Skocz do zawartości

[8000-9000] MTB Hardtail jazda w góry i po płaskim


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Szukam roweru MTB HT w kwocie do ok. 8000-9000k. Rower na codzień będzie używany w mieście na ścieżki i lekki teren szutrowy za miastem (Wrocław), ale z racji, że mieszkam blisko gór, chciałbym w końcu nieco mocniej pojeździć po górskich ścieżkach (Szklarska Poręba, Karpacz, okolice Wałbrzycha) - nie będą to rzecz jasna jakieś ciężkie trasy, bo uważam, że na tego typu zjazdy brak mi nieco doświadczenia..

Na co dzień jeżdże na rowerze, który jest strasznym ulepem: hamulce V-brake, koła 26, rama no name, napęd to najniższa grupa schimano (mieszanka Alivio/Acera). Jak dodać do tego manetki SRAM gripshift to wychodzi niezłe combo. Jedynie sensowny jest przedni widelec RS Dart 2 (bez blokady skoku) - chociaż jego stan pozostawia wiele do życzenia, bo w tegoroczną wiosnę miał pierwszy serwis od kilku lat. Generalnie nic to siebie nie pasuje i pewnie wiele osób polecałaby ten rower max do sklepu po bułki, ale dawał radę w lekkim terenie w Szklarskiej Porebie i Jakuszycach i móglbym nawet zaryzykować stwierdzeniem, że pociskałem na nim lepiej niż ludzie na wypasionych rowerach za grube pieniądze.

W każdym razie po kilku mniejszych i większych wywrotkach, doszedłem do wniosku, że obecny rower raczej nie nadaje się do bardziej agresywnej jazdy w terenie i czas na przesiadkę na coś lepszego. Obecny rower jest warty kilka stówek, więc przeskok na taki za 8-9k będzie dość znacznym krokiem, jednak będzie to pewnie rower, który zostanie ze mną do końca życia (chyba, że na starość zamarzy mi się full), więc wole już coś porządnego. Najbardziej by mi zależało na dobrej ramie i przednim widelcu ponieważ są to elementy, których raczej nie będę zmieniał. Hamulce i napęd można wymienić w stosunkowo małych pieniądzach, ramę już niekoniecznie.

Raczej nie chcę iść w RockRaidery, zupełnie mi nie pasuje ta decathlonowa marka.

W oko wpadły mi dwa modele:

Canyon Grand Canyon 9 

oraz

Merida Big Trail 600

 

przy czym wydaje mi się, że Merida ma za duży skok amortyzatora, co przy podjazdach może się jednak nie sprawdzić (inną sprawą jest dostępność tego modelu). Jestem oczywiście otwarty na inne propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz jazdy w górach proponowałbym jednak rozważyć możliwość zakupu fula. 

W mojej ocenie HT na górskich kamienistych szlakach się nie sprawdzi

ROCKRIDER Rower górski MTB Rockrider XC 900 S 29" karbonowy
10 999.00zł
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x325040?mc=8614815

ROCKRIDER Rower górski MTB Rockrider XC 500 S 29" karbonowy
9 099.00zł
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x325050?mc=8614814

A za kilka lat kupisz fula  e-bika i będziesz robił tripy po górskich szlakach 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz rower do końca życia, Twojego lub roweru ;) i są góry w planie to też szedłbym w fulla. Bo jak sam zauważyłeś ramy nie zmienisz, a HT to zawsze będzie taka proteza. Niby fajne, niby lekkie, niby szybkie ale w terenie to nie to.

W tej cenie coś się znajdzie, nie tylko Rockridery, np Marin Rift Zone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Full fajny pomysł, tylko uprzedżcie Kolegę, że koszty serwisu są wyższe.

Jak kupi nowy rower to być może gwarancja wymusi serwis z pieczątka czyli nic sobie nie pomajsterkuje we własnym zakresie.

Sam myślę nad fullem i Koledzy mi zwrócili uwagę na ten aspekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, modrzew napisał:

;) 

Tak BTW, po co wtykać tu jeszcze jakiegoś elektryka, że gdzieś kiedyś?

Nie doczytałem problemu z RR, zasugerowałem się cena

Nie wtykam e-bike tylko sygnalizuje ze jeśli myśli o jeździe w górach to ja bym szedł w fulla zamiast HT a w przyszłości w e-fulla zamiast  fulla. 

A czy słusznie czy nie to już autor pytania rozważy 

2 minuty temu, spidelli napisał:

 

Jak kupi nowy rower to być może gwarancja wymusi serwis z pieczątka czyli nic sobie nie pomajsterkuje we własnym zakresie.

