HaryKeogh Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 Hej, Poszukuję roweru wyprawowego, i to takiego którego da się faktycznie kupić w tym roku . Wyprawy od tygodniowych, przed 2-3 tygodnie, po 2 miesięczne (jedna co kilka lat). Z namiotem i sporą ilością gratów obozowych itp. Wymagania: * wyprostowana sylwetka, preferuję spokojną jazdę z prędkością roboczą 18-23 km/h (przy jeździe po płaskim) , średnie pewnie w okolicy 15-16 km/h, i rozglądaniem się na boki. Dystanse dzienne pomiędzy 50km a 100km, zależy ile rzeczy do oglądania po drodze i jak szybko uda się wstać rano. * jazda zakładam że asfalt (choć zmiennej jakości) 70%, szutry i drogi leśne 30%. Rejony relatywnie 'cywilizowane', raczej nie totalne pustkowia typu stepy azjatyckie czy Afryka. * możliwe górki, bardziej przejazdem (np. z Niemiec do Włoch przez Alpy) i pewnie nie za często. Pagórkowate tereny pewnie częściej - Suwalszczyzna, Czechy, Portugalia/Hiszpania. Z powodów tych górek chciałbym mieć stosunek małego przełożenia z przodu do dużego z tyłu około 0.66 - 0.7 by się pomału wtaczać sensownym wysiłkiem. * dynamo w piaście - zamierzam podpiąć do niego ładowarkę do powerbanka, a z niego potem ładować telefony itp, by być niezależnym energetycznie. * bagażniki przód i tył (jeżdżę na 4 sakwy). w miarę równe rozłożenie ciężaru, po 8-9 kg przód/tył (bagaż plus sakwy) * przełożenia ma 26 z przodu, 36 z tyłu, czyli do idealnego ratio 0.66 trochę brakuje. Czy można w tym rowerze wymienić albo wielotryb, albo przednie tarcze bez ruszania przerzutek? KOGA Worldtraverel byłaby opcją wymarzoną, ale kosztuje 11k i co gorsze - dostępność w tym roku mocno dyskusyjna, szczególnie mniejszych rozmiarów (ja 172 cm, żona 167 cm here). Przymierzyłem dzisiaj Unibike Globetrotter https://www.unibike.pl/globetrotterlds.html w rozmiarze 17" i naprawdę mi przypasował. Stosunek ceny do oferowanych komponentów na moje laickie oko jest dobry (dużo tam Deore XT itp.), waga jak na wyprawowy z pełnym wyposażeniem chyba znośna (16.5 kg), ale mam pewne wątpliwości: * amortyzator sprężynowy Suntour NX1 - czy patrząc na moje zastosowania, ma on sens? Czy łatwo wymienić go na coś innego? Jak tak - to co? * bagażnik tylny montowany niestandardowo, z górnym mocowaniem w postaci prowadnicy pod błotnikiem do ramy. Niby napisane do 25kg. Takie bagażniki mają sens? Są wytrzymałe? * opona max 1.5-1.6 wejdzie. Mam obawy czy to nie za mało? * widelec przedni bez uchwytów na bagażnik, trzeba się będzie bawić bagażnikami montowanymi na przedniej piaście pewnie. Tak więc zwracam się z prośbą do grona, a w zasadzie z dwiema. 1. Jak oceniacie ten rower - Unibike Globetrotter, w szczególności w odniesieniu do wymieniionych punktów? 2. Jak nie ten rower, to jakiem innemu powinienem się przyjrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HaryKeogh Napisano 21 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 Ech, widzę że edytując posta i dodając pytanie o wymianie tarcz, wstawiłem go nie w tym miejscu co chciałem. Więc errata (już nie mogę edytować oryginalego postu): tekst "przełożenia ma 26 z przodu, 36 z tyłu, czyli do idealnego ratio 0.66 trochę brakuje. Czy można w tym rowerze wymienić albo wielotryb, albo przednie tarcze bez ruszania przerzutek?" dotyczy Unibike Globtroter, a nie generalnych wymagań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HaryKeogh Napisano 26 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2022 Pytania najwidoczniej nieoczywiste bo zero odpowiedzi, ale spróbuję jeszcze raz, może komuś w oczy się rzuci. Podbijam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2022 Korbę musiałbyś zmienić na mtbkową 40-30-22. To Ci da 0,61, co i tak może być mało pod górę jak tam wpakujesz 18kg. Ale przerzutki powinny to ogarnąć. Amor jak jest sprężynowy to do wymiany na powietrzny. Najlepszy do tego roweru będzie RS Paragon Gold 1 i 1/8, 9mm, mocowanie pod tarcze, ok 1000 zł. Trzeba by zważyć tego Suntoura ale może nawet byłoby 0,5kg mniej. Regulowany mostek może zostać ale jak już dobierzesz pozycję pod siebie, to można by go wymienić na dopasowany. Do uzyskania jakieś 150g. Opony 1.5-1.6 to jak w gravelu, powinny starczyć. Kiepsko będzie w głębokim piachu i błocie, ale póki jest twardo dadzą radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.