Safar Napisano 17 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2022 Czy w przypadku lewej klamkomanetki mogę wykorzystać tylko dźwignię hamulca? Dla przykładu sora jest w opcji 2x9, ale czy można zrobić z tego np. 1x9? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Tak, nic to nie zmienia. Tyle że może być irytujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 18 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Dzięki. Dlaczego irytujące? Inaczej działa/pracuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Po prostu nic nie napina mechanizmu, więc może Ci się niechcący "kliknąć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Można wrzucić kawałek linki i gdzieś zaplątać przy obejmie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 To nie jest taki zły pomysł... @abdesign też miał jakiś patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Można wyjąć linkę. Nic się nie dzieje w czasie jazdy. Klamka jest lekko odchylona na zewnątrz, więc nie klikniesz w czasie hamowania. Jedynie o czym świadczy że klamka nie ma linki jest jej lekka praca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 U mnie działa normalnie bez jakichś specjalnych patentów (GRX). Nic nie irytuje ani nie przeskakuje przypadkiem w trakcie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 18 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Dzięki za pomoc. Rozumiem, że masz na myśli lewą ST-RX400-L bez podpięcia pod przerzutkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 ST-RX810-L bez linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Oczywiście, że działa "normalnie" ale odchyla się o wiele lżej niż gdyby była tam zamontowana linka i przerzutka. Dla własnego bezpieczeństwa warto to jakoś "zablokować" żeby w kryzysowej sytuacji nie było kuku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Hmmm Jakie to zagrożenie tworzy ? Nie mam pojęcia. Milion razy używana klamka i żadnych negatywnych odczuć. Lepiej niech klamka swobodnie się chowa do środka, niż przy glebie ma rozbroic to "zabezpieczenie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Właśnie żeby ci się w nagłej sytuacji kiedy źle złapiesz nie "schowała do środka" zamiast ułatwić chwyt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Klamka jest tak skonstruowana że hamujac ściągasz ja na zewnątrz. Lewa klamka to przedni hamulec, kto ją łapie gwałtownie ? To że nie ma linki, nie oznacza że lata jak wściekła. Jak przelaczysz ja na najwyższą wartość, będzie chowala się niewiele. 2 lata praktyki mi mówi że problem jest wydumany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Kto ją łapie gwałtownie? Nie wiem, może każdy kto znalazł się w sytuacji awaryjnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 1. Jak jedziesz szybko, zjeżdżasz, lub w terenie ręce trzymasz na klamkach, po to są klamkomanetki. Praktyka mówi że powinno się używać dwóch na raz. 2. Jak jedziesz bulwarowo, to wystarczy złapanie prawej i robi to większość społeczeństwa, bo są praworeczni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 3. Jedziesz bulwarami, ale masz pojęcie o jeździe. Wyskakuje Ci piesek i łapiesz dwa hamulce, z czego jeden Ci ucieka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Cytat 2. Jak jedziesz bulwarowo, to wystarczy złapanie prawej i robi to większość społeczeństwa, bo są praworeczni . Ale użytkownicy forum rowerowego to nie jest "większość społeczeństwa" i doskonale wiedzą, że hamuje się przede wszystkim przodem Jeszcze żeby to usztywnienie klamki było jakimś dużym problemem technologicznym albo kosztem to można dyskutować ale bez jaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 20 minut temu, skom25 napisał: Wyskakuje Ci piesek A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Kolega Skom i Mihau już napisałem dlaczego problem uskoku klamki nie istnieje. Tak klamkę 2rz można używać jako klamki 1rz, bez żadnych "ulepszeń " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 @skom25 ja... to aktualnie* jeżdżę na Campie to co ja miałbym za triki stosować żeby ruch boczny dźwigni "blokować"? A bez żartów - Coś tam kiedyś kombinowalem z 1x na ultegrze ale to już nawet nie pamiętam bo to epizod i finalnie tamten rower wylądował z 46-36. A teraz się tak zastanawiam nad tym "sporem" kolegów - blokować ... nie blokować... I w sumie to nie wiem... Dla wygody i stałego odczucia z manetki - jasne wolalbym tak samo czuć prawą i lewą dźwignię, ale szczerze mówiąc to zgadzam się że normalni ludzie to w sytuacjach które mogą skutkować koniecznością jakiegokolwiek hamowania trzymają dłonie na dźwigniach klamek... A już na pewno robi to kolega @Mihau_... No napisałem to powyżej i przeczytalem... i... cholera jestem praworęczny i... piję prawą ręką... (bo pieska i bulwary i gościa co w ostatniej chwili łapie kierę to ja mam w... poważaniu) no ale ten konkretny przyklad trzymam kierę tylko jedną ręką... z paluchami na dźwigni i piję i kolega z przodu wpada w dziurę... a ja lewą ręką rozpaczliwie duszę dźwignię... to co się wtedy dzieje? *oczywiście większość rowerów mam na Shimano, tylko teraz na wyjeździe mam Campę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 19 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2022 13 godzin temu, some1 napisał: RX810-L bez link Ja mam to samo tylko z linką, która i tak jest luzem. Nigdy nie miałem problemów z hamowaniem. PS. Ale ja mam w lewej klamkomanetce tylny hamulec, więc to nie jest jakiś newralgiczny element przy hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 19 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2022 Cytat Ale ja mam w lewej klamkomanetce tylny hamulec Anglik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 19 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2022 @spidelli Nie, chińczyk. Chociaż sam go składałem, to zrobiłem według standardu lokalnego. I powiem że się sprawdza przy napędzie 1xXX. Prawą ręka kontrolujesz przerzutkę i hamulec, więc lewą możesz pić, jeść, czy drapać się po... głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2022 9 godzin temu, abdesign napisał: @skom25 ja... to aktualnie* jeżdżę na Campie to co ja miałbym za triki stosować żeby ruch boczny dźwigni "blokować"? A bez żartów - Coś tam kiedyś kombinowalem z 1x na ultegrze ale to już nawet nie pamiętam bo to epizod i finalnie tamten rower wylądował z 46-36. A teraz się tak zastanawiam nad tym "sporem" kolegów - blokować ... nie blokować... I w sumie to nie wiem... Dla wygody i stałego odczucia z manetki - jasne wolalbym tak samo czuć prawą i lewą dźwignię, ale szczerze mówiąc to zgadzam się że normalni ludzie to w sytuacjach które mogą skutkować koniecznością jakiegokolwiek hamowania trzymają dłonie na dźwigniach klamek... A już na pewno robi to kolega @Mihau_... No napisałem to powyżej i przeczytalem... i... cholera jestem praworęczny i... piję prawą ręką... (bo pieska i bulwary i gościa co w ostatniej chwili łapie kierę to ja mam w... poważaniu) no ale ten konkretny przyklad trzymam kierę tylko jedną ręką... z paluchami na dźwigni i piję i kolega z przodu wpada w dziurę... a ja lewą ręką rozpaczliwie duszę dźwignię... to co się wtedy dzieje? *oczywiście większość rowerów mam na Shimano, tylko teraz na wyjeździe mam Campę. Byłem pewny, że widziałem Twój wpis jak wkręcałeś jakąś śrubę w manetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.