marcina Napisano 15 Marca 2023 Udostępnij Napisano 15 Marca 2023 Mamy nastepujące fakty: Brose miał problem z silnikami z roku 2019 i starszymi, które używane były w offroadzie, Brose pracował nad poprawą tych silników, Brak sygnałów o podobnych problemach w nowych silnikach. Chyba podobnie było z Boschem. Dopiero CX gen. 4 jest stabilny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Witajcie, chciałbym pociągnąć ta rozmowę... Chodzi o to że zakupiłem Turbo levo comp alloy 2023 podejrzewam że to produkcja z tego roku ponieważ ma nową klapkę (zakrywająca port ładowania) już na zawiasie (na sworzniu) a nie jak to było w zeszłym roku i wcześniej że klapka była na plastikowym łączniku który pękał od samego otwierania. Takie mam obserwacje zważywszy że koledzy mają model 2022 i ów klapkę wymieniali na nową poprawioną ze sworzniem w ramach gwarancji jak i po gwarancji, wystarczyło się odezwać do Specialized bądź do sklepu. Do brzegu... Zrobiłem na nim już około 1600km w każdych warunkach, ale unikam myjek ciśnieniowych... Jak z tymi silnikami Brose jest, bo ja nic złego nie zauważyłem. Jeździ działa jak nowy, jest bardzo cichy, tryb Turbo z ustawieniami w apce wszystkiego na MAX daje bardzo dobre wspomaganie. Często na suchych pojazdach trzeba dociążyć tył ponieważ koło zrywa przyczepność. Zauważyłem że ten silnik naprawdę lubi wysoką kadencję, zresztą jak ja co bardzo dobrze się zgrywa. No i..., jak czytam w temacie opinie to włos na głowie mi się jeży. Znajomi mają Turbo Levo ale te sprzed 2020r to paski oraz koszyk sprzęgła wymieniali, ale te po 2022 jak na razie odpukać cisza i dalej działają bez żadnych oznak zużycia czy nieprzewidzianej awari... Parę lat nie było mnie tu na forum, działałem po swojemu, niczym się nie przejmowałem, ale cena zakupu roweru uprzedziła mnie do czytania, szkoda że po zakupie 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 https://www.ebikemotorcentre.com/brose-motor-upgrade-service/ Przejrzyj tą stronę w całości. Możesz do nich napisać czy zadzwonić (uk) , są bardzo przyjaźni klientom, zapytać o to jak wygląda obsługa serwisowa silników który jest w twoim specu. Mają giga doświadczenie i są bardzo kumaci. Na ich stronie znajdziesz nakręcone przez nich filmy z serwisu silników- nie mają obaw żeby "sprzedawać" swoje doświadczenia. W ich ofercie jest "zestaw tuningowy" do brose którejś generacji Sprawdź ich sklep i dostępne części do twojego silnika. To też wskazuje na to jaka jest skala probmemów i czego dotyczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 Dzięki za link do UK 👍myślę że dopóki mam gwarancję nie będę zmuszony korzystać z ich usług, po gwarancji możliwe, ale dopiero jak będzie się coś dziać niepokojącego. Za dwa lata zapewne coś się zmieni. Nie mniej jednak, nie użytkuje myjek ciśnieniowych do czyszczenia roweru uwalonego błotem. Mam przekonanie że to w największej mierze niszczy jakikolwiek rower a zwłaszcza elementy ruchome nawet zabezpieczone uszczelniaczami. Do tego dochodzi częstszy serwis itp... Znajomi którzy mają e-mtb czy analogi, dawno już mieli problemy z rowerami niż ja który myjek ciśnieniowych unika. W analogu można sobie samemu prawie wszystko serwisować bądź wymienić na nowe jak się zużyje, w elektryku że względu na elektronikę i komponenty wewnętrzne silnika już niekoniecznie. Jedyne pocieszenie jakie znajduje mając obecnego Speca to takie, że zwlekałem kilka lat z decyzją o zakupie elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 3 godziny temu, tobo napisał: https://www.ebikemotorcentre.com/brose-motor-upgrade-service/ Przejrzyj tą stronę w całości. Możesz do nich napisać czy zadzwonić (uk) , są bardzo przyjaźni