 

Czyli RR bo Dec nie ma obowiązkowych przeglądów :). Merida i Scott mają

Czemu nic nie pomajsterkuje? Obowiązkowy przegląd raczej nie ogranicza możliwości wymiany opon, siodełka, regulacji przerzutek itp. Zasadniczo według mnie w niczym on nie przeszkadza ale mogę się mylić. 

Zresztą na serwis zawsze można włożyć oryginalne klamoty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam hardtail i pomykam nim właśnie w górach. Góry Suche i Sowie moje ulubione. Wjazd na Wielką Sowę czarnym szlakiem mtb, miodzio. Okolice Śnieżnika, Góry Bardzkie. Nie wszędzie są kamienie, jest masa dróg nieutwardzonych. Dużo kamieni i korzeni jest właśnie na szlakach pieszych, na które warto jeździć :) Jeżdżę nim na BM, jakoś daje radę. Widzę że trochę osób używa fullów na maratonach. Bogatemu kto zabroni. Fakt, przy pokonywaniu belek tych na drogach przeciwpożarowych w lesie tyłek podskakuje. Da się przeżyć. Gdy lecisz z góry, to się nie zastanawiasz na tym co jest z tyłu, tylko opuszczasz sztycę i wio. Fakt nie jeździłem jeszcze na fullu, pewnie jest bardziej komfortowo. Ten Canyon waży 13.5 kg, to odnosi się do rozmiaru M?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawiłem na HT głównie z dwóch powodów:

Jeżdżę jednak głownie w mieście (+tereny podmiejskie) po w miarę płaskim terenie - ok. 10-12x w miesiącu trasy po ok. 30-50km po płaskim. Góry weekendowo 1-3x w miesiącu. Oczywiście wolałbym częściej w górach, ale praca mi na to nie pozwala. Mam spore wątpliwości czy full przy tego typu jeździe sie sprawdzi. Tutaj być może dobrym rozwiązaniem bylaby szosa (nawet używana) + full do jazdy w górach, ale też nie wiem czy chce kupować rower za 10k, którego będe używał głównie od święta.

 

Drugą kwestią jest cena. Obawiam się, że w cenie 8-9k (czy nawet dokładając 1-2k więcej), nie kupię fulla na dobrej ramie i z dobrą amortyzacją. Zakładam, że nawet chcąc kupić dobrą ramę na tanim osprzęcie, taki rower nie istnieje, bo wątpie, że producenci do dobrych ram wrzucają osprzęt z plasteliny - raczej obstawiałbym odwrotny zabieg tj. wsadzenie lepszego osprzętu do średniej ramy, żeby podbić jego wartość. Dlatego przy fullu zaraz by się okazało, że musiałbym dołożyć dodatkowe 4-5k żeby kupić coś sensownego, a w cenie 8-9k mam już jednak "gotowego" HT

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z MTB kolarzówka nie zrobisz. Różnica w wadze, prędkości i sposobie prowadzenia jest ogromna. 

Jedyne co możesz zrobić to na asfalcie zablokować amory ale coś tam bujać i pochłaniać energię będzie 

Pytanie czy się sciasz i czy Ci to robi w praktyce różnice. 

Ja mieszkając na Warmii mocno rozważałem fulla, gdybym mieszkał bliżej gór na pewno bym go kupil.

Z tym że ja po mieście nie jeżdżę, wręcz nie lubię, nie znoszę. Nawet mieszkając pod miastem rzadko potrafię zmusić się do szosy pomimo tego że sama jazda tego typu rowerem to niezła frajda. 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, cegla1213 napisał:

Merida ma za duży skok amortyzatora, co przy podjazdach może się jednak nie sprawdzić (inną sprawą jest dostępność tego modelu). Jestem oczywiście otwarty na inne propozycje

Skok amora to najmniejszy akurat problem. Kłopot jest w jej geo, które może ci przeszkadzać na płaskim. Raczej unikaj tego typu wynalazków i skup się na max czymś takim jak ten Canyon, który zresztą rewelacyjnie jest poskładany. 

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PawelW84 przypominam, że obecnie jeżdże na rowerze za kilka stówek z amortyzatorem bez blokady skoku na najtańszych grupach osprzętu i bez problemu wkręcam te 30-50km (zdarza się nawet wycisnać 40km/h po płaskim). Nie męczy mnie to jakoś szczególnie, jakaś tam przyjemność z jazdy jest, chociaż wiadomo, że po przejściu na szosę pewnie bym zmienił zdanie.

