michcss Napisano 10 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2022 Cześć, Mam trailowego fulla z fabrycznie zamontowanymi: * Przód MT420 (obsluguje metal/resin) + 180mm RT-54 (resin only, centerlock) * Tył MT 410 (obsluguje tylko resin) + 180mm RT-54 (resin only, centerlock) * Klamki MT 401 * Klocki zywiczne shimano Póki jeżdżę "koło domu" jest ok, krótkie zjazdy, raczej trasy typu xc gdzie nie zdąży się w hamulcach nic rozgrzać ALE byłem właśnie w górach i sytuacja wyglądała już zupełnie inaczej. Miałem z 2 sytuacje typu ja się nie chcę rozpędzić (bo będę zaraz zmieniał szlak, stromy zjazd, ledwo ruszyłem), a rower jedzie dalej. Bywa tez ze jak ostro zahamuję to potem przednia tarcza "dzwoni". Myślę co usprawnić by uniknąć takich sytuacji i mam kilka pomysłów. 1. Wyczytałem że w teorii przód bardziej bierze udział przy "zwalnianiu" a tył gdy nie chcemy się rozpędzić. Tu na forum też znalazłem ze tarcze resin only powinny obsłużyć tez pół-metaliki. Przód zostawić organiczny (zostaje dobry "initial bite", potrzebny by omijać drzewa na waskich sciezkach kolo domu), tył półmetalik. Tak na logikę powinno pomóc w opisanej sytuacji ze zjazdem 🤔 2. Upgrade tarcz, który wymusi upgrade zacisków (przez tylni 410 kompatybilny tylko z szerokimi). Wyczytałem tu na forum by uniknąć dzwonienia wybrać tarcze z aluminiowym pająkiem, czyli dla centerlock wychodzi minimum... RT-81? Wtedy 180/180 lub 203/180 lub 203/203 ( 🤔) RT-81 + np M520 lub M6120 (klamki od M6120 byłyby kompatybilne z przerzutką co do mocowania). Marzocchi Z2 wg google powinien obsłużyć 203, czyli wtedy dodatkowo adapter SM-MA-F203P/P. Na takim zestawie wciąż użyć przód organiczny+ tył półmetalik lub jadąc w góry zmieniać oba na metaliki i dotrzeć (po wyczyszczeniu tarcz) (a po powrocie zmienić z powrotem). Czy moglibyście zweryfikować te teorie i doradzić co potencjalnie pomoże? :) Waga 80kg + 15kg rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2022 Od 3 lat używam wyłącznie tarcz bez pająka, dużych, 200 I 220 mm. Waga zestawu to 120 kilo, profil terenu zdecydowanie niepłaski. Z przodu oś sztywna, z tyłu tylko zwykle szybkozamykacze. Nie mam żadnych problemów z dzwonieniem. Zakładam że skoro 220 jest bez pająka to nie bez powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atari65xe Napisano 15 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2022 Na początek zmień tarczę z przodu na shimano sm-rt64 203mm i klocki na jakieś lepsze i sprawdź czy ci to wystarczy. Jak będzie ok to taka sama zmiana z tyłu (tu musisz wymienić jeszcze zacisk). Dopiero jak to będzie nie wystarczające idź w wyższe grupy zacisków i klamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 15 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2022 Oj, tylko nie na rt64, one są już od ponad roku klepane w chinach i ich jakość pozostawia bardzo wiele do życzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michcss Napisano 15 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2022 RT-54 które teraz mam niestety też jest z Chin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2022 Japan od rt8x się zaczynają. Z alternatyw np. Swissstop catalyst. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.