. Ja owijałem już kilkadziesiąt razy, a za każdym razem jak robię to po przerwie, to muszę sobie na nowo przypominać. Zaleta jest taka, że jak się nauczysz, to sobie nawiniesz tak jak lubisz. Ja lubię jak owijka kończy się zaraz za gięciem kierownicy, a na dodatek jest nawinięta z tolerancją ~1mm po obydwu stronach patrząc od mostka. No i weź to wytłumacz komuś w serwisie. 

Także ja na Twoim miejscu kupiłbym sobie dwie owijki. Jedną docelową, a drugą żeby sobie poćwiczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu, tak jak pisałem. Kupiłem sobie jakieś badziewne owijki i nawijałem, aż miałem odciski. No i nie raz było tak, że złożyłem rower, a potem decydowałem się na zmianę kierownicy lub coś takiego. Po prostu lubię mieć zrobione tak jak potrzeba, a nie da się tego zrobić inaczej, niż właśnie ćwicząc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Generalnie przerzutki z krótkim wózkiem (przynajmniej obecne r7000/r8000) ogarniają kasetę 32 - tzn zmieniają ale łańcuch jest za długi i wisi luźno na przełożeniu młynek-oś, jeździłem ponad sezon w konfiguracji 52/36+11/32 na ultegrze r8000ss.  O wiele łatwiej, szybciej i taniej będzie wymienić młynek z 36 na 34, sprawdzone i działa, przednia przerzutka ogarnia bez problemów

 

@skom25 wrócę do tematu twoich poszukiwań kierownicy. Wrzucił ktoś ogłoszenie z szosą, która miała zamontowane coś takiego, świetnie wygląda https://www.wiggle.co.uk/prime-doyenne-aero-handlebar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem też zmienić środek suportu i przejść na zintegrowaną oś. Jak mam suport z miskami na gwint to normalnie mogę założyć zewnętrzne łożyska analogicznie jak w MTB?

Jak już jesteśmy przy temacie kierownic to czy warto przejść na carbonową kierę mimo posiadania już carbonowego widelca? Wczoraj takie coś znalazłem coś dziwnie niska cena z czego ona wynika? Znacie tą firmę?

https://www.wiggle.co.uk/most-xylon-carbon-team-edition-handlebar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy od dawna potrafią robić kierownice.  To nie tylko twój przykład.  Przykład niskiej ceny może wynikać z tego że nie ma chetnych. Kazdy kto już kupuje kierownicę karbonową szuka takiej z wypłaszczonym profilem  w okolicach mostka. Jest wygodniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pedalarz339 napisał:

"Korba jest na kwadrat" i "Myślałem też zmienić środek suportu i przejść na zintegrowaną oś."

W związku z tym co powyżej idę o zakład drodzy koledzy, że możecie zapomnieć wszystko co napisaliście o przerzutkach pokroju 5800 i r7000 nie ta epoka, nie ten rower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama już w miarę współcześnie wygląda

Ale wracając do tematu to podtrzymuję - jeśli i tak chcesz zmienić korbę to wsadź taką z młynkiem 34 a przyniesie to o wiele więcej korzyści i będzie tańsze niż wymiana przerzutki+kasety

* inna sprawa, że nie wiem czy istnieje przerzutka o takim samym ciągu linki, która kasetę 32 by ogarnęła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli miałem rację... trafić fabryczny rower na 105-ce 11s z korbą na kwadrat to nie jest takie łatwe.

Co do szosowej przerzutki w systemie rapid-fire obsługującej 32t. To teoretycznie nie... ale praktycznie owszem - istnieje.

Z możliwych do kupienia to - Rd-5701 GS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc kaseta 11-32T zamówiona i zobaczymy czy ogarnie. Wziąłem też szczęki 105 z OLX ponoć 100% sprawne. Z wyglądu ok tylko sprzedawca napisał że "do wyczyszczenia" Ciekawe co miał na myśli? Pisaliście coś o tym żeby poczytać o regulacji szczęk. Różni się taka regulacja czymś od regulacji w V-Brake czy analogicznie? Co może pójść nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dzięki za pomoc kaseta 11-32T zamówiona i zobaczymy czy ogarnie

Raczej niczego nie zobaczymy...Twoja przerzutka (o ile to dokładnie ta co na rowerze ze zdjęcia) czyli rd-5700-ss kasety z zębatką 32t nie ogarnie. Tak na marginesie to pojemność też ma za małą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pedalarz339 napisał:

Felt chyba w oryginalnej specyfikacji tak był zrobiony:)

Dokładnie taki wynalazek jak tutaj on chyba jest z 2013 to już retro 😁

https://www.pinkbike.com/buysell/1881059/

O dokładnie taka specyfikacja w tym rowerze z napędem jak u mnie w b-twinie 540. Tam.w tym felcie jakie są hamulce bo u mnie typowe b-twin dają radę z okładzinami od tektro ale i tak po zużyciu założę te od 105. Wogole nie wiem czy zmienia. Szczęki na Shimano 105 i korbę w systemie hollowtech na 105 czy zostać przy tej pozagrupowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa najwyżej części będą musiały iść do zwrotu ☹️ To nie mój rower ale pomagam i będę mógł sobie nim jeździć. Właściciel ma obawy o to czy da radę wyjeżdżać górki na takiej małej kasecie i wzięliśmy HG 500 11-32T
Korbę jakiś wynalazek 30-46T

Co z tym zrobić? Pierwsze upewnię się jaki to konkretnie model przerzutki możliwe że to jest inny niż w tym z tego ogłoszenia. Na oko ciężko mi stwierdzić Daje zdjęcie w załączniku.

Wpisałem w kalkulatorze jakie mam blaty i jaka kasetę i martwiá mnie te małe różnice w szybkości na miękkich przełożeniach i duże różnice na twardych. To normalne? Wydaje mnie się że na szosie ciężej przyspieszać przy większych prędkościach bo dochodzą opory powietrza.W sklepie pisali że to kaseta do rowerów szosowych.Tak się zastanawiam czy tym zestawem nie okaleczę roweru?

Screenshot_20220727-001227.jpg

Screenshot_20220727-005731_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam w szosie zestaw korba 52/36 oraz kasete 11 rzędową (28-11) i sie zastanawiam czy wymieniac tutaj czy jednak zostawić jak jest. A jesli już miał bym wymieniac to co lepiej? Na pewno gorsze górki na tym napedzie nie jestem w stanie wyjechać przydalo by sie kasete zmienic na taka 11-32 max co u mnie przerzytka przyjmie ewentualnie pojechac na mniejsze blaty z przodu. Ale jak bym blaty zmieniał to uz korbe na taka shimano 105. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, abdesign napisał:

Tak szczerze powiedziawszy to korba 46-30 w rowerze szosowym pożeniona z kasetą pokroju 11-32 to zestaw z którego na asfalcie zadowolony będzie... szczerze to nie wiem kto i gdzie.

U nas są duże górki ale mimo to jechałem na szosie jeszcze starszej lata 90.Jak dobrze pamiętam tam była kaseta 28t I szło sprawnie podjeżdżać. Zobaczymy. Mam obawy właśnie że te pierwsze przełożenia będą bezużyteczne. Bo jechać na szosie 5km/h na małym podjeździe to trochę dziadowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...