KSikorski Napisano 21 Września 2022 Udostępnij Napisano 21 Września 2022 (edytowane) Cześć, Wkleję tu podsumowanie, które już napisałem dla znajomych: Gravel 700x40c (Bitter zero) kontra hardtail mtb xc 29x2,25. Pętla 23,5km po płytach jumbo, drogach polnych i asfalcie. Jeden bardziej stromy zjazd dziurawą drogą gruntową z kamienistymi korytami wypłukanymi przez ulewę. Jazda z utrzymaniem jednakowego tętna średniego (157-158 bpm) (nie mam pomiaru mocy niestety, więc musiałem oprzeć się na tętnie). Wyszło mi że gravelem jest 4 minuty szybciej na wspomnianej pętli. W warunkach wyścigowych to przepaść, która na większym dystansie będzie się przekładała na całe godziny przewagi. W warunkach przejażdżki "dookoła komina" zauważalne, ale nie powalające. Gdy nawierzchnia to słaby asfalt lub płyta Jumbo, to rower idzie jak wściekły. Subiektywnie jest dużo szybciej niż na MTB, łatwiej utrzymać prędkość, łatwiej się rozpędzić. Gdy nawierzchnia to tarka, mokry bruk, czy leśny dukt wyjeżdżony przez ciężarówki z drewnem to jazda wymaga więcej skupienia. Można porównać, że na takich fragmentach na MTB odpoczywam i wyciągam bidon, a na gravelu muszę utrzymać skupienie, wybierać linię między dziurami. Czyli zwykła leśna droga dla gravela może wymagać skupienia jak w bikeparku na MTB. Geometria jest super. Mało graveli ma 74 stopnie STA, a ja lubię byc bardziej "nad korbą". Kąt sterów (68) jest dla osoby nawykłej do MTB raczej "normalny", na swojej stałej trasie mam jeden bardziej stromy zjazd z poprzecznymi nierównościami wypłukanymi przez deszcz, nie mam na nim potrzeby walczyć o życie - po prostu jadę. W porównaniu do posiadanego kiedyś accenta cx-one z aluminiowym widelcem widelec z kompozytu robi robotę. Jak się wpadnie w dziurę to daje po łapach, ale na tarkach jest akceptowalnie. Napęd jest świetny. Mimo że ma "tylko" 10 biegów, to zakres jest w pełni wystarczający, przy 50km/h jeszcze dało się pedałować, a pod górkę nie brakło. Ani razu nie wrzuciłem najlżejszego biegu. Stopniowanie dobrze dobrane, nie ma rażących dziur. Hamulce są... poprawne. Na początku ciężko je wyczuć. Pierwszego dnia był mokry asfalt, hamowanie z górki od 53km/h do skrętu pod kątem prostym w boczną drogę i prawie przestrzeliłem ten skręt, starając się nie zablokować kół. Po 80km klocki były już dotarte i znacznie lepiej da się dozować siłę hamowania. Chętnie bym je porównał na przykład z TRP hy/rd lub pełną hydrauliką. Warto wspomnieć że regulacja przedniego hamulca wymaga dobrej jakości imbusa z kulistą końcówką. Nasadka do grzechotki się nie zmieści. Bardzo wygodne i przyczepne jest siodełko. Ten medal ma dwie strony. Jest przyczepne, więc łatwo się zaprzeć o rower i cisnąć zaniżając kadencję. Jest przyczepne, więc trudniej się przesunąć do tyłu by przyjmować uderzenia na nierównym zjeździe. Tę kwestę rozwiązałaby sztyca regulowana, zwłaszcza że rower ma już do tego manetkę i porty na przeprowadzenie linki. Rower gotowy do jazdy (rozmiar M, tubeless 75ml do każdej opony, pedały M520, 2x koszyk na bidon, oświetlenie mactronic noise 02 i redline, garmin EDGE 530) wyszedł równe 11kg. Edytowane 21 Września 2022 przez KSikorski Uzupełnienie informacji 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanax_1410 Napisano 21 Września 2022 Udostępnij Napisano 21 Września 2022 Dzięki! Do mnie przemawia W sobotę mam umówiony test ride, ale rower jest w top 3 na mojej liście. