seti Napisano 8 Lipca 2022 Napisano 8 Lipca 2022 Witam forumowiczów. Jestem nowy na forum, ale na rowerze jeżdżę już jakiś czas. Dwa lata temu zakupiłem Krosa evado 4.0 była pandemia brak wyboru w sklepach brało się co było. Model który posiadam. https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-4-0-czarny-niebieski-matowy Aktualnie robię trasy weekendowo do max 150km jednego dnia. Ostatnim czasem miałem okazję się przejechać na kross esker 2.0 i jechało mi się genialnie. Teraz moje pytanie czy jestem w stanie polepszyć sprawność mojego roweru zmieniając jakiś osprzęt? Sprzedaż nie wchodzi w grę, bo żona mnie zabije... Ale jak zmienię coś w rowerze to nie zauważy Nie znam się na osprzęcie i liczę na waszą pomoc. Kwota jaką chciałbym przeznaczyć jest ruchoma, możliwe że zrobiłbym to na kilka etapów raz jeden podzespół koleinie drugi. Powiedzcie mi proszę czy jestem w stanie coś z tego roweru wyciągnąć.
Mihau_ Napisano 8 Lipca 2022 Napisano 8 Lipca 2022 Najwięcej zyskasz wymieniając koła na coś lżejszego (+opony bo na pewno to jakieś kartofle) i wyrzucając ten amortyzowany widelec, który i tak nie działa zastępując go sztywnym, karbonowym - czy tam od biedy aluminiowym. Nawet taki tani, aluminiowy widelec (mosso pewnie jakieś 350 plnów) pozwoli ci urwać z wagi jakieś 1,5-2kg, bardzo dużo. Koła to już większy, czterocyfrowy wydatek. Jeśli to za dużo to pomyśl o wymianie opon - ale napisz co tam zamontowali bo w specyfikacji brak danych
remover Napisano 8 Lipca 2022 Napisano 8 Lipca 2022 Większa część tej wygody którą poczułeś na Eskerze jest spowodowana pozycją na rowerze - odpowiednią geometrią ramy i kierownicą-barankiem. Te modyfikację o których mówi MIHAU (zresztą bardzo sensowne) załatwią o wiele mniejszą część wygody :). Niestety z crossa nie przerobisz na sensownego grawela.
seti Napisano 9 Lipca 2022 Autor Napisano 9 Lipca 2022 @Mihau_opony to Obręcze: KROSS DISC (ALUMINIUM, PODWÓJNA ŚCIANKA) Opony: MITAS V84 GRIPPER (28"X1,6", REFLEX)
Mihau_ Napisano 9 Lipca 2022 Napisano 9 Lipca 2022 Czyli 3 dyszki za sztukę kiedy "dobra" opona to ~150 BTW schodząc z 40c do 37 i biorąc np. schwalbe marathon racer urywasz prawie 0,5kg
seti Napisano 9 Lipca 2022 Autor Napisano 9 Lipca 2022 Proszę się nie śmiać, ale czy dętki też miałbym zamawiać do tego? można prosić o jakiś link do owych opon?
Mihau_ Napisano 10 Lipca 2022 Napisano 10 Lipca 2022 Dętka jest z gumy, guma się rozciąga i dopasowuje jeśli szerokości opon są podobne https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-racer-pd5753/ - ale to tylko przykład lżejszych opon, nie wiem jaka kasa wchodzi w grę i po jakim terenie jeździsz. Bo jeżeli jest to tylko asfalt (ewentualnie lekki szuter) to pole do popisu jeśli chodzi o redukcję oporów toczenia jest ogromne
seti Napisano 11 Lipca 2022 Autor Napisano 11 Lipca 2022 dzięki za poświęcony czas. Do sprawy jeszcze wrócę, zacznę na początek od opon. Jeszcze zapytam o jedną sprawę. którą wybrać? w linku są dwie 28" Rozmiar 28 × 1.35" oraz Oraz OoO28 × 1.50"
Mihau_ Napisano 11 Lipca 2022 Napisano 11 Lipca 2022 Cytat którą wybrać? A skąd ktoś ma wiedzieć co ci potrzebne?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.