Skocz do zawartości

[Rozbudowa/ulepszenie roweru] Polepszenie komfortu jazdy evado 4.0

seti

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów. Jestem nowy na forum, ale na rowerze jeżdżę już jakiś czas.

Dwa lata temu zakupiłem Krosa evado 4.0 była pandemia brak wyboru w sklepach brało się co było. 

Model który posiadam. https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-4-0-czarny-niebieski-matowy

Aktualnie robię trasy weekendowo do max 150km jednego dnia. Ostatnim czasem miałem okazję się przejechać na kross esker 2.0 i jechało mi się genialnie. 

Teraz moje pytanie czy jestem w stanie polepszyć sprawność mojego roweru zmieniając jakiś osprzęt? Sprzedaż nie wchodzi w grę, bo żona mnie zabije... Ale jak zmienię coś w rowerze to nie zauważy :) Nie znam się na osprzęcie i liczę na waszą pomoc. Kwota jaką chciałbym przeznaczyć jest ruchoma, możliwe że zrobiłbym to na kilka etapów raz jeden podzespół koleinie drugi. Powiedzcie mi proszę czy jestem w stanie coś z tego roweru wyciągnąć.  

Napisano

Najwięcej zyskasz wymieniając koła na coś lżejszego (+opony bo na pewno to jakieś kartofle) i wyrzucając ten amortyzowany widelec, który i tak nie działa zastępując go sztywnym, karbonowym - czy tam od biedy aluminiowym. Nawet taki tani, aluminiowy widelec (mosso pewnie jakieś 350 plnów) pozwoli ci urwać z wagi jakieś 1,5-2kg, bardzo dużo. Koła to już większy, czterocyfrowy wydatek. Jeśli to za dużo to pomyśl o wymianie opon - ale napisz co tam zamontowali bo w specyfikacji brak danych

Napisano

Większa część tej wygody którą poczułeś na Eskerze jest spowodowana pozycją na rowerze - odpowiednią geometrią ramy i kierownicą-barankiem. Te modyfikację o których mówi MIHAU (zresztą bardzo sensowne) załatwią o wiele mniejszą część wygody :). Niestety z crossa nie przerobisz na sensownego grawela.

Napisano

@Mihau_opony to 

• Obręcze: KROSS DISC (ALUMINIUM, PODWÓJNA ŚCIANKA)
  •  
  • Opony: MITAS V84 GRIPPER (28"X1,6", REFLEX)
Napisano