Skocz do zawartości

[napęd] upgrade giant roam 4 2021


szithappens

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! 
Jako że w terenie po którym się poruszam napęd (3x7 szimanochy turniej i altus) potrafi zamulać - zwłaszcza turniej z przodu, zdecydowałem się go wymienić. Z uwagi na fakt, że moja wiedza mała, a chce to zrobić osobiście pytanie brzmi co wejdzie max na tylną piastę? Budżet to max deore myśle. Chętnie wymienię komplet z manetkami. Przyszłościowo też wymieniłbym amortyzator 100 mm jakiś pomysł cena/ jakość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepewnie szacuje, ze nic ci nie wejdzie na tylna piaste bo zapewne:

1. Do wymiany bebenek na 8-9-10 lub po prostu cale kolo
2. Wtedy najbideniej robisz 3x9 na deore lub bawisz sie dalej w jakies 2x10/11 (patrz punkt 1)
3. Przednia przerzutke tez kupujesz z glowa pod naped, ktory masz z tylu.
4. Klamkomanetki i lancuch pod to, co zbudowales :)
5. Przy okazji zmieniasz linki i pancerze jak sa stare.

Jak wkladac amor to wiadomo, ze powietrzny. Ceny nowek i tak sa od ~1k za rockshoxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to giant roam 4 2021. Z tyłu jest kaseta 7. Budżet nie jest na sztywno ustalony, jednak chciałbym to zrobić rozsądnie. Jak kupowałem rower nie podejrzewałem, że tak się wykręcę w jazdę i powoli niektóre rzeczy zaczynaja mi przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrecz 21mm - rama na pewno przyjmie cos wiecej niz 2.25/2.3, bo moja np srednio? 560zl za Beben 8-11? Wpierw to sie zdecyduj jaki chcesz miec naped. Taniej 3x9 czy drozej 2xN, a moze 1xN (kij wie po co). Zwykle kolko na 9rz to pewnie 100-150zl przy 19mm. Grube obrecze wklada sie, jezeli ma sie miejsce albo ciezki zadek, czyli wazy sie wiecej niz 90-95kg. Mam 622x19c i nie wiem po co to zmieniac, natyw sztywnych osi tu nie ma.

bogus: sprawdzilem spec. roweru i wiem, ze tam siedzi dziwna kaseta 7rz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2022 o 15:55, szithappens napisał:

Przyszłościowo też wymieniłbym amortyzator 100 mm jakiś pomysł cena/ jakość?

W tym rowerze nie ma widła o 100mm skoku, ani też taki nie jest potrzebny. 

Ogólnie do crossa to dużo do wyboru nie ma żeby miało to sens, "apgrejd" to albo RS Paragon (jest też chyba jeden powietrzny model od Suntoura, ale nie pomnę nazwy) albo sztywny widelec, najlepiej z "karbą"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2022 o 00:55, burchlak napisał:

 Wpierw to sie zdecyduj jaki chcesz miec naped. Taniej 3x9 czy drozej 2xN, a moze 1xN (kij wie po co). 

Najchętniej 1x11, 1x12, 2x10 Musze jednak sprawdzić czy podkładkę mam pod kasetą, a to zrobię niestety najwcześniej za półtorej tyg. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2022 o 06:55, modrzew napisał:

W tym rowerze nie ma widła o 100mm skoku, ani też taki nie jest potrzebny. 

Ogólnie do crossa to dużo do wyboru nie ma żeby miało to sens, "apgrejd" to albo RS Paragon (jest też chyba jeden powietrzny model od Suntoura, ale nie pomnę nazwy) albo sztywny widelec, najlepiej z "karbą"...

Nie lepiej wziąć 100 i zmniejszyć do 80? Sztywna nie wchodzi w grę a RS jest 50mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna np. podejrzec, ze np: https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-0 ma 2x11, watpie zeby do crossa ktos ladowal 1xN. Tu jest korba 32/44 i z tylu 11-42. Jest to jakis punkt odniesienia. Widelec to bym w ogole wyrzucil, zysk z masy bedzie odczuwalny, chociaz nie kazdy to przelknie.

Budzetowo mozna zrobic 3x9 na deore i taki naped tez powinien byc kulturalny (bo to nie turniej :)), osobiscie tez wolalbym 2x11, a 1xN bym sobie darowal nawet w mtb, bo go az tak nie ujezdzam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki bardzo wszystkim za pomoc! Może faktycznie wezmę ten RS paragon i tak będzie lepiej zbierać nierówności niż to co mam aktualnie. Jeżeli chodzi o napęd to ciężka sprawa, bo chciałbym mieć z przodu 48 i 3x i ciężko mi cokolwiek znaleźć. Zdąża mi się często w lesie po płaskim 48 - 15/13 jeździć. Przy wymagającym terenie przerzucam na 38 - 24/28. Jakieś porody odnośnie napędu 2xN, jednak żeby korba miała 4N/3N ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj link do stravy gdzie po lesie jedziesz crossem ze średnią 30-35;) Nie jesteś pierwszy, który tak twierdzi a jakoś spotkać na trasie takiego osobnika nikomu się chyba nie udało

Możesz sobie tutaj wklepać dane napędu, sprawdzić z jaką kadencją jeździsz na konkretnych przełożeniach/prędkościach i nad tym pracować

 

http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie bardzo. Raczej wszystko leci jako calosc.

1. Kolo tylne z odpowiednim bĘbnem :)
2. Kaseta N rzedowa
3. Przerzutka pod kasete N rzedowa
4. Korba pod kasete N
5. Przerzutka przednia pod kasete N + mocowanie, czasem dolne czasem gorne
6. Manetki

Korbe i przerzutke z przodu dobiera sie na podstawie tego, co jest z tylu, czasem zmienia sie suport zaleznie od pozadanej korby. Przynajmniej tak to pamietam, bo mialem takie perypetie jak zmienialem korbe i musialem szukac takiej, ktora dziala z tylem. Jak sie zmienia naped to raczej wsio po calosci. Bebenek taniej wymienic niz pchac sie w cale kola.

PS: continentale race kingi 2.0, mialem kiedys 2.2, juz wole smart samy 2.25, bo w ogolnym rozrachunku dlugo na nich jezdze, a race kingi na kolach 26 sprawialy wrazenie wolniejszych od smartow. Pozatym race kingi maja spieprzona wymiarowke. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...