Punkxtr Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 Kiedy czas pozwoli i akurat nie tuninguję swojej V8, udaje się trochę pogrzebać w prywatnych rowerach. W rowerze mojej Dziewczyny od pewnego czasu śmiga kompletny zestaw Acros A-GE, teraz dołożyłem kilka fajnych części. Przerzutki i manetki są o tyle ciekawe, że zmiana biegów odbywa się za pomocą oleju mineralnego. Są w pełni rozbieralne, oparte na łożyskach i lżejsze od praktycznie wszystkiego, co pojawiło się na rynku. A także niezbyt spotykane ;-))) Do tego kaseta z tytanowymi zębatkami Yumeya, korba Roox, śruby Tiso i zębatki Specialites. Te są ciekawe, bo o ile środkowa ma dobrze zaprojektowane piny i rampy umożliwiające zmianę biegów, tak blat okazał się być dramatycznie zły. Pojedyncze, niezaostrzone piny nie dawały szans na wrzucenie ze łańcucha ze środka, za każdym razem tylko terkotał. Dremelem wyfrezowałem rampy od wewnątrz, dorobiłem też widoczne dodatkowe 3 piny w każdym 4 częściowym zestawie. I po tym zabiegu wszystko działa ale producentowi ewidentnie nie wyszło. Sam Acros jest mega ciekawy. Działa lżej od wszystkiego, co dostępne na linkę tylko jest trochę upierdliwy w regulacji zanim ogarnie się co do czego. A reguluje się go na tyle rzadko, że z reguły później sam zapominam jak to wszystko działa i później muszę przebrnąć od nowa. Istotne jest to, że obie przerzutki w razie awarii (np. hipotetycznego wyrwania czy obcięcia kabli) mogą dalej działać. Nie ma tam żadnych sprężyn (poza jedną, która napina wózek) i ręcznie można sobie wrzucić dowolną kombinację biegów. Poza tym wszystko - od zasady działania po montaż i inne kwestie jest odmienne od tego, do czego przyzwyczaili nas mainstreamowi producenci. Teraz pobawię się dwoma innymi napędami, znacznie rzadszymi niż Acros. Gdzieś tak na jesieni pewnie zainstaluję w swoim rowerze dla testu. A w międzyczasie nagram krótki film jak pracuje hydraulika 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 Temat "ciekawy" ale czy shimano nie miało przypadkiem jakiegoś incydentu z hydraulicznym napędem (w latach 90tych?) z którego finalnie zrezygnowali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 Shimano nie, może myślisz o grupie Airlines sterowanej powietrzem. O ile mnie pamięć nie myli, pierwszą hydrauliczną przerzutkę zaprezentował w latach 90 Wendler (mieli też hydrauliczne hamulce V-brake). Ale nigdy nie widziałem jej na żywo i nie jestem pewien, czy wyszła w ogóle poza fazę prototypu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.