Skocz do zawartości

[Opony] Opony 27,5 na asfalt i lekki teren


pe15

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Zastanawiam się czy warto wymienić opony, aby jeździło mi się szybciej i przyjemniej. Głównie jeżdżę po asfalcie, rzadziej po leśnych ścieżkach, szutrach, betonowych płytach itp. Czasem zdarza się że wjeżdżam w las w lekkie "bezdroża". Obecnie mam założone opony Schwalbe Smart Sam 27,5 2.0. Czy zmiana na jakieś inne opony w rozmiarze 27,5 pozwoli na przyjemniejszą jazdę po asfalcie? Zastanawiam się nad:
- Continental Race King
- Continental Cross King
- Continental DoubleFighter III
- Schwalbe Hurricane
Które z nich będą najlepsze na asfalcie? Fajnie by było, gdyby opony miały brązowo-beżowy kolor, bo spoko to wygląda. Nie jest to warunek konieczny, ale byłoby fajnie jakby takie się trafiły.

Napisano

Hurricane i Double Fighter z wymienionych, dwie pierwsze będą porównywalne do Smart Samów. 

Hurricane nie używałem, ale Double Fighter nieźle się toczą na asfalcie a dwa są ciche. 

Aczkolwiek jak chcesz jeździć szybciej i przyjemniej to trzeba celować w węższe gumy, coś 1.6-1,75 a nie 2+ cala. 

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Nie wiem tylko czy węższa opona wejdzie do mojej obręczy. Fabrycznie w rowerze miałem 2,1 cala i wymieniłem na dokładnie taki sam rozmiar. Czy różnica w jeździe po asfalcie pomiędzy Double Fighter a Smart Sam będzie od razu zauważalna czy tylko minimalna?

Napisano

Fabrycznie w rowerze, pewnie spokojnie wejdzie 40c wewnątrz masz pewnie 19mm czyli standard od trekkingów po MTB, DF mają mniejsze klocki co zdecydowanie wpływa na toczenie po asfalcie, w terenie daje radę bez problemu.

Napisano

W takim razie dobrze rozumiem, że najmniejszy rozmiar jaki zmieszczę to 1.6? Czy jeśli zdecyduje się na mniejszy rozmiar opony to dętkę tez muszę wymienić? Węższa opona nie będzie wyglądała jakoś komicznie w rowerze MTB?

Napisano

1.6 to jest taka bezpieczna wartość jak nie zna się szerokości wewnętrznej obręczy. No i z reguły dętkę idzie wcisnąć. Musisz sprawdzić jaką masz, bo może być mniej/bardziej uniwersalna.

No i można iść i dalej, w jeszcze węższe opony - pytanie czy ma to sens. Raz że wygląda komicznie, dwa - nie po to kupiłeś górala żeby z niego robić szosówkę. Ale jeśli chcesz coś szybszego to wraz z innym bieżnikiem powinna też iść zmiana szerokości. 

Napisano
9 godzin temu, pe15 napisał:

Węższa opona nie będzie wyglądała jakoś komicznie w rowerze MTB?

Pewnie będzie, tylko co z tego w tym wypadku? :) Jak zgaduję jak wielu wielu innych kupiłeś dla wyglądu i teraz zaczynasz dojrzewać do tego, że jednak jak nie pomykasz stricte w terenie to jakoś tak kichowato się jeździ, nie? ;) Wspomnianej szosówki i tak z niego nie zrobisz, zwłaszcza jeśli to taki typowy budżetowy rower pokroju popularnych Hexagonów/Ramblerów czy podobnych.

Napisano
16 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Hurricane i Double Fighter z wymienionych, dwie pierwsze będą porównywalne do Smart Samów. 

Hurricane nie używałem, ale Double Fighter nieźle się toczą na asfalcie a dwa są ciche. 

Aczkolwiek jak chcesz jeździć szybciej i przyjemniej to trzeba celować w węższe gumy, coś 1.6-1,75 a nie 2+ cala. 

Race king na asfalcie i lekkim szuterku są duuużo szybsze od Smart Sam
Miałem jedne i drugie. SmartSam lepsze na błoto i piach i bardziej trwałe
Dodatkowo Conti Speed King są bardo dobre i szybki (kosztem odporności na przebicia) ale nie wiem czy jest rozmiar 27,5

Napisano

No popatrz - ja też miałem i Smart Samy i Race Kingi. I w moim odczuciu te pierwsze lepiej toczą się po asfalcie, aczkolwiek do czasu kiedy klocki na środku się nie zetrą. Do tego były bardziej ciche - a to też w jakiś sposób świadczy o oporach toczenia, terenowe klocki bardziej szumią. 

Napisano

Masz racje. Jak kupowałem rower to myślałem, źe praktycznie każdy rower jest taki sam - opony, napęd, koła. Teraz bym takiego roweru nie kupił drugi raz. Dodatkowo bardzo się wkreciłem w jazdę na rowerze. 

W takim razie, dzięki Waszej pomocy moje aktualne typy to:
- Continental DoubleFighter III 2.0
- Panaracer GravelKing 1.9 (trochę droga)
 - Continental Contact Speed 2.0 (nie wiem czy ta opona to już nie jest przesada)
- Continental Terra HardPack 2.0
- Continental Terra Trail 1.75
 

Napisano

Ja paru osobom od razu po zakupie poleciłem zmienić opony na Double Fighter. Ale startowali z typowych opon MTB "z klockami". Czy ze Smart Sama będzie duży przeskok? Ciężko powiedzieć. Wydaje mi się że tak, bo mają twardy środek, a Smart Sam jest dość miękką oponą. Mam Double Fightera w dwóch rozmiarach, 37c w crossowym rowerze, i 29x2.0 w miejskim. Jedne i drugie lubię, te 2.0 toczą się całkiem nieźle, lepiej od Race Kingów - bo z nich zmieniłem. Ale, z drugiej strony czuć że to szeroka opona 2.0, do tego dość ciężka. Niemniej jednak z powyższych głosowałbym na nie. 

 

Napisano
2 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

No popatrz - ja też miałem i Smart Samy i Race Kingi. I w moim odczuciu te pierwsze lepiej toczą się po asfalcie, aczkolwiek do czasu kiedy klocki na środku się nie zetrą. Do tego były bardziej ciche - a to też w jakiś sposób świadczy o oporach toczenia, terenowe klocki bardziej szumią. 

 

Również miałem i Smart Samy i Race Kingi, ten sam rower i zdecydowanie Smart Samy były wolniejsze przy tym samym ciśnieniu i reszcie parametrów. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...