Millerek Napisano 30 Czerwca 2024 Napisano 30 Czerwca 2024 Dojechałem do 4000km na drugiej kasecie GX.... i zmieniłem kasetę na nową X01 , nawiasem pisząc..., wygląda zaiscie 🤘 Kaseta GX wygląda jak jakiś tani ulep porównując do X01, tarcze w GX są jakby wycinane na prasie przez chińskiego inżyniera z kawałka blachy i później nitowane stalowym kołkami do siebie w jedną całość... GX pracuje głośno, ciągle go słychać przerzucanie łańcucha nie zawsze jest takie samo, średnio 800zł za kasetę GX to sporo kasy, ale nie warto bo wolałbym od razu mieć X01 za te 1300zł i by zadowolony jak teraz obecnie. Jeśli, okaże się, że kaseta X01 wytrzyma porównywalnie tyle samo co poprzednie GX czyli max 2000km gdzie po 1500km już łańcuch potrafił przeskoczyć bez praktycznie żadnego zużycia łańcucha X01 (bo taki komplet jeździł na drugiej kasecie GX)..., to już nie wiem co zrobię, chyba przejdę na jakieś tanie budżetowe NX czy PG czy co tam Sram ma w ofercie na bębenek XD w cenie 400zł..., nawet 10-50T, bo bez 52T jakoś się obejdzie... X01 to zaista seria Srama, patrząc na łańcuch w moim przypadku, jak kaseta? Okaże się w praniu 🤘 Cytuj
Millerek Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 Pisaliśmy wyżej o funkcji blokady roweru (Blokada Systemu) z pozycji aplikacji... Pojawiła mi się ta funkcja w apce ale nie zam kodu PIN, nie mogę również zmienić bo nigdy takiego pinu nie zakładałem. W supporcie piszą aby wejść na konto i tam odszukać, ale nawet tam nic nie ma... Skąd wziąć PIN? Cytuj
Venom555 Napisano 5 Sierpnia 2024 Napisano 5 Sierpnia 2024 Zmieniłem klapkę. Nie czepiam się ale stara prócz wady niby zawiasu była bardziej hermetyczna i zapewne taki był zamysł. Ta na zawiasie jest w porządku ale zbiera się w niej bród i to dosyć sporo. Cytuj
Venom555 Napisano 21 Sierpnia 2024 Napisano 21 Sierpnia 2024 Witam. Zjeżdżałem z góry - 1100 mnpm. I prawdopodobnie klocki hamulcowe się przegrzały, ponieważ teraz jak hamuje to z tyłu piszczy jak w starej Wołdze. Tarcze są OK. Czy możecie mi polecić bardzo dobre klocki, które zniosą więcej niż wsadzone przez Speca ? Tarcze mam Magury - wymieniłem z tych co były fabryczne i spisują si elegancko. Żadnych śladów przegrzania. Przy okazji - czy jest sens wymieniać zaciski ? Kiedyś pytałem i powiedzieli, że nie bo zaciski Magury są takie same jak te co mam założone oryginalnie. Cytuj
tobo Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 Spec nie wsadzał klocków. Klocki , jeśli heble są magury , wsadziła magura. Na 99% są to podstawowe seryjne. Wszystkie wersje klocków magury to różne mieszanki typu żywicznego. Zamiast tego ludzie pakują klocki metaliczne innych firm. Jaki obecnie jest zestaw hamulce/zaciski/tarcze? Cytuj
Venom555 Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 Hej. Oryginalnie były tarcze Sramowskie - Centerline. Wymieniłem je na Magury MDR-P. Hamulce to Sram Code RS. Klocki...nie wiem jakie. Same hamulce, przynajmniej w moim mniemaniu są dobre-wystarczające. Przeglądając sieć znalazłem Galfery - fioletowe. Np do tyłu. Przód zielone...? Nie jestem zawodowcem. Zależy mi tylko na tym aby następnym razem nie doszło do sytuacji , kiedy po ostygnięciu zaczną piszczeć. Cytuj
Millerek Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 (edytowane) Swoje oryginalne klocki mam cały czas od nowości a obecnie nalatane 4800km i dalej hamują bardzo dobrze. ORY tarcze Sram które brzęczały jak wiatr zawiał to grały jak piła w tartaku, wpadały w taki rezonans że względu słabej sztywności na boki, więc wymieniałem na Magura pływające czarne. Po około 100-200km po górach po ciężkich zjazdach po kamieniach/nierównościach, Magury zaczęły stukać bo nity dostały dużego luzu, i efekt nakrętek we wiaderku, stukały non-stop oprócz momentów jak hamowałem, była masakra bo tarcza na pałąku dostały bardzo dużego luzu. Wróciłem do ory sram ów i mam spokój. Odnośnie piszczenia ory klocków Sram, to są metaliczne i bardzo twarde, jakieś inne są zapewne lepsze, ale u mnie po każdym ostrym hamowaniu w górach piszczą przez chwilę, ale piszczenie przechodzi po kilku następnych hamowaniach następnego dnia albo jak wyjmę klocki i wytrę powierzchnię klocków od strony tłoczków jak i same tłoczki. Ważne aby nie zamienić klocków stronami. Piszczenie mija, a wyraźne szuranie podczas hamowania to normalne zjawisko mając klocki metaliczne. Edytowane 22 Sierpnia 2024 przez Millerek Cytuj
Venom555 Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 Zacisk był gorący jak diabli. To prawie normalne. Ale piszczenie nie mija. Teraz to wstyd hamować bo kupę hałasu generuje. Tarcze są spoko. Producent tłumaczył, że będa delikatne luzy na nich i faktycznie są. To akurat mi nie przeszkadza. Klocki zapewne są przypalone. Shimano ma ciekawe rozwiązanie z radiatorami. Szkoda, że inni tego nie robią. Cytuj
