Skocz do zawartości

[do 14 tys zł] endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wzrost 183cm

Przekrok 84cm

Waga 90kg

Od kilku tygodni przeglądam strony różnych producentów, swój wybór w końcu zawęziłem do 4 rowerów. Jeszcze dużo ale teraz chciałbym zaczerpnąć opinii ludzi którzy znają się na rzeczy. Wybór z :

Scott addict 30 2022 11.600

Trek domane sl5 2021 14.000

Specialized roubaix sport 2021 14.000

Canyon endurance cf sl8 2022 13.600

link porównawczy rowerów i geometrii

https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=trek-domane-sl-5-2021;*z.54cm|w.700,scott-addict-30-2022;*z.MD|w.700,specialized-roubaix-sport-2021;*z.54cm|w.700,canyon-endurace-cf-sl-8-2022

Pytanie o rozmiar producenta jakiego mam szukać? Rozmiary 56 i L są przeznaczone dla wzrostu zazwyczaj od 175-188 w zależności od producenta czy takich rozmiarów mam szukać czy punktem odniesienia powinna być długość rury od sztycy do rury sterowej tzw. stack? Jeśli stack to musiałbym szukać rozmiarów M lub 54? 

Czy ktoś jest w stanie ocenić na podstawie geometrii w/w rowerów który będzie wygodniejszy? Nie szukam roweru do ścigania, na ustawki jeździł nie będę ale chcę rower którym komfortowo przejadę 100-150km. 

W tej chwili jeżdżę rowerem crossowym po przeróbkach, sztywny widelec i opony 35c semi slicki. To dla.mnie już trochę za mało, chciałbym jeździć trochę szybciej i przede wszystkim wygodniej.

I jeszcze jedna ważna rzecz, optymalnie byłoby gdyby wchodziły opony 700x35c. Do Treka wchodzą ponoć nawet 38c, canyon to chyba niestety tylko 32c a pozostałe dwa nie mam pojęcia, w specyfikacji brak takich informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pytanie o rozmiar producenta jakiego mam szukać? Rozmiary 56 i L są przeznaczone dla wzrostu zazwyczaj od 175-188 w zależności od producenta czy takich rozmiarów mam szukać

Potrzebujesz czegoś z efektywną długością rury poziomej w granicach 560-565mm, jak to się będzie nazywało u konkretnego producenta to już inny temat

Cytat

czy punktem odniesienia powinna być długość rury od sztycy do rury sterowej tzw. stack?

Stack to wysokość ramy, odległość w pionie pomiędzy osią suportu a główką ramy. Mocno upraszczając wartość stack charakteryzuje geometrię roweru. Dla przykładu, w rowerze w "twoim" rozmiarze stack np. 590 oznacza endurance a np. 560 agresywną geometrię

Cytat

Czy ktoś jest w stanie ocenić na podstawie geometrii w/w rowerów który będzie wygodniejszy?

Każdemu wygodnie na czym innym. To, że kupisz rower, na którym będziesz siedział jak na krześle nie oznacza, że będzie "wygodny".

W tabelce wziąłeś pod uwagę złe rozmiary, domane i roubaix powinny być 56

W teorii najbardziej wyprostowaną pozycję będziesz miał na roubaix przez tego future shocka, jest to też w sumie minus bo jeśli będziesz chciał ją obniżyć to nie ma jak

Cytat

I jeszcze jedna ważna rzecz, optymalnie byłoby gdyby wchodziły opony 700x35c.

Z jakiego powodu nowy rower miałby być szybszy (i wygodniejszy) od tego co masz kiedy mu takiego kartofla zapakujesz?

 

Jeśli mam oceniać twoje typy to na starcie wywaliłbym domane. 10kg roweru to nieśmieszny żart za takie pieniądze. Addict to poprawny rower ale w tym budżecie canyon wypada lepiej. Roubaix spoko jeśli zależy ci na amortyzatorze, który niby zapewni ten mityczny komfort.

W skrócie - chcesz dobry rower weź canyona, chcesz mieć "bajery" kup roubaix

Osobiście wolałbym coś innego niż kolejny spec/trek/canyon na trasie

https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-four-disc-105-2696865?product_shape=shiny+aurora%2Fmatt+black+(special+effect+paint)&article_size=57cm

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scoot ma całkiem fajne fabryczne koła (i najlepsze w wymienionych rowerów) które, faktycznie warzą swoje 1720g, właściwie to są DT Swiss z piastą 370. Koła w canyonie np. ważą 1950g. Sam addict jest zdecydowanie endurance.

Canyona jest fajny ze względu na osprzęt i chyba najłatwiej go kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno rozważałem zakup tego Scotta Addicta , ale srzedawcy z zaprzyjaźnionego sklepu zwrócili mi uwagę na sposób prowadzenia pancerzy, wpuszczonych pod mostkiem w główkę ramy wzdłuż rury sterowej. Aczkolwiek wygląda to estetycznie, ale może powodować problemy w postaci nieprecyzyjnej zmiany biegów, upierdliwych dźwięków podczas skręcania kierownicy oraz, w dłuższej perspektywie, może dojść do uszkodzenia powierzchni  karbonowej sterówki w wyniku tarcia o pancerze. Ponoć tego typu rozwiązania są przewidziane do współpracy z Di2. Z żalem odpuściłem Scotta  ale może jakiś użytkownik się wypowie, jak to wygląda w praktyce? Może to obawy na wyrost?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Addict i Canyon sa zdecydowanie godne uwagi , z tym że Addict ma mocno "emerycką" geometrię . Nie każdemu taka pasuje . Addict ma już pochowane przewody bo w Endurace dalej lecą na zewnątrz . Kwestia tylko jak z dostępnością . osobiście poluje na Aeroad CF SLX i od 3 miesięcy na stronie Canyon jest napisane "dostępny wkrótce " .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...