osis25 Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Witajcie. Ogólnie przy zakupie roweru merida big nine pro wiedziałem, że taka płaska kierownica nie jest dla mnie. Dla tego też szukam kierownicy giętej z wzniosem.... I tu pytanie 25mm czy więcej? Oryginalna waży 240gr śr31,8mm czy znajdzie się coś w podobnej wadze nie za miliony?? Ci możecie Panowie doradzić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Waga będzie zależała w większej mierze od długości niż średnicy którą podałeś. Podobnie ze wzniosem - to sprawa indywidualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Nie wiem jaki wznios jest Ci potrzebny i jaka szerokość Cię interesuje, ale szukałem kiedyś w miarę taniej sensownej kierownicy ze wzniosem i kupiłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/kierownica-xlc-mtn-riser-bar-hb-m20-780mm-31-8mm-11813430270 Nie pamiętam czy to był dokładnie ten model, ale byłem zadowolony. Jeśli będzie za szeroka, to możesz ją obciąć i przy okazji zmniejszyć wagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osis25 Napisano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Teraz mam szerokość 730mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Pro koryak kupisz za 150. Nie ma nic lepszego i lżejszego w tej cenie. W rowerach a'la xc a takim jest mb9 gdzie stack jest wysoki raczej dąży się do max obniżenia kierownicy. Obecnie w riserach trend do przesadnej szerokości tylko zaznaczają.podzoałkę do ew. przycięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osis25 Napisano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Czyli wnioskujesz że nowa kierownica nic tutaj nie da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 To zależy co chcesz osiągnąć. Czy chcesz bardziej wyprostowaną pozycję czy bardziej chcesz pod kątem zjazdów rower stunować... a może to kwestie wizualne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osis25 Napisano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Bardziej wyprostowana pozycję żeby tak rąk nie obciążać. Zaznaczyłem na zdjęciu gdzie bardzo mnie boli po kilku km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Nie no jak tu to spokojnie weź jakiegoś rejzera - ręce będą bardziej przylegały do ciała. Zresztą nie bój się poeksperymentować z szerokością kiery - wiem, że teraz jest moda w mtb na coraz szersze - ale nie każdemu muszą takie przypasować. Bez zmiany kierownicy przesuń chwyty i kokpit bliżej centrum o te kilka cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 No ale jak nie obciążać dłoni? W rowerzs mtb koło przednie ma być dociążone (tralcja). To nie rower turystyczny/miekski bułkowóz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 No i to nie kierownica wpływa na to, czy obciążasz dłonie. Cała sylwetka i siła mięśni ma na to wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WZB Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 Im szersza kierownica tym powinna być bardziej "podgięta" do wewnątrz. Chodzi o to, żeby dłoń i przedramię poprzez nadgarstek tworzyły możliwie "linię". Dobrze to obrazuje podnoszenie sztangi. W podrzucie chwyt jest naturalny (ręce mniej więcej na szerokość barków), natomiast w rwaniu jest dokładnie tak jak w zbyt szerokiej kierownicy i staw nadgarstkowy jest obciążony bocznie a w przypadku szerokiej kierownicy jest obciążony stale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osis25 Napisano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 Zgodzę się z wami. Natomiast nie jeździłem jeszcze na tak szerokiej kierownicy i nigdy mnie w tym miejscu nie bolały ręce. Wydaje mi się że podgięcie do góry plus węższa kierownica może załatwić problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 Wracając do tematu, to spójrz na PRO Koryak. Tylko nie pamiętam czy gięcie będzie odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 @osis25, Oprócz kierownicy warto zainwestować w dobre gripy, bo zakładam, że masz fabryczne. Zarzucę klasykiem, bo sam używałem, a poza tym mają dużą rzeszę fanów: Esi Chunky. Myślę, że zmiana komfortu będzie więcej niż zadowalająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osis25 Napisano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 Właśnie zwróciłem esi extra chunky. Masakrycznie nie wygodne, ręce zaczęły boleć po kilku minutach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 Ja miałem Chunky i chyba Racer'ss Edge, nie pamiętam. Byłem bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.