Skocz do zawartości
  • 0

HURAGAN CRD


Gość no to siup

Pytanie

Gość no to siup
Napisano

Czy https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_CRD,10,815,816,16230,2023.html#0000004B4E53-49 to dobry wybór jako pierwsza szosa ? Siedziałem, chwilę jechałem i całkiem wygodnie mi było, bardziej mi chodzi o to że nie jest na tarczach i bez sztywnych osi, wiem że to nie wymóg ale chciałem też podejść do tematu przyszłościowo z myślą o jakimś upgrade.

Cena jak za karbon jest zacna, jeszcze udało mi się ugadać w cenie zmianę owijki na fajniejszą ale trochę obawiam się że może być problem z wsadzeniem opony 28c, a taką docelowo bym chciał, co prawda sprzedawca twierdzi że wejdzie ale widząc z jakimi oporami wchodzi 25c to mam pewne obawy.  

Ktoś może ma, jeździł lub zna ten rower ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Cytat

ale chciałem też podejść do tematu przyszłościowo z myślą o jakimś upgrade

Za takie pieniądze nie jesteś w stanie kupić niczego co będzie warte późniejszych inwestycji

Cytat

to dobry wybór jako pierwsza szosa ?

Jeśli chcesz iść w stronę agresywnej geometrii to stosunek cena/osprzęt/masa jest nie do pobicia

Gość no to siup
Napisano

Poważnie nie warto w ogóle inwestować w niego ? Trochę szkoda bo geometria bardzo mi odpowiada. 
No cóż to w takim wypadku w ogóle zastanawiam się czy warto go kupować, problem tylko w tym że w tych pieniądzach nie znajdę raczej nic karbonowego na pełnej 105.

Napisano

Ale w co ty chcesz "inwestować" w tym rowerze? Pełna grupa, komponenty fizika, karbonowa sztyca, świetna waga. Po prostu dobry rower za dobrą kasę

Przecież nikt wywalać pieniędzy na niepotrzebne rzeczy ci nie zabroni, twoje są

Cytat

No cóż to w takim wypadku w ogóle zastanawiam się czy warto go kupować,

Jeszcze zaraz dojdziesz do wniosku, że lepiej kupić coś technicznie gorszego za te same pieniądze żeby sobie później ulepszać

 

Jakikolwiek, poważny upgrade roweru finansowo nigdy się nie opłaci, taniej wychodzą gotowe rozwiązania. IMO jedynymi sytuacjami, gdzie warto o grubszych wydatkach myśleć to takie, gdzie dysponujesz unikatową ramą albo chcesz osiągnąć co normalnie na rynku nie występuje. 

Gość no to siup
Napisano

Konkretnie to chodziło mi o zmianę kierownicy oraz kół, mam możliwość dokupienia w nienajgorszej cenie karbonowego monokokpitu, ale najbardziej zastanawiają mnie koła, bo nie dość że muszą być piasty pod qr to jeszcze pod szczęki i obawiam się że gdyby doszło do odsprzedania to może być lipa. No ale to prawda że w tej kwocie to lepszych komponentów nie dostanę, podoba konfiguracja na karbonie z innych marek to już od ponad 10k się zaczynają. 

Trochę też mnie martwi kwestia ewentualnej reklamacji, trochę poczytałem wczoraj niepochlebnych opinii o tym jak romet podchodzi do tego tematu.

Napisano

Koła to zwykle najsłabszy element każdego roweru ale tak naprawdę to nie wiesz czym są te zamontowane w tym romecie, brak danych oprócz obręczy. Waga całego roweru każe sądzić, że totalnym gruzem nie są

Karbonowy kokpit to tylko twoja fanaberia i nie można tego rozważać w kwestii "ulepszeń". Ja np. to bym go w  takim romecie na mechanice nie chciał mieć, zysk wyłącznie wizualny (jeśli się on komuś podoba) a problemy przy serwisowaniu znaczące.

Cytat

Trochę też mnie martwi kwestia ewentualnej reklamacji, trochę poczytałem wczoraj niepochlebnych opinii o tym jak romet podchodzi do tego tematu.

coś za coś

Cytat

podoba konfiguracja na karbonie z innych marek to już od ponad 10k się zaczynają. 

Teraz pomyśl co się może stać w rowerze a żądanie reklamacyjne zostanie odrzucone przez producenta żebyś stracił znaczącą kwotę z tych powiedzmy 4k jakie jesteś "na plusie" przy zakupie.

