Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie pytanie - czy ktoś z Was konkretnie do tego modelu ma jakieś ciekawe rozwiązanie jeśli chodzi o sakwę, torbę o pojemności litra lub coś koło tego ? Taką, która jest praktycznie zamontowana. Nijak nie potrafie dobrać nic sensownego. Ze względy na sztyce odpadł pomysł z podsiodłówką...do bidonu - nie bardzo, choć to chyba jedyne rozwiązanie, któego ale nie chce stosować. Na ramę też lipa - wyświetlacz. Plecak...? Troche bz sensu na pare gratów.

Do czego jest konkretnie ta uszczelka - oring ? Nie jest to przypadek, że ona notorycznie po jeździe jest odsunięta przez prace amortyzatora...jakie jest jej zastosowanie skoro nigdzie nie jest osadzona ?

IMG-20240523-WA0000.jpg

Napisano

O zgrozo... do ustawiania SAG'u - napięcia wstepnego dampera, pokazuje ile wykorzystałeś skoku podczas jazdy... 

Denerwuje mnie strasznie to, po co sobie kupujecie takie rowery skoro nie wiecie do czego służą???

Napisano (edytowane)

Do komfortowego przemieszczania się po leśnych duktach. Tak jak napisałem wcześniej w 90% jeżdżę nim po lesie. Jakbym wykonywał ewolucje i skoki zapewne kupiłbym S Worksa czy Experta. Trochę pojeździłem na dwóch innym markach - ten mi podszedł idealnie-tamte nie. Wygląd, kolor, komfort, wyświetlacz w ramie i osprzęt, który dla mnie jest idealny-prócz kół...niestety ale polecą na śmietnik tak samo jak gripy - zwykła guma.

Zważ na to, że kupiłem rower dużo tańszy niż te, które wymieniłem.  Ale dzięki za odpowiedź 🙂 .

Edytowane przez Venom555
Napisano

Miałem tego pełną świadomość. Zanim go kupiłem studiowałem sieć przez kilka miesięcy. Jednak czy tyko w 10 ? Raczej polemizowałbym...ale ok. Niech tak zostanie. Skoki i ewolucje to nie wszystko.

Napisano

No tak ludziska studiują miesiącami co kupić ale wychodzi na to, że już połapać się jak ustawić sprzęt to nie bardzo. Oring jest też na przednim amorze wiec naprawdę idzie się faktycznie czasem załamać. Ale to efekt elekrtyki niestety i będzie gorzej. Naprawdę ludziska poświęćcie trochę czasu na "co i jak" bo o ile kupić można wszystko to z moich obserwacji rzadko udaje się kupić czas na naprawy jak coś je$#nie. No chyba, że ma się osobistego mechanika to przepraszam. 

Sakwy, torby, plecaki, ... ktoś wymyślił taki patent jak nerka. Tylko nie szukać w dziale przeszczepy czy produkty odzwierzęce:P 

Napisano

Niestety ale tak jest prawie w każdej dziedzinie...można to czasami uznać za fanaberie. Siedzę trochę w nurkowaniu i motorowodnictwie - wiem co macie na myśli. Tam się też czasami zastanawiam "po co" ale w sumie - jak mu to sprawi przyjemność i go na to stać - dlaczego nie ?

Czy ludzie kupujący suvy wiedzą co robią kupując auto, które udaje coś czym w rzeczywistości nie jest i nie będzie się nigdy do tego nie nadawało byleby tylko było wielkie i niepraktyczne ?

Nerka - o tym nie pomyślałem i nawet o tym nie wiedziałem 🙂 

Napisano
4 godziny temu, Venom555 napisał:

Do komfortowego przemieszczania się po leśnych duktach. Tak jak napisałem wcześniej w 90% jeżdżę nim po lesie. Jakbym wykonywał ewolucje i skoki zapewne kupiłbym S Worksa czy Experta. Trochę pojeździłem na dwóch innym markach - ten mi podszedł idealnie-tamte nie. Wygląd, kolor, komfort, wyświetlacz w ramie i osprzęt, który dla mnie jest idealny-prócz kół...niestety ale polecą na śmietnik tak samo jak gripy - zwykła guma.

Zważ na to, że kupiłem rower dużo tańszy niż te, które wymieniłem.  Ale dzięki za odpowiedź 🙂 .

Jeśli masz tą gumkę przesuniętą po jeździe o tyle co widać to masz swojego bajka ustawionego skrajnie niekomfortowo. Powiedziałbym że wręcz na beton. Bo tyle ile na zdjęciu "gumka" przesuwa się gdy siadasz na rowerze, jest to standardowo 20-25 procent całego skoku zawieszenia/długości roboczej tłoka. Chyba że pokazana wartość to tyle ile go ugiąłeś jeszcze zanim wyjechałeś na ulicę, czyli twój ciężar ściskający damper.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Hej. Pokazana na zdjęciu wartość, to moje przesunięcie ręczne tej gumki, po czyszczeniu roweru. Serdeczne dzięki za rzeczowe wytłumaczenie sprawy 🙂

Napisano (edytowane)

Kolejne ładowanie i ręce mi opadły...znowu tandetne wykonanie i pomysł...zamykana klapka od portu ładowania zaczyna się łamać...plastik już zbielał w połowie. Kilka otwarć i po zawodach. Co trzeba mieć w głowie jako konstruktor aby zrobić zawias z jednolitego plastiku, który potrafi się odchylić o 180 stopni...wiadomo, że się złamie. Napiszę wprost: poroniony pomysł. Jak odpadnie to po klapce i cały syf będzie osiadał we wnętrzu.