klientom, zapytać o to jak wygląda obsługa serwisowa silników który jest w twoim specu. Mają giga doświadczenie i są bardzo kumaci. Na ich stronie znajdziesz nakręcone przez nich filmy z serwisu silników- nie mają obaw żeby "sprzedawać" swoje doświadczenia. W ich ofercie jest "zestaw tuningowy" do brose którejś generacji Sprawdź ich sklep i dostępne części do twojego silnika. To też wskazuje na to jaka jest skala probmemów i czego dotyczą. Zgadza się. Jest tam wyraźnie napisane, że problemy dotyczą starych generacji silników Brose, zdaje się, że sprzed 2020 roku. Kolega @Millerek ma Brose z 2023. 1 godzinę temu, Millerek napisał: Nie mniej jednak, nie użytkuje myjek ciśnieniowych do czyszczenia roweru uwalonego błotem. Mam przekonanie że to w największej mierze niszczy jakikolwiek rower a zwłaszcza elementy ruchome nawet zabezpieczone uszczelniaczami. Do tego dochodzi częstszy serwis itp... Mogę polecić myjkę niskociśnieniową Kärcher OC 3. Czyszczę tym swojego elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 2 godziny temu, Millerek napisał: Dzięki za link do UK 👍myślę że dopóki mam gwarancję nie będę zmuszony korzystać z ich usług, po gwarancji możliwe, ale dopiero jak będzie się coś dziać niepokojącego. Za dwa lata zapewne coś się zmieni. Nie mniej jednak, nie użytkuje myjek ciśnieniowych do czyszczenia roweru uwalonego błotem. Mam przekonanie że to w największej mierze niszczy jakikolwiek rower a zwłaszcza elementy ruchome nawet zabezpieczone uszczelniaczami. Do tego dochodzi częstszy serwis itp... Znajomi którzy mają e-mtb czy analogi, dawno już mieli problemy z rowerami niż ja który myjek ciśnieniowych unika. W analogu można sobie samemu prawie wszystko serwisować bądź wymienić na nowe jak się zużyje, w elektryku że względu na elektronikę i komponenty wewnętrzne silnika już niekoniecznie. Jedyne pocieszenie jakie znajduje mając obecnego Speca to takie, że zwlekałem kilka lat z decyzją o zakupie elektryka. Nie chodzi o korzystanie z ich usług, wyłącznie o zapytanie czy nowe brose są realnie poprawione. Oni nie mają problemu z udzielaniem odpowiedzi. Serwis silnika nie jest trudnym zabiegiem. Nawet dla kogoś bez wiedzy o elektronice, elektryce czy mechanice roweru. Zalecają serwis silnika co kilka tysięcy km. To serwis prewencyjno-kontrolny, identyczny jak serwis każdego komponentu roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 (edytowane) Jako serwis prewencyjny to oni mogą zalecać, nie mam nic przeciwko. Tak samo robimy przeglądy zerowe czy gwarancyjne amortyzatorów, ale Specialized nie wspomina chyba o tym, żeby na własną rękę wyjmować silnik i oddawać go UK w T przypadku na przegląd upgrade czy modyfikacje polegające na zmianie paska łożysk czy uszczelnień. Specialized zezwala? Proponuje? Zaleca?..nie wiem.. Wydaje mi się że zajrzą do silnika dopiero jak coś się dzieje i po zgłoszeniu właściciela roweru będącego na gwarancji bądź odpłatnie po gwarancji. Chociaż rozebrać przeczyścić czy wymienić smar w tym czy innym silniku, nie będzie arcy trudne. Pierwszy ogarnięty rowerzysta z założeniem wykonania kilku podstawowych czynności sobie poradzi, w sieci jest pełno materiału. Na stronie tej z UK, jest podział na rocznik 2020r gdzie uwzględnili nawet założony pasek bo są inne. Ten ostatni powiedzmy że lepszy, koszty przeglądu są niższe Bo zakładam że pasek zostawiają oryginał, chyb że się zerwie. Ale o tym zerwaniu nowego paska nie słyszałem. Jedyne paski które rwaly się są sprzed 2020 roku. Ok, Specialized montuje koszyk sprzęgła plastikowy może i dalej stosują nawet u mnie, zmiast tego w metalowym koszyku który proponują zalecają w UK. Może do nich napiszę jako zmartwiony