Skocz do zawartości

[Piasta] łozyska maszynowe do roweru .


Jarson93o

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, 

Mam problem z znalezieniem łozyska do piasty przedniego koła .

Piasta ma oznaczenie DT SWISS NR. 6902RZ c017 a z drugiej strony (czerwone pole ) DT SWISS 6902RS c008.

Drugie łozysko to : Cw 6802LU (male łożysko).

Z góry serdecznie dziękuję za wskazanie miejsca gdzie mogę zakupić oryginały lub dóbr zamienniki .

Screenshot_20220717-105703_Gallery.jpg

Screenshot_20220717-105713_Gallery.jpg

Napisano

Dzięki, czyli w PL sklepie online nie dostanę tego łożyska? 

Dodam, że łożyska te wymienił mi serwis rowerowy w piaście rowerowej tylniej i zapłaciłem za to z wymianą 200zł ( 2 sztuki większych i 2 mniejszych ) .

Napisano

Strzelam że na 99,9% dobierzesz te łożyska w sklepie z łożyskami. Nawet symbole wskazują, jakie to powinno być łożysko.

Napisano

"Oryginał" to też określenie na wyrost, bo DT nie produkuje ich samemu. Po prostu jeżeli są to standardowe łożyska, to nie ma sensu nawet patrzeć w stronę producenta piasty.

Napisano
10 minut temu, Dokumosa napisał:

To standarfowe łożyska 6902-RS i 6802-RS. Przyzwoite kupisz po 15-20zł/szt. Nuerdzewne EZO po 50zł/szt. IMHO nie warto oryginałów.

 

To nie są standardowe łożyska i nie, nie dobierzesz ich w sklepie z łożyskami. One mają jedną stronę uszczelnienie kontaktowe, a druga strona jest uszczelniona bezstykowo. Wymiary kupione 'inne' łożysko będzie miało właściwe, ale takie w 100% identyczne to ono nie będzie z tego właśnie powodu.

Napisano

Efektem będzie pewnie strata 1W na piastę :P 

Napisano

Nie wiem do czego zmierzasz. Jeżeli piszesz o kolorach uszczelek, to strzelam że autor podał to jako wskazówkę.

Jeżeli nie jest w stanie znaleźć łożysk w Google, co trwa 15 sekund, to sądzisz że zorientował się że jedna uszczelka jest bezstykowa?

Nie wiem, ale podejrzewam...

Inna sprawa, że naprawdę trzeba być "zakręconym", żeby martwić się oporem stawianym przez uszczelkę łożyska. Jedną uszczelkę na dodatek... 

Napisano

Dopuść do swojej świadomości, że istnieją też na świecie ludzie, którzy lubią mieć 'jak w oryginale' a nie 'zamiennik o identycznej jakości'. Obojętne czy to filtr do odkurzacza, akumulator do drona czy właśnie łożysko. Zaproponowaliście 6902 2RS? Fajnie. Chłop już wie. Dodałem info o różnicy miedzy oryginałem a zamiennikiem i wskazałem, gdzie najszybciej oryginał kupi, gdyby taka była Jego wola.

 

A co do tego jakiej różnicy się można spodziewać - NIE WIEM. Nie zastanawiam się nad tym, świadomy jestem jedynie faktu, że takowa różnica zapewne istnieje. Bo z jakiegoś powodu producent zastosował właśnie takie a nie inne łożyska. Dążymy do tego, aby nasze rowery były jak najlepsze, jak najszybsze, a składa się na to wszystko, włącznie z łożyskami w kołach. Więc nie przekonuj mnie jaka jest strata, bo sam nie masz pojęcia jaka. Rzuciłeś sobie z czapy wartość 1W per łożysko. Trzymając się tej wartości uzbierasz nawet 6W w takim razie przy wymianie wszystkich na oryginalne.

Napisano

Z własnego dośwoadczenia - fabryczne łożyska w 350 zardzewiały po 2 sezonach. Obecnie 2 sezony jeżdże na lożyskach nierdzewnych codex (15-20zł/szt.) i najmniejszego prolemu z nimi nie mam (podobnie jak również posiadanych org w 240 i 180kach). W międzyczasie oryginalne łożyska w bębenku 370tki musiałem zmieniać bo zaczęły wyć.

Odnośnie uszczelnień to dla przykładu wg ezo 2rs to obusteonne uszczelnienie stykowe.

Napisano
3 godziny temu, cervandes napisał:

Dopuść do swojej świadomości, że istnieją też na świecie ludzie, którzy lubią mieć 'jak w oryginale' a nie 'zamiennik o identycznej jakości'. Obojętne czy to filtr do odkurzacza, akumulator do drona czy właśnie łożysko. Zaproponowaliście 6902 2RS? Fajnie. Chłop już wie. Dodałem info o różnicy miedzy oryginałem a zamiennikiem i wskazałem, gdzie najszybciej oryginał kupi, gdyby taka była Jego wola.

 

A co do tego jakiej różnicy się można spodziewać - NIE WIEM. Nie zastanawiam się nad tym, świadomy jestem jedynie faktu, że takowa różnica zapewne istnieje. Bo z jakiegoś powodu producent zastosował właśnie takie a nie inne łożyska. Dążymy do tego, aby nasze rowery były jak najlepsze, jak najszybsze, a składa się na to wszystko, włącznie z łożyskami w kołach. Więc nie przekonuj mnie jaka jest strata, bo sam nie masz pojęcia jaka. Rzuciłeś sobie z czapy wartość 1W per łożysko. Trzymając się tej wartości uzbierasz nawet 6W w takim razie przy wymianie wszystkich na oryginalne.

No to żeś się naprodukował, co najmniej jakbym zamiast XTR proponował autorowi Tourney...

Dla Twojej wiadomości, odnośnie tego dążenia do jak najmniejszych strat...

image.png.b09be0edeaa639a450b5531751bc2462.png

Rozumiem o czym piszesz, bo sam jestem z tych co lubią mieć "jak potrzeba", nawet jeżeli czasami to głupie. Natomiast Twoja reakcja jest kompletnie niewspółmierna, do omawianego tematu.

Napisano
W dniu 17.07.2022 o 13:51, skom25 napisał:

Nie wiem do czego zmierzasz. Jeżeli piszesz o kolorach uszczelek, to strzelam że autor podał to jako wskazówkę.

Jeżeli nie jest w stanie znaleźć łożysk w Google, co trwa 15 sekund, to sądzisz że zorientował się że jedna uszczelka jest bezstykowa?

Nie wiem, ale podejrzewam...

Inna sprawa, że naprawdę trzeba być "zakręconym", żeby martwić się oporem stawianym przez uszczelkę łożyska. Jedną uszczelkę na dodatek... 

Dziękuję za odpowiedź, tylko moje pytanie odnosiło się sklepu online, gdzie mogę kupić takie łozysko, a nie, że je znajdę wszędzie na stronach w  15 sec, bo je nie znajdę, dodam,  że wolałbym kupić u pewnego sprzedawcy, który dostarczy mi produkt .

I tak, jeżeli  jest możliwość zakupu oryginału, wolę zapłacić więcej i mieć sprawdzony produkt.

Pozdrawiam serdecznie 

Napisano

Oryg kupisz bez stresu w dt4you. 54zł za 5802/5902 (standardowe). Jak wspomniałen wyżej oryg na tle innych, rozpoznawalnych marek nic więcej nie gwarantuje jesli chodzi o trwałość. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...