Bierz też pod uwagę, że romet jako marka celuje raczej w mało zamożnego klienta a taki niestety jest najbardziej roszczeniowy. Także nie zdziwiłbym się gdyby większość opinii o "odrzuconych reklamacjach" dotyczyło np, zużycia klocków hamulcowych w rowerze za 1200 złotych

 

Gość no to siup
Napisano

Możliwe że z tymi reklamacjami jest jak napisałeś :) 

W sumie to jest to kwota którą jestem skłonny "zaryzykować" więc jutro idę kupić, dzięki za pomoc.
Z tym kokpitem to faktycznie w dużej mierze kwestia wizualna, podoba mi się takie rozwiązanie. Pośmigam trochę i zobaczę co i jak, a o ewentualnych kołach pomyślę za jakiś czas, zobaczę jak się sytuacja rozwinie. 

Sprzedawca twierdzi że te zamontowane koła to jedne z lepszych aluminiowych, ale z drugiej strony to co ma mówić :D 

Początkowo trochę obawiałem się że te hamulce mogą nie być wystarczające - mieszkam w górach - ale później przypomniałem sobie że przez naprawdę długi czas jeździłem na rowerze  MTB z vbrakeami i dawałem radę, a ważyłem więcej niż obecnie więc może nie będzie źle, no chyba że będzie mokro ale to inna sprawa.
 

Dzięki raz jeszcze że chciało Ci się poświecić czas na odpisanie niezarejestrowanemu userowi! 

Napisano

Jestem w zasadzie zdecydowany na zakup tego roweru, ale w internecie zderzam się ze skrajnymi opiniami odnośnie rozmiarów w Rometach. Może Wy będziecie w stanie mi pomóc? Mam 178cm i zastanawiam się czy brać rozmiar 51 czy 54. Będę wdzięczny za jakieś rzetelne  sprawdzone info.

Napisano

7,6 kg w opisie to pomyłka. Rower waży około 8,5 kg bez pedałów. Generalnie wykonanie robi dobre wrażenie i jest po prostu ładny. Sprzedałem kilka w tym roku i jeszcze nikt nie wrócił żeby ponarzekać :)

Jeśli chodzi o reklamacje, to Romet przyjmuje nawet takie reklamacje, które ja bym z miejsca odrzucił. Niestety w sezonie trzeba poczekać ponad 14 dni na rozpatrzenie zgłoszenia, bo w dziale reklamacji pracuje za mało ludzi i nie wyrabiają się z robotą.

 

 

Napisano

Daj znać jak się jeździ jak już zrobisz trasę 

Gość Tomasz
Napisano

Na wzrost 188cm jaki rozmiar będzie odpowiedni? Według ich tabeli jestem na granicy L i XL.

XL (57) według rozpiski ma Top tube length 577mm. To chyba nie będzie za dużo?

Gość Marcin
Napisano

Ja zamówiłem 57 na rozmiar i się mocno zastanawiam.

Przesiadka z Aspre 2 w rozmiarze 56 i dotychczas miałem wrażenie że mniejsze ramy mi nie leżą.

Napisano
14 godzin temu, Gość Tomasz napisał:

Na wzrost 188cm jaki rozmiar będzie odpowiedni? Według ich tabeli jestem na granicy L i XL.

XL (57) według rozpiski ma Top tube length 577mm. To chyba nie będzie za dużo?

XL może być troszkę za duży za to L na pewno będzie za mały. Teoretycznie możesz wziąć L i wydłużyć mostek ale pozycja przy tych gabarytach i tej geometrii będzie mega agresywna. Osobiście brałbym XL i ewentualnie wymieniał mostek/sztycę jeśli będzie taka potrzeba

* sam mam 185/6, rower z poziomą 575 i po zastosowaniu sztycy bez offsetu jest super

Gość Amator
Napisano

Hej. Wiele lat spędziłem na rowerze MTB uszosowiony HT. Bardzo agresywna geometria. Za to nigdy nie siedziałem na szosie.

Wiem już, że chcę szosę typu race nie endurace, nie gravel. 

Pomierzyłem swój rower i chciałem jeszcze tu skonsultować.

W jakim rozmiarze zamówić tego Romecika CRD?

Mam wzrost 184cm a przekrok 89-89,5cm. Obręcz barkowa ok.40cm jeżeli dobrze mierzę.

