Skocz do zawartości

[Mechanizm korbowy] Dobór korby- wymiana na jednorzędowy.


Gruff

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam pytanie do doświadczonych....posiadam stary mechanizm korbowy shimano FCM- 311 tarcze 48/38/28 i z tyłu kaseta ośmiorzędowa. Przyszedł czas na wymianę zużytej kasety + łańcuch, środkowa tarcza mechanizmu korbowego również jest zużyta- zęby zjechane i od kilku miesięcy jeździłem wyłącznie na tej największej tarczy. Bardzo bym chciał zamienić stary mechanizm korbowy na nowy, ale jednorzędowy- jak to zrobić najlepiej? Czy dobór ilości zębów wpłynie na żywotność całości- skłaniam się do np.46zębów, czy takie rozwiązanie w ogóle ma sens? Nie chcę z przodu korzystać z przerzutek, jeżdżę po płaskim praktycznie sam asfalt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To racja, linia łańcucha wyszła około 52. Natomiast ja to robiłem z pełną świadomością, ten rower jeździ tylko po płaskim i głównie na 3-4 najcięższych biegach kasety. A i tak w sumie wszystko dobrze działa na całym zakresie.

 

BTW ciężka ta korba w porównaniu do poprzedniej generacji. U mnie z zębatka 36t (około 60g) ma 860 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...