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 21 Września 2022 Udostępnij Napisano 21 Września 2022 Rower w sumie fajny, choć szczerze wolałbym coś bardziej staroświeckiego - z QR Ale strona, jak już ktoś wspomniał, to dla użytkownika dramat - nieczytelna i nieintuicyjna, za to na pewno dizajn modny. Na isnta i fb widać poprawę, ale we wcześniejszych treściach widać inspirację wątkiem o zbędnej fotografii okołorowerowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekg Napisano 28 Września 2022 Udostępnij Napisano 28 Września 2022 Cześć, Na początku tego wątku dużo bejtu na BITTER a potem jakieś fakty przytaczane. To w końcu jak to określicie? Warto swojej ceny? Warto się tym zainteresować? Jak Advent? Da radę? Niektórzy zestawiają go trzecim głównym graczem po Shimano i SRAM. Pytam jako rowerowiec nie wchodzący w szczegóły techniczne i technologiczne, bo się na tym nie znam więc opinia dla mnie jest ważna Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Września 2022 Udostępnij Napisano 28 Września 2022 Rozważając gravele z napędem bez przedniej przerzutki trudno uniknąć porównania z boreasem 2 z rocznika 2021, aktualnie dostępnego za 5999zł (https://m.romet.pl/Rower,BOREAS_2,10,792,799,15487,2021.html). Rzeczony Boreas osprzętem wygrywa zdecydowanie. Niemniej Boreas geometrię ma zdecydowanie w kierunku agresywno-szosowym, podczas gdy bitter oferuje ugravelowioną geometrię w kierunku mtb. Boreas jest raczej sportowym rowerem, bitter wyprawowym (mocowania błotników, mocowania bagażników z tyłu, po środku i na widelcu). Jedynym chyba konkurentem bittera z podobną geometrią jest rondo mylc i na jego tle bitter jest znacznie bardziej opłacalny (moim zdaniem, po bezpośrednim zapoznaniu się z rowerem). Jeśli zaś geometria nie jest czynnikiem decydującym to Boreas w promce wygrywa. Co do microshift advent x - w moim odczuciu działa tak samo jak 1x10 na podstawie komponentów deore m6000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thetere Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Nie wiem jak rower, ale ta strona to tragedia. Rozgrzeszam jakby to szwagier - który nie pracuje zawodowo przy projektowaniu www; robił w ramach darmowej przysługi, ale grosza bym za to nie zapłacił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 3 Października 2022 Udostępnij Napisano 3 Października 2022 W dniu 28.09.2022 o 14:59, KSikorski napisał: Rozważając gravele z napędem bez przedniej przerzutki trudno uniknąć porównania z boreasem 2 z rocznika 2021, aktualnie dostępnego za 5999zł (https://m.romet.pl/Rower,BOREAS_2,10,792,799,15487,2021.html). Ja bym tych modeli ze sobą nie zestawiał tylko dlatego że mają jeden blat 40T z przodu. Zobacz jaka w Romecie jest kaseta (11-32), wg mnie w gravelu to jakaś pomyłka. Jak tym jeździć w cięższym terenie, na kiepskiej jakości podjazdach, czy z bagażem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Października 2022 Udostępnij Napisano 3 Października 2022 Romet o którym wspominałem ma kasetę 11-42. 11-32 jest w innym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 4 Października 2022 Udostępnij Napisano 4 Października 2022 Faktycznie, przepraszam myślałem że chodzi o Boreasa 1, to tam jest taka mała kaseta. W 2 jest jak piszesz 11-42 dodatkowo 11 rzędowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazz75 Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 (edytowane) W dniu 21.09.2022 o 10:16, xanax_1410 napisał: Cześć, mam takie dwa i puki co jeżdżą i fajnie się spisują. Edytowane 16 Października 2022 przez Bazz75 Pierwsze kroki na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 Nie wiem na czym polega "ból ze stroną". Wchodzę, widzę produkt, potem trochę o projekcie i tym jak funkcjonuje. Geometria, dostępne rozmiary. Jest wszystko co istotne I potrzebne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazz75 Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 Tak jak piszesz ja też nie rozumiem o co ludziom chodzi. Mi akurat strona jest czytelna i zrozumiała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 (edytowane) No i po premierze. Aktualnie nie ma ani jednego roweru na ich sklepie. Ktoś wie dlaczego? Edytowane 23 Grudnia 2022 przez c1ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października Wygląda na to że przepalili kasę od inwestorów i zdechło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 11 Października Udostępnij Napisano 11 Października Nie znam struktury spółki i kto to finansował, czy własne środki czy zewnętrzne, natomiast po intensywnym wejściu w social media 2 