 

Gość Amator
Napisano

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Też mi tak wychodzi właśnie m.in. z pomiarów mojego HT. Nie wstawię tu foto, ale ostatnio domontowałem mini lemondkę i zacząłem zgłębiać meandry bike fitingu. Wynikiem tego doszedłem do wniosku, że moja rama Author Respect ok. 03rok jest za duża. 21". Taką mnie laikowi doradzili jak byłem otyły i na 19,5" wyglądałem głupio. Jeszcze doprawiłem mostek 120 na minusie. 

Chcąc to poprawić, i zniwelować np drętwienie rąk, ostatnio kombinowałem z odwrotnym ofsetem sztycy. Ten odwrotny ofset dał mi diabelną moc. (Siodło przesunęło się 4cm do przodu i straciłem licencję UCI 😉) Bojąc się o kolana, sztyca wróciła w normalne położenie a ja zmieniłem mostek na 90. Teraz wydaje mi się że brakuje jeszcze tego centymetra, a jeszcze krótszego mostka nie chce wstawiać.

Wracając. Zmierzyłem odległość od środka sztycy do miejsca na kierownicy gdzie stosunkowo wygodnie trzymam ręce. (na krańcach kierownicy w podparciu, na łączeniu z rogami). Kiera ucięta na 550. Taką pozycję ewentualnie ciut jeszcze wydłużoną, czyli podparcie na mini rogach chciał bym odzwierciedlić w chwycie na klamkach szosy.

Przy chwycie prostym wąskim u mnie jest od środka sztycy 70cm, w rometowej Lce 65/66. Nie znam Rich baranka, ale na oko u mnie na mini rogach i na klamkach Rometa będzie to samo.(ok.75cm.)

Drugi pomiar to długość rury podsiodłowej od środka suportu. Idealnie 54cm jak w L Rometa. Sztyca również ma tę samą długość. 35cm.

Wymiar oś - oś u mnie 110cm Rowet L i XL 100cm. Tylni trójkąt też krótszy u Rometa, główka ramy dłuższa niż u mnie a widły przednie krótsze niż u mnie. Kątów nie znam,..

Wnioskuję też, że w L Ce zmniejszy mi się odległość przedniej opony od czubka buta o ok 8cm a kierownica będzie bliżej kolan też podobnie. To też powinno mi spasować.

Przepraszam za przydługi wpis. Dobrze to rozgryzam? Czy gdzieś błędy?

Gość Amator
Napisano

I pewnie tak jest jak Piszesz.

Na pewno już widzę nie zgadza mi się odległość obecnie od czubka buta do opony. Jeszcze raz policzyłem i wychodzi że bym ocierał nawet w xl. Więc tu mogę odpuścić porównania. 

Ale choć ten mój niezmienny przekrok i długość od osi suportu do płaszczyzny siodła wydaje mi się do porównania. 

Czy odległość od siodła do miejsca łapania na kierownicy.

Jeżeli bez mrugnięcia oka twierdzisz, że L to ma być L 😉

Napisano
Cytat

Na pewno już widzę nie zgadza mi się odległość obecnie od czubka buta do opony. Jeszcze raz policzyłem i wychodzi że bym ocierał nawet w xl. Więc tu mogę odpuścić porównania. 

Nie może się "zgadzać". Rower szosowy ma zupełnie inną budowę, inne kąty

Cytat

Ale choć ten mój niezmienny przekrok i długość od osi suportu do płaszczyzny siodła wydaje mi się do porównania. 

Tylko po co to porównywać skoro "regulacja" tego parametru poprzez wysunięcie sztycy zajmuje 10 sekund? W dzisiejszych czasach długość rury podsiodłowej jest ci potrzebna tylko do tego żeby określić mniej więcej czy się na ramie nie zawiesisz

Cytat

Czy odległość od siodła do miejsca łapania na kierownicy.

Ale chwyt jest zupełnie inny, pod innym kątem wynikającym z różnicy w stack

Gość Amator
Napisano

U mnie jest bardzo nisko kokpit. 

Stack 58cm, 

Ps. Reach 42cm 

Gość Amator
Napisano

Kierownica jest niżej od siodła o 14cm

Napisano
11 minut temu, Gość Amator napisał:

U mnie jest bardzo nisko kokpit. 

Stack 58cm, 

Gdyby taki stack miał romet w rozmiarze L to byłby mocno endurance;)

Gość Amator
Napisano

A jakie Lka ma te wymiary?

I ewentualnie Disc 1 też Lkę?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...