użytkownik... , podam nr seryjny i wersję oprogramowania jeśli będzie trzeba i zobaczę co mi odpiszą. Chociaż z drugiej strony patrząc, można sobie wysłać silnik Brose do UK, mając na rower gwarancję. Wtedy z silnikiem na trwającej gwarancji, nic się z nim nie stanie bo będzie lepszy od oryginału. Edytowane 9 Grudnia 2023 przez Millerek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 4 godziny temu, tobo napisał: Nie chodzi o korzystanie z ich usług, wyłącznie o zapytanie czy nowe brose są realnie poprawione. Oni nie mają problemu z udzielaniem odpowiedzi. Serwis silnika nie jest trudnym zabiegiem. Nawet dla kogoś bez wiedzy o elektronice, elektryce czy mechanice roweru. Zalecają serwis silnika co kilka tysięcy km. To serwis prewencyjno-kontrolny, identyczny jak serwis każdego komponentu roweru. Pytanie kto zaleca taki serwis (?) W instrukcji takiej wzmianki nie widziałem. Serwis roweru raz w roku z regulacjami, smarowaniem itp. owszem, ale silnika wewnątrz - nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 Specialized nie przewiduje żadnego przeglądu silnika, wiem. Chyba że właściciel zgłasza jakieś problemy, tak jak pisałem wyżej. Ale, spece Turbo Levo SL chyba, były wzywane na serwis celem wymiany paska na nowy. Znajomek z otoczenia rowerowego, na prośbę podczas przeglądu gwarancyjnego zostawił cały rower w sklepie, oni wyjęli silnik i wysłali. Koniec końców dostał nowy silnik. Ale to było z opowieści i dość dawno temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2023 16 godzin temu, marcina napisał: Pytanie kto zaleca taki serwis (?) W instrukcji takiej wzmianki nie widziałem. Serwis roweru raz w roku z regulacjami, smarowaniem itp. owszem, ale silnika wewnątrz - nie. Tak zapytam: widelec i damper serwisujesz? Piasty? Stery? Bo jeśli tak - to przypuszczam nie dlatego że producent nakazuje tylko dlatego że rozsądek podpowiada. Czy widziałeś w instrukcji jakiegokolwiek widelca zalecenia serwisu zerowego? Producent nie wspomina, każdy ogarnięty użytkownik go robi. Czy silnik elektryka to jakieś magiczne urządzenie którego nie dotyczą normalne prawa fizyki? Realnie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem które pracuje w trudnych warunkach i pod dużymi obciążeniami. Mimo tego, bo producent nie zleca, to traktujesz tą częśc roweru inaczej niż pozostałe? Pytasz kto zaleca ten serwis? Firma która serwisuje silniki. Można powiedzieć że oczywiście że zalecają serwis bo zarabiają pieniądze. Jednak równocześnie 1. Dbają o klienta. Na ich stronie jest sporo filmów z serwisu różnych silników. Filmy pokazują dlaczego warto wykonywać przeglądy silników, dlaczego warto korzystać akurat z ich usług. 2. Jeśli klient zaniedba silnik to stracą w takim przypadku klienta bo dana jednostka kwalifikuje się na przemiał. Klient będzie zmuszony albo kupić nowy silnik albo zmienić rower. 3. W przypadku brose są na tyle kumaci że ogarnęli poprawę jakości pracy tych silników oferujac własny zestaw "tuningowy". Producent nie informował o żadnych koniecznych przeglądach a jego silniki nagminnie się sypały. Widzisz jakiś powód żeby zaufać zaleceniom producenta na temat jego produktu? 4. Do wielu silników nie ma na rynku części zamiennych poza, jeśli w ogóle, łożyskami. Największym "wrogiem" każdego komponentu roweru jest woda. Jeśli ktoś używa swojego E w każdych warunkach pogodowych to wie co woda robi z łożyskami. To jest jednak tylko jeden z problemów, drugim jest destrukcja innych części metalowych czy korozja na płytach z elektroniką. Wszystkich tych problemów można uniknąć robiąc prosty przegląd silnika. Oczywiście można nic nie robić. Ostatnio serwisowałem silnik Yamahy. Właściciel też jeździł uznając że "nic nie pisało". Serwis z częściami pociągnął go 2400 pln. Elektryki to bardzo dobre źródło dochodu. 