Foto jak to wygląda.

spec.jpg

Edytowane przez Venom555
Napisano (edytowane)

Taka klapka była w Levo przed 2022 rokiem. Na gwarancji była wymieniana za darmo na nową na zawiasie.

Mój levo jest z 2023r i mam tą nową klapkę i działa świetnie. 

Ta nowa klapka kosztuje niecałe 200zł, kupisz ją bez problemu. 

Twojej urywajacej się klapki już nie ma w obiegu. 

 

Ponadto, sama wtyczka w gnieździe jest chroniona przed wodą, sama posiada system uszczelnień w postaci uszczelek wargowych. Mało tego, są dwie uszczelki wagowe, jeden komplet w samej okrągłej wtyczce jak z ładowarki, a drugi komplet uszczelnień jest po obwodzie kwadratowym przy korpusie. Nie ma szans aby coś dalej się z tym działo niepokojącego, klapka chroni nie wiadomo co tak konkretnie. Uspokajam tylko..., ewentualnie klapka zapobiega przed odłączeniem się wtyczki z gniazda mimo że jest przytrzymywana na magnesie tak jak wtyczka ładowarki. 

Edytowane przez Millerek
  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Wracam do tematu wymiany kasety..., znowu. 

Przebieg 3700km...

ORY była kaseta GX 10-52T z łańcuchem NX, łańcuch rozciągnął się jqk guma i zjadł kasetę GX. 

Wymieniłem kasetę na nową GX 1275 ale do pary już z łańcuchem X01. 

Obecnie zęby na kasecie znowu są zjedzone porównywalnie jak pierwsza na łańcuchu NX. Łańcuch X01 natomiast, praktycznie żadnego zużycia, mocny łańcuch, twardy i wytrzymały. 

Wyżej od Kasety

GX XG-1275

jest

X01 XG-1295. 

Porównując obie kasety, różnią się całkowicie. 

Ale, wyżej od 1295 jest 1299 i...., różnica polega tylko w kolorze? Bo..., patrząc na kształt zębów i ogólnie..., to 1299 wygląda identycznie jak 1295..

Chyba założę teraz tą 1295, zobaczymy ile wytrzyma, mam nadzieję że dłużej od 1275. 

 

No i pytanie, czy przerzutka GX ogarnie kasetę X01? 

Edytowane przez Millerek
  • Mod Team
Napisano

Kaseta X01 od XX1 różni się jedynie wykończeniem.

Przerzutka GX Bez problemu ogarnie kasetę, jest jeden warunek że musi to być GX Lunar czyli do kasety 10-52 jeśli o takiej myślisz. Jak ma być 10-50 to stary GX wystarczy.

Napisano (edytowane)

Jeśli moja przerzutka GX Eagle obsługuje kasety 10-52 jak te wspomniane dwie kasety GX XG-1275 to powinna ogarnąć kasetę X01 XG1295 tak? Chodzi tylko o rozpiętość 52T? Bo jeśli chodzi o 52T to nie powinno być problemów. Wszystkie kasety są i będą o rozpiętość właśnie 10-52T.

Zasugerowałem się kształtem zębów na tarczach w tej kasecie X01 XG-1295 które są bliźniacze (na pierwszy rzut oka) do technologi T-Type które to (jak czytałem) wymagają już przerzutki też w technologi T-TYPE. 

Edytowane przez Millerek
Napisano (edytowane)

Kasety T-Type podobno nie działają z przerzutkami starszej gen ale, że raz udało mi się kupić kompletnie nową kasetę T-Type za psi grosz (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że nie pasują) to nie omieszkam się tego dzisiaj sprawdzić i pokażę co z tego wyszło :)

Fragment 9:18:

EDIT: W sumie, to w filmie jest powiedziane, że kolidują z hakiem UDH a ze zwykłym?.... ;)) 

Edytowane przez Rumcajs.
Napisano

Nie jestem jasnowidzem. Pytam. W swoim powymieniałem kilka rzeczy nie z powodu zużycia. Może np kaseta ma destrukcyjny wpływ na łańcuch ?

Na swoim nastukałem już 1400 km. Mógłbyś napisać po jakim przebiegu ?

Napisano

Jak chcesz żeby zestaw łańcuch+ kaseta wytrzymywał dłużej zrób upgrade do 1x10, najlepiej Deore Linkglide, łańcuch 12x jest tak cienki że nie wiem z czego by musiał być zrobiony by był trwały w elektryku.

Napisano (edytowane)

"zrób upgrade do 1x10"

Downgrade ;)
Ja dlatego wolałem kupić model pozycjonowany działkę niżej, ale za to z napędem 1x10, niż wyższy z 1x12.

Edytowane przez burz
Napisano

Czasem nie ma niższego modelu. Gdybym musiał dzisiaj kupić nowy rower to bym wybrał Cube Kathmandu C:62 i zrobił downgrade na 1x 10 czy nawet 1x9 - w elektryku bardzo rzadko używam  koronki 36. Choć może zanim zajeżdżę mojego Liv 'a z 2018 roku to będą.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...