lata temu dziś słuch zaginął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 11 Października Udostępnij Napisano 11 Października Te rowery miały jakiś sens przez chwilę jak był mocny niedobór komponentów i ceny mocno poszły do góry. Później przestało to mieć sens, w tej samej cenie był kross esker 6/5, aspre 2 czy soot 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hermik Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października W dniu 21.09.2022 o 12:53, KSikorski napisał: Cześć, Wkleję tu podsumowanie, które już napisałem dla znajomych: Gravel 700x40c (Bitter zero) kontra hardtail mtb xc 29x2,25. Pętla 23,5km po płytach jumbo, drogach polnych i asfalcie. Jeden bardziej stromy zjazd dziurawą drogą gruntową z kamienistymi korytami wypłukanymi przez ulewę. Jazda z utrzymaniem jednakowego tętna średniego (157-158 bpm) (nie mam pomiaru mocy niestety, więc musiałem oprzeć się na tętnie). Wyszło mi że gravelem jest 4 minuty szybciej na wspomnianej pętli. W warunkach wyścigowych to przepaść, która na większym dystansie będzie się przekładała na całe godziny przewagi. W warunkach przejażdżki "dookoła komina" zauważalne, ale nie powalające. Gdy nawierzchnia to słaby asfalt lub płyta Jumbo, to rower idzie jak wściekły. Subiektywnie jest dużo szybciej niż na MTB, łatwiej utrzymać prędkość, łatwiej się rozpędzić. Gdy nawierzchnia to tarka, mokry bruk, czy leśny dukt wyjeżdżony przez ciężarówki z drewnem to jazda wymaga więcej skupienia. Można porównać, że na takich fragmentach na MTB odpoczywam i wyciągam bidon, a na gravelu muszę utrzymać skupienie, wybierać linię między dziurami. Czyli zwykła leśna droga dla gravela może wymagać skupienia jak w bikeparku na MTB. Geometria jest super. Mało graveli ma 74 stopnie STA, a ja lubię byc bardziej "nad korbą". Kąt sterów (68) jest dla osoby nawykłej do MTB raczej "normalny", na swojej stałej trasie mam jeden bardziej stromy zjazd z poprzecznymi nierównościami wypłukanymi przez deszcz, nie mam na nim potrzeby walczyć o życie - po prostu jadę. W porównaniu do posiadanego kiedyś accenta cx-one z aluminiowym widelcem widelec z kompozytu robi robotę. Jak się wpadnie w dziurę to daje po łapach, ale na tarkach jest akceptowalnie. Napęd jest świetny. Mimo że ma "tylko" 10 biegów, to zakres jest w pełni wystarczający, przy 50km/h jeszcze dało się pedałować, a pod górkę nie brakło. Ani razu nie wrzuciłem najlżejszego biegu. Stopniowanie dobrze dobrane, nie ma rażących dziur. Hamulce są... poprawne. Na początku ciężko je wyczuć. Pierwszego dnia był mokry asfalt, hamowanie z górki od 53km/h do skrętu pod kątem prostym w boczną drogę i prawie przestrzeliłem ten skręt, starając się nie zablokować kół. Po 80km klocki były już dotarte i znacznie lepiej da się dozować siłę hamowania. Chętnie bym je porównał na przykład z TRP hy/rd lub pełną hydrauliką. Warto wspomnieć że regulacja przedniego hamulca wymaga dobrej jakości imbusa z kulistą końcówką. Nasadka do grzechotki się nie zmieści. Bardzo wygodne i przyczepne jest siodełko. Ten medal ma dwie strony. Jest przyczepne, więc łatwo się zaprzeć o rower i cisnąć zaniżając kadencję. Jest przyczepne, więc trudniej się przesunąć do tyłu by przyjmować uderzenia na nierównym zjeździe. Tę kwestę rozwiązałaby sztyca regulowana, zwłaszcza że rower ma już do tego manetkę i porty na przeprowadzenie linki. Rower gotowy do jazdy (rozmiar M, tubeless 75ml do każdej opony, pedały M520, 2x koszyk na bidon, oświetlenie mactronic noise 02 i redline, garmin EDGE 530) wyszedł równe 11kg. Powiedz jak sprawuję się w tym rowerze korba. Tam jest zamontowany senicx z direct mount? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października Na dłuższą metę nie wiem, bo miałem tylko testówkę przez miesiąc. Natomiast patrząc na to jak jest skonstruowana, to nie widzę powodów dla których miałyby być z nią problemy. Tak, to był SenicX z zębatką direct, opatrzony logotypem własnym marki Bitter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.