19 godzin temu, Dave99 napisał: LOL! TAKI BAFANG BBSHD jest praktycznie niedozajechania przy tych legalnych unijnych mocach 250W! Ludzie robią na nim dzięsiątki tysięcy kilometrów bez żadnego przeglądu! Ale z ciebie bot skoro co 3 lata kupujesz cały rower! Kolejny klient skarb! Kurde, jestem w kilku grupach bafanga na fb, w tym są dedykowane hd i nie da się powiedzieć że są nie do zajechania bez serwisu. A to że ludzie jeżdżą bez serwisu- to inna bajka. Mam w zapasie po sztuce kontrolera do bbs02b i hd, i dwa wyświetlacze A w ogóle to warto otworzyć po kupnie i dorzucić smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2023 18 godzin temu, Dave99 napisał: Jakie to ma znaczenie jadąc pod górkę? Wolisz mieć 1000W windę pod górkę czy 250W? Są ludzie którzy wolą mieć beton w głowie i nie przyjmować do wiadomości że ludzką rzeczą jest mieć różne preferencje. I czasami ten beton jest "stałą" w ich sposobie myślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2023 8 godzin temu, tobo napisał: Tak zapytam: widelec i damper serwisujesz? Piasty? Stery? Bo jeśli tak - to przypuszczam nie dlatego że producent nakazuje tylko dlatego że rozsądek podpowiada. Czy widziałeś w instrukcji jakiegokolwiek widelca zalecenia serwisu zerowego? Producent nie wspomina, każdy ogarnięty użytkownik go robi. Czy silnik elektryka to jakieś magiczne urządzenie którego nie dotyczą normalne prawa fizyki? Realnie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem które pracuje w trudnych warunkach i pod dużymi obciążeniami. Mimo tego, bo producent nie zleca, to traktujesz tą częśc roweru inaczej niż pozostałe? No w sumie to nie Amortyzator serwisuję jak mi zaczyna szwankować - czyli póki co ani razu Nie jeżdżę na FOX'ach w cenie niejednego roweru, więc nie wiem po jaką chlre mam sobie zawracać głowę serwisowaniem skoro wszystko działa jak należy. Serwis zerowy widelca? Patrz wyżej. Czy traktuję tę część inaczej? Nie! Traktuję ją tak samo - serwisuję zgodnie z zaleceniami producenta Samochodem przez sześć lat zrobiłem blisko 100 000 km. Wymieniam płyny zgodnie z zaleceniami producenta, ale nie rozbieram silnika co roku aby patrzeć czy tłoki i panewki są w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2023 Dlaczego mój post został usunięty? Coś mi się wydaje, że czuć tutaj aurę cenzury. Żałosne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojciechO. Napisano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2023 23 godziny temu, marcina napisał: No w sumie to nie Amortyzator serwisuję jak mi zaczyna szwankować - czyli póki co ani razu Nie jeżdżę na FOX'ach w cenie niejednego roweru, więc nie wiem po jaką chlre mam sobie zawracać głowę serwisowaniem skoro wszystko działa jak należy. Serwis zerowy widelca? Patrz wyżej. Czy traktuję tę część inaczej? Nie! Traktuję ją tak samo - serwisuję zgodnie z zaleceniami producenta Samochodem przez sześć lat zrobiłem blisko 100 000 km. Wymieniam płyny zgodnie z zaleceniami producenta, ale nie rozbieram silnika co roku aby patrzeć czy tłoki i panewki są w dobrym stanie. Patrząc na to jak chore są zalecenia większości producentów samochodów to ja bym nie chciał. Pierwszy przykład. Skrzynia biegów jest produktem zewnętrznym, nie wykonywanym przez Forda Opla czy innego Mercedesa w jakichś 80% I ten producent zazwyczaj zaleca wymianę oleju co 60-80 tyś km. Ilu producentów samochodów o tym wspomina? Co do zawiasu rowerowego. to zdecydowanie jest różnica w pracy jak i tym jak sie wycierają szczególnie te nowsze amortyzatory. Stare z powłoką chromową są nie przesadzając 