chudzinki Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 Cytat Tarcze są spoko. Producent tłumaczył, że będa delikatne luzy na nich i faktycznie są. Luzy na tarczy są spoko? Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem i obym nie spotkał, bo od razu by poszły do kosza... Cytuj
Millerek Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 (edytowane) Tarcza "pływająca" nie jest zespolona z palakiem na sztywno, ma i musi być delikatny luz. Inaczej nie nazywalaby się pływająca. Niestety ten fabryczny luz na tych nitach ustalajacych zrobił się u mnie znacznie większy i nie do zniesienia, stukał cały rower tak się ten dźwięk rozchodził po rowerze, jak nie dokręcone luźne elementy, Dlatego te akurat Magury, stukajace, luźne tarcze na pałąku, u mnie wyleciały... Wracając do tematu, u mnie zapewne też wszystko było gorące wielokrotnie, to normalne. Nie wiem na ile było gorące ale patrząc na tarcze które mają ślady przegrzania na pałąku tuż pod powierzchnią cierną tarczy, stwierdzam że lekko nie mają a zwłaszcza przednia tarcza, bo tylna nie ma przebarwień tak dużych jak przednia. U mnie piszczenie przechodzi samoczynnie po następnym większym hamowaniu, bądź po czyszczeniu. Klocki ory klocki i ory tarcze siedzą dalej i hamują. Edytowane 22 Sierpnia 2024 przez Millerek Cytuj
Millerek Napisano 31 Sierpnia 2024 Napisano 31 Sierpnia 2024 Specialized Turbo Levo Comp Alloy 2022 ma założone oryginalnie Sram metaliczne. Na takie proponuję też wymienić jeśli są jakieś problemy. U siebie mam zaraz 5000km w ory stletupie, one wytrzymują bardzo dużo, nie mam zamiaru ich wymieniać, nie mam się do czego przyczepić. Innych nie ma sensu kupować, tzn ja innych poza metalicznych nie kupuje. Cytuj
Lassar71 Napisano 2 Września 2024 Napisano 2 Września 2024 Jak 5000 km? W sensie jak to możliwe? Po jakim terenie jeździsz? Cytuj
Millerek Napisano 2 Września 2024 Napisano 2 Września 2024 (edytowane) W ogóle hamulców nie używam.... 😁 Jeżdżę po terenie górzystym, kamienistym, błotnym leśnym piaszczystym. Drogi asfaltowe miejskie pozamiejskie używam jedynie na dojazdy do wyżej wymienionych. Od tych 5000km trzeba odjąć 200-300km na Magura które wyleciały bo strasznie stukały, w sensie dostały duże luzy. To są moje pierwsze hamulce Sram, Shimano nawet metaliczne krócej żyły, zużywały się zdecydowanie wcześniej. Edytowane 2 Września 2024 przez Millerek Cytuj
Millerek Napisano 14 Października 2024 Napisano 14 Października 2024 Dostałem powiadomienie o aktualizacji, ktoś aktualizował? Jakieś zmiany podczas jazdy etc? Cytuj
Venom555 Napisano 15 Października 2024 Napisano 15 Października 2024 Odnośnie hamulców - zmieniłem na zielone Galfery. Przód i tył. Niestety jako amator odczułem niesamowitą poprawę. To był dobry wybór. Co do aktualizacji - nie wiem. Rower praktycznie odstawiony. Dla mnie za zimno, za krótkie dni a co za tym idzie brak czasu. Konserwacja i byle do wiosny. Cytuj
Millerek Napisano 15 Października 2024 Napisano 15 Października 2024 Moje klocki ostatnio dostały w kość na Babiej Górze i na Skrzyczne, błoto skutecznie zużywa klocki.. Dojadę jeszcze może z 1000km i pójdą na wymianę na wiosnę bądź wcześniej. Jak ktoś ma info odnośnie tej aktualizacji, z chęcią przeczytam czy warto... Cytuj
Venom555 Napisano 27 Listopada 2024 Napisano 27 Listopada 2024 Hej. Kupiłem taki zwał jak zwał gadżet, który akurat dla mnie jest dobry do transportu. Wyciągam baterie gdy transportuje go na bagażniku. Jak widać montuje się to zamiast baterii - zaślepka. Dobra rzecz gdy pada deszcz i brud zawija się za samochodem. W znacznym stopniu izoluje to wnętrze po baterii. Folia strecz jest trochę upierdliwa. Cytuj
Millerek Napisano 27 Listopada 2024 Napisano 27 Listopada 2024 Fajna zaślepka akumulatora, nie widziałem takiej 👍 Ja swojego akurat przewożę w bagażniku, ale trochę upierdliwe jest ciągłe zdejmowanie przedniego koła 😋 Cytuj
Venom555 Napisano 6 Grudnia 2024 Napisano 6 Grudnia 2024 Hej. Kombinowałem ale widzę, że się nie da. Chciałem w app zmienić foto na zdjęcie swojego roweru. Nie ma takiej możliwości. Na @ w tej sprawie nie odpisują. Cały czas przychodza nowe aktualizacje a z tym lipa. Ale mnie to nie dziwi. Nie dadzą wgrać zdjęcia roweru, bo musieliby zapłacić parę dolców miesiecznie wiecej za hosting tych zdjęć a przez obrazki dzisiaj, można wirusy wgrywać, więc może się boją Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.