W niewielkich górach też dawał radę chociaż nie czułem się za pewnie i miejscami trzeba było wciskać mocniej hamulec

10 minut temu, Tyfon79 napisał:

Skok amora to najmniejszy akurat problem. Kłopot jest w jej geo, które może ci przeszkadzać na płaskim. Raczej unikaj tego typu wynalazków i skup się na max czymś takim jak ten Canyon, który zresztą rewelacyjnie jest poskładany. 

Jakaś alternatywa dla tego Canyona? Wiadomo jak teraz z dostępnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, modrzew napisał:

Jak to tyłek podskakuje? Zjeżdżasz cały czas siedząc..? :) 

Jadąc po płaskim, bądź pod górę. Na maratonie nie masz czasu, aby myśleć o tej belce. Jest tylko dzida od samego początku do barku sił. Zresztą, każdy kto jeździł BM wie o czym pisze 😄 Zjeżdżając oczywiście wstaje jeśli teren na to pozwala, aby odpocząć mięśniom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cegla1213 napisał:

ok. 10-12x w miesiącu trasy po ok. 30-50km po płaskim

Tu akurat czy będzie HT czy jakiś full XC/Trail różnicy wielkiej nie zrobi, przynajmniej przy tych samych oponach. 

 

Godzinę temu, cegla1213 napisał:

Tutaj być może dobrym rozwiązaniem bylaby szosa (nawet używana) + full do jazdy w górach

N+1 to zawsze dobre rozwiązanie :) Tłukłem się fullem po asfalcie póki nie kupiłem gravela i to jest różnica. A typowa szosa jest jeszcze szybsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kipcior full w tych pieniądzach będzie jednak sporo cięższy od HT

A kombinacja szosa + full to jakieś dodatkowe 2k na szosę + 3-4k na sensownego fulla.

Budżet mogę nagiąć ale max 2k, ale nie wiem czy znajdę sensownego fulla w tych pieniądzach. Dla mnie rower za 10k to i tak sporo, bo obecnie jeżdże na złomie (zadbanym, ale jednak złomie) i jakoś daję radę. Pewnie gdyby nie to, że do wymiany jest praktycznie cały napęd i jeszcze kilka części, to bym dalej go katował, ale już nie widzę sensu wkładania w ten rower chociażby złotówki (nawet na wymianę linek) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając nową grę automatycznie dążysz do jazdy na fullu, naturalna droga rozwoju. Szedłbym w fulla, skoro masz w tej chwili budżet pozwalający na to.

Potem zdecydujesz czy więcej radości czerpiesz z momentów które objechałbyś dynamiczniej na XC i doszlifowując technikę nie zabił się w rock garden, mając z tego satysfakcję. Czy będzie na odwrót - przejeżdżasz kamulce na pełnej prędkości, może nawet bez większego wysiłku bo zawieszenie wygładzi trasę, a pozostała część to będzie wolniejsze toczenie do następnego zjazdu.

Pod kątem uniwersalności wiadomo, HT wygrywa. Wracam z gór, zmieniam sztycę na zwykłą i mogę jeździć po szutrach nie wolniej niż gravelem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Galvatron napisał:

Dartmoor Bluebird Pro:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/dartmoor/bluebird-pro-29-0

https://velo.pl/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/dartmoor/bluebird-pro-29-2

Zawieszenie usztywnia się podczas hamowania tylnym hamulcem, ale do 11K niczego lepszego nie dostaniesz. 

Muszę przyznać, że jak na tą cenę, to zawieszenie robi wrażenie w porównaniu do konkurencji.  Jednak waga 15kg też robi wrażenie 😬

Jest szansa w tej cenie kupić coś w granicach 13kg, czy raczej bez szans?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, seczuan napisał:

Spokojnie jest szansa kupić w tej cenie coś w granicach 13kg, ale dla ciebie raczej bez szans bo ta marka ci zupełnie nie pasuje.

Jak patrze co oferują TOP marki w cenach do ok 11-12k jeśli chodzi o fulle, to chyba rzeczywiście czas się pogodzić z RockRiderami 😐 

Na moje potrzeby XC900s wydaje się być wystarczający. Konkurencja przy tej cenie i dobrym osprzęcie albo nie jest w stanie zejść poniżej 14kg, albo do porównywalnego osprzętu i wagi trzeba dopłacić z 2-3k 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się wpierw przymierz do tego roweru a nie tylko lżejszy i cena. 

To jest do ścigania pozycja i mało komfortowa na rekreację czy po mieście. 

Oczywiście można ale ... trzeba to wiedzieć przed zakupem. 

Zdajesz sobie sprawę z ... tego roweru ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...