Skocz do zawartości

[5000-8000] Szosa/gravel/Allroad na recesję, kupować już czy czekać?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Mam dylemat egzystencjalny. Chcę kupić swoją pierwszą szosę w budżecie 5000-7000 i szczerze nie wiem czy czekać na ewentualne dostawy czy brać to co jest teraz dostępne. Przeglądałem co można kupić w tym przedziale cenowym i nie ma specjalnego wyboru. Problem w tym, że patrząc jak wszystko drożeje nie wiem czy sensownym jest czekanie na dostawy ( czy w ogóle jakieś jeszcze będą do końca roku? Wiecie coś w tym temacie?) czy kupno tego co jest teraz dostępne. Proszę o poradę w tej kwestii bo ostatni rower kupowałem przed pandemią i nie było wtedy takich problemów z podażą i rosnącymi cenami jak teraz 😒.

Chcę kupić rower, który pozwoli mi na bezproblemową jazdę przez kilka lat. Co do konfiguracji to moje preferencje są następujące: hamulce tarczowe (najlepiej hydrauliczne), sztywne osie, grupa 105. Rower w większości będę używać na asfalcie ale z racji tego, że dotychczas jeździłem głównie po górach i tylko rekreacyjnie po drogach to chciałbym mieć możliwość zjechania raz za czas na szuter. Może to być zatem zarówno gravel jak i szosa endurance. Wydaje mi się, że w obu przypadkach wymiana opon na węższe (gravel) czy szersze ( szosa endurance) nie powinna być problemem. Tak samo jest w kwestii kasety. Poprawcie mnie jeśli nie mam racji ;).

Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem byłby Romet Aspre 2 2022 ale, he he, chyba nie ma szans jego zakupu. Jedynym rowerem, który znalazłem i spełnia moje wymagania to Kross Vento DSC 5.0 2022. Czy jest jeszcze coś dostępnego w podobnych pieniądzach?

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Napisano
Cytat

Wydaje mi się, że w obu przypadkach wymiana opon na węższe (gravel) czy szersze ( szosa endurance) nie powinna być problemem. Tak samo jest w kwestii kasety. Poprawcie mnie jeśli nie mam racji ;).

Geometria ramy nie mówi o tym jaką oponę można wsadzić do szosy. Włożenie węższej opony do gravela nie robi z niego roweru szosowego.

Cytat

Czy jest jeszcze coś dostępnego w podobnych pieniądzach?

Nie

Napisano

Popatrz na Marin Gestalt 2. Napęd ma szosowy (Tiagra), dość wąskie opony - 32. Mam starszy model na oponie 30 i moim zdaniem jest ok na asfalt, na dziurach już skacze ale dziurawe asfaltowe odcinki czy dobre szutry przejedzie. Marin twierdzi, że to geometria beyond road i gravel i bla bla bla ale to całkiem fajny rower na asfalty. Wg producenta można tam wsadzić oponę do 35.

Napisano

Najważniejszy wątek nie został poruszony, czy warto się spieszyć i kupować juz teraz to co jest? Czy lepiej poczekać na dostawy (o ile będą)?

MIHAU_ pełna zgoda, tutaj tylko rozwiązania konstrukcyjne mają wpływ na to jaką oponę można zamontować. Chodziło mi o to, że w pewnym stopniu oba typy rowerów (czyli szosę endurance i gravela) można przekonfigurować tak aby nadawały się do stylu jazdy o jakim pisałem. Montując w szosie endurance  trochę szersze opony zwiększa się jej możliwości terenowe i analogocznie, zakładając węższe opony w gravelu zwiększamy możliwości jazdy po asfalcie. Zapewne różnice będą niewielkie ale nie chodzi mi też o całkowitą zmianę charakteru roweru. 

Jeśli chodzi o geometrię to warto chyba też zaznaczyć, że rozważam takie szosy i takie gravele, które są nastawione na wszechstronność, nie porównuję roweru aero do gravela z oponami wyciągniętymi z XC i sztycą regulowaną. Czy zatem porównując wspomnianego Rometa Aspre 2 i Krossa Vento DSC 5.0 różnica w geometrii będzie tak drastyczna?

 

SPIDELLI Patrzyłem na Marlina i kurcze nie zachwyca osprzętem. Napęd jest lżej skonfigurowany ale szczerze, "twarde" zestawienie raczej nie powinno być problemem. Nogę jakąś mam i chcę rozwijać się w kierunku jeszcze lepszych osiągów. W obecnym rowerze najlżejsze przełożenie jakie mam to 38-25 i daje radę na podjazdach w mojej okolicy.

Napisano

Moim zdaniem drożyzna będzie jeszcze większa. Być może uda się trafić jakąś okazję z wyprzedaży jesienią, ale przy obecnym ssaniu rynku zostaną pewnie jakieś rozmiary S i XXL. Nie ma na co czekać, szkoda czasu, lepiej kupić i jeździć. 

Napisano
10 godzin temu, TexonBikes napisał:

Najważniejszy wątek nie został poruszony, czy warto się spieszyć i kupować juz teraz to co jest? Czy lepiej poczekać na dostawy (o ile będą)?

Ale na co chcesz czekać? Spodziewasz się jakiegoś modelu na rynku, który lepiej spełni twoje oczekiwania? W tym zakresie cenowym nie pojawiła się żadna nowa grupa, żadnej nie odświeżono itd. Jedynym co pojawi się w przyszłym roku to ewentualnie nowe malowania

 

Na obniżkę cen nie masz co liczyć, nawet jeśli przestaną rosnąć to i tak będzie to dla ciebie "droższe" bo wartość pieniądza spada

Napisano

Utracony czas to też koszt. Czekać na hipotetyczną, kilkusetzłotową przecenę i tracić pół sezonu? Wg mnie to się nie opłaca.

Napisano

W zeszłym roku kupiłem 2 rowery odwiedzając małe sklepy rowerowe w mniejszych miastach. Stało trochę rowerów z poprzednich roczników.  Trafiłem właśnie Gestalta 2 2020 w cenie katalogowej 4999 zł. Dziś pewnie nie ma co liczyć na takie ceny....

Nie wiem jak sytuacja wygląda obecnie ale może warto zrobić takie tournee?

A nuż coś trafisz :)

Ew. wpisać się na listę oczekujących na jakiś konkretny rower... jeśli już się zdecydujesz.

Fajnie się kupuje rower ale jeździ - jeszcze fajniej ;)

Powodzenia!

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...