Dem Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Witam, Mam rower może dwa tygodnie a już złapałem kapcia... Tutaj pytanie jak się zabrać za naprawę bo dętki tam chyba nie ma. Dziura musi być mała bo powietrze schodzi długo, wiem zlokalizować dziurkę i co dalej? Zestaw naprawczy z tymi sznurkami? Trzeba ściągać z koła czy da się ogarnąć inaczej? Proszę o wyrozumiałość
teotym Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Jak się sprawuje ten rower? Czy powietrzny amortyzator się sprawdza? P.S. Moim zdaniem to konstrukcja dętkowa.
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2022 Mod Team Napisano 18 Lipca 2022 Dętka, dętka, chyba że zalali ci w serwisie Zdejmujesz koło, łyżka do opon zdejmujesz jeden rant opony, wyciągasz dętkę, znajdujesz dziurkę, łatasz ją, składasz w odwrotnej kolejności, pompujesz i w drogę. Jeśli masz tubeless to uchodzenie powietrza nie koniecznie musi być związane z dziurą a nieszczelnością. Trzeba sprawdzić skąd uchodzi i albo dolać mleka, wytrzepać i powinno się uszczelnić. Jeśli dziura jest duża to wtedy należy użyć specjalnego zestawu naprawczego, jednak z małymi dziurkami mleko radzi sobie bez problemu o ile nie jest zaschnięte i jest go wystarczająco dużo w oponie. 😀
wolek Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Dętek tam fabrycznie być nie powinno, pytanie tylko czy sprzedawca wlał do opony uszczelniacz który był dołączony do roweru.
cervandes Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Ja to bym jeszcze dodał, że jeśli to dętka, to koniecznie trzeba w miejscu, gdzie nastąpiło przebicie obejrzeć oponę, bo kolec, wiór czy szkiełko może tam nadal tkwić i powodować kolejne przebicia. A swoją drogą... Temat wałkowany w internecie od zarania dziejów. Myślę, że na głupim YT znajdzie się tysiąc filmików o łatanu.
Dem Napisano 18 Lipca 2022 Autor Napisano 18 Lipca 2022 Byłem prawie przekonany że tam nie ma dętki... Jeśli jest to spoko ogarnę A co to te tubeless :)? Teotym póki co zrobione 100 km więc ciężko coś napisać, zawsze miałem jakieś marketowe rowery i wiadomo że różnica jest znaczna a z amorem jeszcze muszę dojsc ile powinno być nabite powietrza pod Moja wagę. PS może ktoś posiada taka tabele? Lub wiedzę, ważę około 100kg.
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2022 Mod Team Napisano 18 Lipca 2022 Tubeless to opony/koła bezdętkowe. Jeśli nie ma podanych zakresów na dolnej goleni amortyzatora to pompujesz tyle żeby było ci komfortowo i amortyzator nie zapadał się po zajęciu pozycji do jazdy. Wstępne ugięcie amortyzatora pod rowerzystą powinno oscylować w okolicy 10-20% skoku.
teotym Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Spuść do końca powietrze, zdejmij oponę łyżką do opon i się dowiesz, co jest w środku. Obejrzyj kilka poradników na YT. Ja jestem całkowicie nietechniczny, mam problem z wbiciem gwoździa, a poradziłem sobie z wymianą bez problemu. Zwracaj tylko uwagę na to, co w poradnikach określają mianem "przyszczypanej dętki". Edycja: chyba, że dętki nie będzie, to nie przyszczypiesz 😅
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2022 Mod Team Napisano 18 Lipca 2022 Jak ma tubeless to nie ma sensu zdejmować opony bo tylko roboty sobie narobi z czyszczeniem. Najłatwiej sprawdzić czy coś chlupie w oponie lub odkręcić nakrętkę od wentyla przy obręczy i go lekko wcisnąć. Jak wejdzie to jest dętka.
MikeSkywalker Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 A Panowie to widzieli oponodętkę z Roama na oczy? https://www.giant-bicycles.com/pl/showcase/ert Nawet nie wiedziałem że sprzedawcy powinni tam wlewać uszczelniacz. Raz tylko się z takimi oponami spotkałem, i jak dobrze pamiętam to ponieważ miało to być rozwiązanie tymczasowe, bo zbliżała się wymiana opon wycięliśmy ze środka tą "bezdętkę" tak żeby włożyć klasyczną dętkę. Ale jak widać wyżej można to czopować jak oponę bezdętkową zestawem do łatania - pytanie tylko czy nic się do środka opony nie dostało, bo wtedy klops. Zresztą, sam Giant doradza żeby to łatanie było "tymczasowe" - a potem można się do nich zgłosić po kolejną oponodętkę albo przejść na klasyczne rozwiązania.