15 razy trwalsze. Panowie widzę że coś temat zszedł z Levo na inne działa elektryczne. W dniu 7.03.2023 o 08:19, Kettler napisał: Nie neguje konieczności regularnego serwisowania czy to rowerów analogowych czy elektrycznych...... Zastanawia mnie jednak to, że grubo ponad 100 lat temu zbudowano pierwszy samolot, ponad 50 lat temu wylądowaliśmy na księżycu i zanurkowaliśmy na dno Rowu Mariańskiego a teraz nie jesteśmy w stanie zbudować układu elektryczno mechanicznego, który byłby: a) szczelny b) bezawaryjny. c) nie wymagał takiej obsługi jak lokomotywy parowe w XIX wieku. To jest poprostu nieopłacalne. Większość ludzi i tak to wszystko wymieni za rok bo chce nowe. A koszt by wzrósł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 13 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2023 Zapytam się ponownie (bo mój poprzedni post został skasowany)... Jaki jest klucz, jego oznaczenie, do odkręcenia nakrętki pod prawą korbą żeby zdjąć pałąk od blatu 32T w Specialized Turbo Levo Comp Alloy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pike89 Napisano 28 Stycznia Udostępnij Napisano 28 Stycznia (edytowane) Witam mam problem z odpaleniem baterii w levo cały czas mryga na czerwono nawet po kilku godzinnym ładowaniu. Ktoś się orientuje z was co to może być? Pozdrawiam forumowiczów Edytowane 28 Stycznia przez Pike89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego @Pike89, powiedz w jakich warunkach eksploatacji bądź warunkach przechowywania ostatnio była bateria. Czy była naładowana a może rozładowana, na mrozie itd... Ile cykli i jaką sprawność ma Twoja bateria z Levo? Wiele czynników wpływa na żywotność bateri. Możliwe że masz zabrudzone styki bądź jest inny problem z połączeniem zasilania, ciężko trafić w diagnozę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venom555 Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) Pytanie - po uruchomieniu roweru-włączeniu pojawia sie na wyświetlaczu Mastermind tryb Trial. Jak zmienić i gdzie konkretnie aby był Eco albo w ogóle start bez wspomagania ? Jeśli chodzi o silniki bo tak czytałem to od poczatku - Brose jest poprawione bodaj od 2 lat i sam do chwili obecnej nie mam z nim absolutnie żadnych kłopotów. Edytowane 24 Kwietnia przez Venom555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodarek Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia @Venom555 wszystko ustawisz w apce speca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venom555 Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Niestety ale nie. Mam tą najnowszą i nie mam tej opcji. Możesz doprecyzować gdzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Uruchamiasz Apke i łączysz się ze Specem. 1. Dostosuj. 2. Domyślny tryb wspomagania. 3. Ustawiasz jak Tobie wygodnie jedną z czterech opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venom555 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia No i wszystko w temacie. Nie przesunąłem ekranu paluchem całkowicie w dół...więc tego nie widziałem. Jest jeszcze jeden tryb wspomaganie nazywa się Micro. Taki mam w opcjach apki. Nie wiem do czego on jest. Serdeczne dzięki 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Masz Androida czy ios? Micro, zapewne mniejsze wspomaganie niż Eco. Ja tego Micro nie mam 😔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venom555 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Androida. Aktualizowałem aplikację 2 dni temu. Teraz nie jestem w stanie napisać ale jak dobrze pamiętam jest ona za Turbo a nie na dole. Sprawdzę po południu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venom555 Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.