michcss Napisano 10 Lipca 2022 Napisano 10 Lipca 2022 Cześć, Mam trailowego fulla z fabrycznie zamontowanymi: * Przód MT420 (obsluguje metal/resin) + 180mm RT-54 (resin only, centerlock) * Tył MT 410 (obsluguje tylko resin) + 180mm RT-54 (resin only, centerlock) * Klamki MT 401 * Klocki zywiczne shimano Póki jeżdżę "koło domu" jest ok, krótkie zjazdy, raczej trasy typu xc gdzie nie zdąży się w hamulcach nic rozgrzać ALE byłem właśnie w górach i sytuacja wyglądała już zupełnie inaczej. Miałem z 2 sytuacje typu ja się nie chcę rozpędzić (bo będę zaraz zmieniał szlak, stromy zjazd, ledwo ruszyłem), a rower jedzie dalej. Bywa tez ze jak ostro zahamuję to potem przednia tarcza "dzwoni". Myślę co usprawnić by uniknąć takich sytuacji i mam kilka pomysłów. 1. Wyczytałem że w teorii przód bardziej bierze udział przy "zwalnianiu" a tył gdy nie chcemy się rozpędzić. Tu na forum też znalazłem ze tarcze resin only powinny obsłużyć tez pół-metaliki. Przód zostawić organiczny (zostaje dobry "initial bite", potrzebny by omijać drzewa na waskich sciezkach kolo domu), tył półmetalik. Tak na logikę powinno pomóc w opisanej sytuacji ze zjazdem 🤔 2. Upgrade tarcz, który wymusi upgrade zacisków (przez tylni 410 kompatybilny tylko z szerokimi). Wyczytałem tu na forum by uniknąć dzwonienia wybrać tarcze z aluminiowym pająkiem, czyli dla centerlock wychodzi minimum... RT-81? Wtedy 180/180 lub 203/180 lub 203/203 ( 🤔) RT-81 + np M520 lub M6120 (klamki od M6120 byłyby kompatybilne z przerzutką co do mocowania). Marzocchi Z2 wg google powinien obsłużyć 203, czyli wtedy dodatkowo adapter SM-MA-F203P/P. Na takim zestawie wciąż użyć przód organiczny+ tył półmetalik lub jadąc w góry zmieniać oba na metaliki i dotrzeć (po wyczyszczeniu tarcz) (a po powrocie zmienić z powrotem). Czy moglibyście zweryfikować te teorie i doradzić co potencjalnie pomoże? :) Waga 80kg + 15kg rower. Cytuj
tobo Napisano 15 Lipca 2022 Napisano 15 Lipca 2022 Od 3 lat używam wyłącznie tarcz bez pająka, dużych, 200 I 220 mm. Waga zestawu to 120 kilo, profil terenu zdecydowanie niepłaski. Z przodu oś sztywna, z tyłu tylko zwykle szybkozamykacze. Nie mam żadnych problemów z dzwonieniem. Zakładam że skoro 220 jest bez pająka to nie bez powodu. Cytuj
atari65xe Napisano 15 Lipca 2022 Napisano 15 Lipca 2022 Na początek zmień tarczę z przodu na shimano sm-rt64 203mm i klocki na jakieś lepsze i sprawdź czy ci to wystarczy. Jak będzie ok to taka sama zmiana z tyłu (tu musisz wymienić jeszcze zacisk). Dopiero jak to będzie nie wystarczające idź w wyższe grupy zacisków i klamek. Cytuj
Q_u Napisano 15 Lipca 2022 Napisano 15 Lipca 2022 Oj, tylko nie na rt64, one są już od ponad roku klepane w chinach i ich jakość pozostawia bardzo wiele do życzenia... Cytuj
michcss Napisano 15 Lipca 2022 Autor Napisano 15 Lipca 2022 RT-54 które teraz mam niestety też jest z Chin. Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2022 Napisano 17 Lipca 2022 Japan od rt8x się zaczynają. Z alternatyw np. Swissstop catalyst. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.