keltu Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Pewnie o tą oponę chodzi to jest bez sensowny wynalazek Gianta, praktycznie rzecz ujmując 1 razówka - do komory która zastępuję dętkę nie idzie się dostać żeby załatać, można spróbować zalewać mlekiem ale ja bym nie zaufał. https://www.giant-bicycles.com/pl/opona-crosscut-at-ertcomma-bezdetkowa-2019
cervandes Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 A, no to fajnie. To teraz z wynalazkiem Gianta tylko do ASO po przebiciu koła 😁
Dem Napisano 18 Lipca 2022 Autor Napisano 18 Lipca 2022 No właśnie masakra... Nie wiem co teraz z tym robić, zobaczę w domu jak będę czy faktycznie tam nie ma dętki.. Spróbuję jak coś z tym patentem z zestawem do latania to ogarnąć.
MikeSkywalker Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Najprościej i najpewniej jest wyciąć ten szmelc ze środka, sprawdzić czy nic nie jest wbite w oponę i dać zwykłą dętkę. I będzie to działać. Bo zestaw do łatania niewiele daje jak jakiś kawałek szkła, ostry kamień czy drucik wpadł do środka - dalej może tam sobie śmigać. W oponie samochodowej, grubej, takie łatanie "kołkiem" ma sens, ale w przypadku rowerowej już nie do końca - zwłaszcza że jak zostało wspomniane nie ma dostępu do tej komory zastępującej dętkę.
teotym Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 To forum przynosi mi bardzo wiele korzyści - bezcenna wiedza - serio. Już wiem, że ten model Gianta skreślam, a miałem go na oku. Ani to dętka, ani bezdętka - szkoda czasu na takie wynalazki. Edycja: wychodzi na to, że jedno przebicie, zgodnie z rekomendacją Gianta = wymiana całej opony... Szkoda, że nie zintegrowali z kołem, a koła z rowerem.
keltu Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Nie no sam rower jest bardzo fajny, myślę że nawet jakby zagadać ze sklepem przed zakupem to by może wymienili na jakąś normalną oponę i dętkę.
MikeSkywalker Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Bez przesady - żeby skreślać rower przez opony? Przecież one prędzej czy później są do wymiany, to raz. Dwa - i tak wiele osób zmienia opony w świeżo kupionym rowerze. Trzy - da się z tym żyć, powtórzę po raz trzeci - wymaga to trochę zachodu ale można zrobić konwersję "bezdętki" na dętkę.
teotym Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 Ale mam na oku rowery, w których nie muszę na początku niczego zmieniać, tylko wymieniać zużyte komponenty. Tyle, że nie w tym roku.
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2022 Mod Team Napisano 18 Lipca 2022 @MikeSkywalker zaskoczyłeś mnie tym wynalazkiem. W życiu nie pomyślałbym, że coś takiego można zamontować do roweru. Plusik ode mnie 😀
MikeSkywalker Napisano 18 Lipca 2022 Napisano 18 Lipca 2022 A to nie ja wymyśliłem Ja się musiałem doedukować przyjmując kiedyś rower do serwisu. Ale moje zdziwienie było równie duże!
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2022 Mod Team Napisano 18 Lipca 2022 U mnie mało brakło i bym zbierał szczękę z podłogi.
chroboty Napisano 19 Lipca 2022 Napisano 19 Lipca 2022 Mam ten sam problem.Mam rower od tygodnia i tylna bezdentkowa przebita.To jest ukryta opcja wyłudzania pieniędzy.Wydaję się,że jeśli to jest jednorazówka to czym prędzej trzeba szukać normalnej opony z dentką.
Dem Napisano 20 Lipca 2022 Autor Napisano 20 Lipca 2022 Witam, a więc byłem wczoraj w aso 😁okazało się że przy zakupie nie było wlane tego mleka. Niby te mleko ma na celu właśnie uszczelnić jakieś małe dziury jak w tym przypadku, bo po uzupełnieniu wszystko jest ok:) w serwisie powiedzieli ze póki nie rozerwę jakoś bardzo opony i co jakieś 3 miesiące uzupełniał to będzie ok. Zobaczymy
teotym Napisano 20 Lipca 2022 Napisano 20 Lipca 2022 @Dem Brak mleka to było przeoczenie firmy, czy po prostu zapłaciłeś za dodatkową usługę?
Dem Napisano 20 Lipca 2022 Autor Napisano 20 Lipca 2022 Brak mleka to było przeoczenie strony na której kupowałem rower, tu pozwolę Sobie zareklamować https://e-velomania.pl..... powiedzieli ze poucza jegomościa, który przygotowywał rower do zamówienia.... W serwisie Gianta byłem u Siebie w Częstochowie, czyli odrębny sklep. Także polecam chociaż ceny mają z kosmosu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.