Fafor Napisano 11 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2022 Cześć, Od razu powiem, że jestem nowy w temacie rowerów. Szukam crossowego do luźnej jazdy po mieście i ubitych szlakach leśnych. Nie znaczy to jednak, że chciałbym kupić najtańszy model. Na chwilę obecną interesuję się rowerem Giant roam DISC 2 z 2021 - https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-2-disc-2021 - podobno ten sam osprzęt co wersja z 2022 a 700 zł taniej. Myślę o rowerze z jedną tarczą z przodu, jeden z tańszych i popularnych jaki znalazłem to Drek Dual sport 3 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3/p/35104/?colorCode=red jest to jednak różnica 1 tysiąca. Pytanie brzmi czy warto? Zawsze jezdziłem na rowerach co mają 3 tarcze z przodu. Podobno im mniej tym lepiej ale czy skoczyć z 3 od razu do 1? Boję się, że albo prędkość maksymanlna będzie niższa albo wjazd pod górę może być trudniejszy z jedną tarczą. Co myslicie o tych 2 rowerach? Co byście polecili? : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2022 Dobrze kombinujesz, ale to Ty musisz zdecydować ile biegów potrzebujesz. 1x jest fajne, ale wymaga dość szerokiej kasety, przez co pojawiają się "dziury". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafor Napisano 11 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2022 Tylko ja niestety nie mam pojęcia o tym, które rozwiązanie lepsze. Jezdziłem na tym DISC 2 i było ok, dostałem też jakiś MTB z jedną tarczą do wypróbowania. Przerzutki wydawały się działać podobnie - tylko, że MTB ma mniejszą tarczę niż cross. Czy ktoś na oko jest mi w stanie powiedzieć co zyskuję a co tracę biorąc jedną tarcze a dwie? Dodatkowo ten trek też chyba ma lepszy osprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2022 Jak ci nie zależy na osiągach to sobie weź 1x, łatwiejsza obsługa i prostszy serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafor Napisano 11 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2022 (edytowane) Czyli na 2x łatwiej wjadę pod górkę i szybciej pojadę? A co z tymi przerzutkami w roamie disc 2 przód Acera tył Alivio, dobry wybór? I dodatkowo co z hamulcami tektra? Miałem wrażenie, że słabo działają. Ostatecznie czy polecacie może coś w podobnej cenie do gianta ale lepszego? Edytowane 11 Lipca 2022 przez Fafor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 Cytat Czyli na 2x łatwiej wjadę pod górkę i szybciej pojadę? Zależy od konfiguracji konkretnego napędu, rodzaj napędu nie definiuje zakresu przełożeń. Jeśli porównujemy tego treka vs gianta to giant najlżejsze przełożenie będzie miał minimalnie bardziej miękkie niż trek. Najcięższego nie ma sensu omawiać bo "szybciej pojadę" to kwestia twojej nogi, na rowerze tego typu nie jesteś w stanie jeździć wykorzystując max możliwości napędu, aerodynamika. Cytat A co z tymi przerzutkami w roamie disc 2 przód Acera tył Alivio, dobry wybór? Obiektywnie słaby ale budżet jest jaki jest. Cytat I dodatkowo co z hamulcami tektra? Miałem wrażenie, że słabo działają jw. Cytat Ostatecznie czy polecacie może coś w podobnej cenie do gianta ale lepszego? Zwiększ budżet x2 to będzie można polecać coś lepszego, rowery za podobna kasę różnią się niuansami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 8 godzin temu, Fafor napisał: Czyli na 2x łatwiej wjadę pod górkę i szybciej pojadę? Nie lub niekoniecznie. Zakres przełożeń to jedno, ich ilość to drugie. Można mieć mało przełożeń i szeroki ich zakres (np. typowy współczesny napęd 1x do MTB), można mieć dużo i wąski zakres (szosowy napęd 2x dla harpagana, co woli ciasne stopniowanie i ma dobre kopyto). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafor Napisano 12 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 Dzięki wielkie. To skłanaiam się z powrotem do 2x. Budżet nie jest najwiekszy ale ja też nie jestem wyczynowcem. Ostatewcznie pytanie czy ten disc 2 za 3300 z 2021 czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego? Może być ciut droższy : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafor Napisano 13 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2022 Hej. Znalazłem ledwo używany Unibike Viper, chyba rocznik 21 albo 22 (osprzętowo roczniki bardzo podobnie). Rower w tej samej cenie co Giant Disc 2 z 2021 Pytanie co byście polecili w tym wypadku? Unibike w sporej mierze na deore jedynie problem to napęd 3x8. Z tego co zrozumiałem osiągi pewnie podobne tylko więcej i częściej trzeba zmieniać biegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AndreasGab Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Zdecydowanie 1 tarcza z przodu. Optymalnie na korbie 42T. Nie straci się nic przy wjazdach pod górkę (jeśli z tyłu masz odpowiednią kasetę, czyli duża zębatka 40T plus), ani nie stracisz nic w temacie prędkości (mała zębatka na kasecie 11-12T). Co zyskasz? Przede wszystkim to, że możesz skupić się na jeździe i podziwianiu okolicy, a nie na przełączaniu manetek, co i tak niewiele daje i po paru klikach czujesz się zagubiony, tym bardziej, że w układzie 3x1 większość przełożeń przerzutki się pokrywa. Zawsze mnie wkurzała ta zabawa z manetkami. Zdecydowanie polecam, a tym bardziej do roweru trekkingowego i crossowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Cytat Optymalnie na korbie 42T. Nie straci się nic przy wjazdach pod górkę (jeśli z tyłu masz odpowiednią kasetę, czyli duża zębatka 40T plus), ani nie stracisz nic w temacie prędkości (mała zębatka na kasecie 11-12T). To mówimy o małych wzniesieniach albo o bardzo mocnej nodze. Cytat Przede wszystkim to, że możesz skupić się na jeździe i podziwianiu okolicy, a nie na przełączaniu manetek, co i tak niewiele daje i po paru klikach czujesz się zagubiony, tym bardziej, że w układzie 3x1 większość przełożeń przerzutki się pokrywa. Zawsze mnie wkurzała ta zabawa z manetkami. Nie bierz tego do siebie, ale podobnie jest z obecnym pokoleniem kierowców, nawet zawodowych - nie potrafią jeździć autem z manualną skrzynią... Jeden nawet powiedział, że nie da się w mieście patrzeć na znaki i jednocześnie zmieniać biegi - padłem! 🤣 Wiem, że temat stary, ale jak już się ruszył... 🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 W dniu 4.08.2023 o 18:19, AndreasGab napisał: Co zyskasz? Przede wszystkim to, że możesz skupić się na jeździe i podziwianiu okolicy, a nie na przełączaniu manetek, co i tak niewiele daje i po paru klikach czujesz się zagubiony, tym bardziej, że w układzie 3x1 większość przełożeń przerzutki się pokrywa. Jeśli przełączanie manetek niewiele daje to znaczy że linka się urwała. A jeśli ktoś nie potrafi ogarnąć logiki działania napędu 3x to ja się dziwię jak w ogóle funkcjonuje we współczesnym, zwariowanym świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.